سرنوشت خریداران فیات در دستان سایپا

سرنوشت خریداران فیات در دستان سایپا

سه سال پیش هنگامی که شرکت تازه تاسیس تاپکو، با برنامه ریزی نادرست یا نیت نامعلوم، مبلغ کلانی از مردم به اسم ثبت نام خودروی فیات سی ینا دریافت کرد، شاید کمتر کسی پیش بینی می کرد که با ثبت نام و پیش خرید این خودرو، 15 میلیون تومان از مال خود را از دست می دهد. اما این اتفاق افتاد.

خط تولید این کارخانه در 30 آذر 88 با حضور وزیر صنایع و معاون اول رئیس جمهور در شهر ساوه افتتاح گردید. در این مراسم گفته شد که ظرفیت این کارخانه 160,000 دستگاه در سال است! و 150 میلیارد تومان نیز سرمایه گذاری ریالی داشته است.

fiat siena
fiat siena

این در حالیست که بسیاری از ثبت نام کنندگان در طول این سالها نه تنها خودرویی دریافت نکردند، بلکه شکایت و پیگیری آنها نیز بجایی نرسید و پول آنها نیز سرنوشت نامعلومی پیدا کرد. در نهایت شرکت تاپکو با دستور مراجع قضایی و با توجه به افزایش شکایتها، قسمتی از ودیعه خریداران را بازپرداخت نمود. درحالیکه در طول این سالها با این پول و سرمایه احتمالا پروژه هایی بسیار سودآورتر را اجرا نموده بود، اما حتی اصل ودیعه بسیاری از خریداران هنوز پرداخت نشده است.
اکنون که سایپا امتیاز تاپکو را خریداری نموده است، انتظار می رود تعهدات تاپکو را نیز اجرا نموده و هرچه سریعتر ودیعه های باقیمانده را نیز تسویه نمایند. گرچه سایپا اعلام کرده است که تولید فیات در ایران را در برنامه دارد و شاید بخواهد در قبال این مبالغ، در آینده نامشخص به خریداران، خودرو تحویل دهد.

افتتاح خط تولید کارخانه تاپکو
افتتاح خط تولید کارخانه تاپکو

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *