درباره مک لارن F1 HDF بسیار کمیاب بیشتر بدانیم

درباره مک لارن F1 HDF بسیار کمیاب بیشتر بدانیم

مک لارن به کاوش درباره‌ی تاریخ فرمول 1 خود ادامه می‌دهد و این بار با کسی مصاحبه کرده که مالک نسخه‌ای بسیار کمیاب از یک سوپرکار است. این برند بریتانیایی تنها دو نسخه از مدل پکیج داون فورس اضافی یا HDF را ساخته که دارای پیشرانه‌ی 12 سیلندر 680 اسب بخاری برگرفته از مدل LM است. Andrew Bagnall حدود 10 سال است که مالک این خودروی استثنایی بوده و قول داده که هرگز آن را نخواهد فروخت.

_g3a5689

پکیج یاد شده که بر روی بدنه‌ی بازنگری شده‌ی F1 قرار گرفته دارای بال عقب ثابت، اسپلیتر جلویی بزرگ‌تر و بادگیرهای بیشتر است. این خودرو همچنین از رینگ‌های بزرگ‌تر و سیستم تعلیق اصلاح شده بهره می‌برد. Bagnall می‌گوید:

آن‌ها تفاوتی در عملکرد خودرو ایجاد کرده‌اند. شما واقعاً می‌توانید در هنگام راندن خودرو در پیست داون فورس اضافی را احساس کنید.

_g3a5701

پیشرانه‌ی اصلاح شده‌ی این خودرو از قطعات مدل مسابقه‌ای F1 GTR استفاده کرده که از آن جمله می‌توان به میل‌لنگ‌ها و پیستون‌های ارتقا یافته اشاره کرد. این تغییرات منجر به افزایش قدرت نسبت به مدل استاندارد و افزایش هزار واحدی دور پیشرانه قبل از رسیدن به محدوده قرمز شده است. رادیاتورهای بزرگ‌تر برای خنک کردن پیشرانه بکار رفته و سیستم اگزوز به‌روز شده نیز صدای بم‌تری ایجاد کرده است.

andrew-b-collage

Bagnall می‌گوید:

تغییرات صورت گرفته باعث شده‌اند تا خودروی راحت و جاده‌ای استاندارد به یک هیولای پیستی تبدیل شود که می‌تواند در جاده بتازد.

علیرغم کمیاب بودن، مالک خودرو اجازه نداده که F1 HDF تنها در گاراژ بماند. او می‌گوید که یک‌بار در ماه خودرو را به جاده و گاهی به پیست می‌برد.

andrew-bagnall-collage-2

اگرچه دوست داریم مک لارن F1 HDF را بیشتر از چند بار در سال در خیابان‌ها ببینیم اما علت حضور بسیار کم آن را کاملاً درک می‌کنیم. دیگر نمونه‌ی ساخته شده از این خودرو سال 2015 در یک حراجی به مبلغ 13.75 میلیون دلار فروخته شد. حتی یک دهه‌ی پیش که Bagnall این خودرو را خرید شاهد نصف بهای یاد شده بودیم.

چند هفته‌ی پیش نیز مطلبی درباره‌ی رکوردشکنی F1 در زمان خود و دست‌یابی به سقف سرعت 386.7 کیلومتر در ساعت را برای شما عزیزان منتشر کردیم. این سرعت هنوز هم برای سوپرکاری با پیشرانه تنفس طبیعی رکوردی شگفت‌انگیز به شمار می‌رود.

با کمتر از یک‌دهم بهای F1 LM واقعی می‌توان نسخه‌ی ماکت یک‌هشتم آن را خرید. این نسخه‌ی دست‌ساز با جزئیات بسیار بالا بهای 10160 دلاری دارد.

[دانلود ویدئو]

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *