حکایت کامیون ملی

حکایت کامیون ملی

با شکایت شرکت دانگ فنگ از سایپا دیزل بخاطر تغییر برند این شرکت و رونمایی کامیون دانگ فنگ بنام کامیون ملی کاوه، مدیر عامل (فعلی) شرکت سایپا دیزل اعتراف کرد که کامیون کاوه یک محصول صد در صد چینی است و رونمایی آن با عنوان کامیون ملی اشتباه بوده است. دو سال پیش این کامیون با حضور مدیرعامل سابق سایپا دیزل (علی ملک) و مدیرعامل سایپا و رئیس کمیسیون صنایع مجلس رونمایی و عنوان شده بود که بیش از دو سال کار مطالعاتی، تحقیقاتی و اجرایی توسط مهندسین شرکت سایپا دیزل برای تولید این محصول صرف گشته است!

رونمایی پر طمتراق
رونمایی پر طمتراق

در کنار این قضیه ایران خودرو نیز کامیون هوو را با نام فراز معرفی نموده است. این کامیون مدتها بعلت عدم اثبات ایمنی توسط پلیس راهور ناجا شماره گذاری نمی شد تا اینکه با دستور مستقیم هیات دولت شماره گذاری آن آغاز شده است. البته در فاز اول تنها 500 دستگاه از این کامیون شماره گذاری خواهد شد. اگر به پیشینه این کامیون نگاه کنیم و تعداد تلفاتی را که کامیونهای هوو ببار آورده اند در نظر بگیریم، می بینیم که پلیس ناجا در آن زمان نیز جدیت بخرج نداد و تسلیم سودجویی واردکننده این خودرو شد.

کامیونهای فراز در انتظار شماره
کامیونهای فراز در انتظار شماره

امیدواریم کامیونهای چینی وارداتی از این پس با هر نام و عنوان که عرضه می شوند، لااقل باعث خسارت و تلفات جانی و مالی فراوان همانند نیاکان خود نباشند.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *