درگ جنگنده‌های آلمانی، مرسدس-آام‌گ S GT در برابر آئودی R8

درگ جنگنده‌های آلمانی، مرسدس-آام‌گ S GT در برابر آئودی R8

این بار دو جنگندهٔ ژرمن به میدان نبرد آمده‌اند. دو سوپراسپرت از قلب آلمان. یکی از اشتوتگارت و دیگری از اینگولشتات. شرکت‌کنندگان این جدال مرسدس-آام‌گ S GT و آئودی R8 هستند که در مسافت 1000 متر به مصاف یکدیگر می‌روند. می‌توان گفت که این مسابقهٔ درگ، نبردی میان سیستم دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل است.

audi-r8-vs-amg-gt-s

این کاملاً مشخص است که آئودی R8 یکی از لذت‌بخش‌ترین خودروها در کلاس خودش است. R8 یکی از سوپراسپرت‌هایی است که هنوز هم از پیشرانهٔ تنفس طبیعی استفاده می‌کند (مشترک با لامبورگینی اوراکان) و نیروی آن نیز توسط یکی از سریع‌ترین گیربکس‌هایی منتقل می‌شود که انسان تاکنون دیده است.

audi-r8-1

در سوی دیگر نمایندهٔ اشتوتگارت یعنی مرسدس-آام‌گ S GT قرار دارد. خودرویی مجهز به سلاح 4 لیتری V8 بای‌توربو که در دیگر محصولات مرسدس بنز هم مورداستفاده قرار می‌گیرد. این پیشرانه نه‌تنها قدرت بالایی را ارائه می‌کند که صدای زیبایی هم دارد.

mercedes-amg-gt-s-1

پیشرانهٔ 5.2 لیتری V10 آئودی در نسخهٔ پایهٔ R8 قدرتی برابر با 533 اسب بخار تولید می‌کند درحالی‌که AMG GT S پکیجی 510 اسب بخاری در زیر کاپوت خود دارد. هردوی این سوپراسپرت‌ها مجهز به گیربکس‌های هفت سرعتهٔ دوکلاچه هستند اما آئودی 55 کیلوگرم سبک‌تر از رقیب خود است و علاوه بر این، از سامانهٔ چهارچرخ محرک هم استفاده می‌کند.

audi-r8-2

mercedes-amg-gt-s-2

ارباب حلقه‌ها و ستارۀ نقره‌ای در خط شروع قرار می‌گیرند. صدای غرش آن‌ها بر فضای پیست طنین‌انداز می‌شود. هر دو کاملاً آمادهٔ مبارزه هستند. فرمان شروع صادر می‌شود و R8 و GT S با تمام قوا به‌پیش می‌روند اما از همان ابتدا آئودی کاملاً جلو افتاده و فاصلهٔ زیادی با رقیب ایجاد می‌کند. این فاصله در طول مسیر بیشتر و بیشتر می‌شود و نهایتاً در پایان یک کیلومتر آئودی R8 با اختلاف فاحشی بر مرسدس-آام‌گ GT S پیروز می‌شود. در ادامه دعوت می‌کنیم بینندهٔ کلیپ درگ جذاب میان این دو جنگندهٔ آلمانی باشید.

audi-r8-v10-vs-mercedes-amg-gt-s

مشخصات فنی

آئودی R8 مرسدس-آام‌گ GT S
قیمت 119,500 پوند 122,055 پوند
پیشرانه 5.2 لیتری V10 4 لیتری V8
گیربکس 7 سرعته دوکلاچه 7 سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ عقب
قدرت 533 اسب بخار 510 اسب بخار
گشتاور 540 نیوتن متر 650 نیوتن متر
وزن خالص 1595 کیلوگرم 1645 کیلوگرم
شتاب صفر تا 96 3.5 ثانیه 4 ثانیه
مسافت 1 کیلومتر 20.5 ثانیه 21.2 ثانیه
[دانلود ویدئو]

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *