درگ هیولاها، شورولت کامارو ZL1 در برابر دوج چلنجر هلکت

درگ هیولاها، شورولت کامارو ZL1 در برابر دوج چلنجر هلکت

در اینجا به این پرسش که کدام‌یک از این دو ماسل کار در دنیای واقعی سریع‌تر است پاسخ می‌دهیم

یک سال پس از معرفی دوج چلنجر هلکت، این خودرو هنوز هم معیاری در خودروهای عضلانی محسوب می‌شود اما خودروهای رقیب مانند شورولت کامارو ZL1 نیز در حال تهدید کردن این گربهٔ جهنمی هستند. مدت‌ها بود که می‌خواستیم بدانیم در دنیای واقعی کدام‌یک از این دو ماسل کار آمریکایی که قدرتمندترین ماسل‌های حال حاضر دنیا محسوب می‌شوند، سریع‌تر است. حالا Hennessey Performance این کار را انجام داده و این دو هیولای آمریکایی را برای پاسخ به این سؤال به میدان آورده است.

hellcat-versus-zl1-drag-rac

بر روی کاغذ به نظر می‌رسد که هلکت بتوانند به‌آسانی پیروز شود چراکه در زیر کاپوت آن یک نیروگاه 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ نهفته است که 707 اسب بخار قدرت و 880 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این در حالی است که ZL1 از یک پیشرانهٔ 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ با 650 اسب بخار قدرت و 880 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. بااین‌حال شورولت وزن کمتری از ماسل کار دوج دارد. مسابقه سه بار در شرایطی کاملاً برابر انجام می‌شود تا نتایجی کاملاً عادلانه به دست آید.

hellcat-versus-zl1-drag-2

این دو خودروی عضلانی عملکردی را ارائه می‌کنند که احتمالاً بسیاری از خریداران هرگز نیازی به آن ندارند. بااین‌حال اگر بازهم کسی به قدرت و گشتاور نسخه‌های استاندارد راضی نیست، هنسی می‌توان به او کمک کند. این شرکت برای چلنجر یک کیت بای‌توربو ارائه کرده است که قدرت نیروگاه V8 آن‌را به عدد باورنکردنی 1032 اسب بخار و گشتاورش را به 1338 نیوتن متر افزایش داده است. برای طرفداران کامارو نیز این شرکت با تغییراتی اساسی قدرت نیروگاه آن‌را به 1000 اسب بخار رسانده است.

در ادامه می‌توانید کلیپ رقابت جذاب میان این دو قلدر آمریکایی را مشاهده کرده و پاسخ سوال ابتدای مطلب را دریابید.

[دانلود ویدئو]

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *