خودروی آینده فرمول E چه شکلی خواهد بود؟

خودروی آینده فرمول E چه شکلی خواهد بود؟

شرکت اسپارک Spark که در تملک Frederic Vasseur از مدیران اسبق فرمول 1 رنو قرار دارد می‌گوید پس از برنده شدن در مناقصه‌ی تابستان سال پیش به عنوان تأمین‌کننده‌ی مسابقات فرمول E انتخاب شده است.

spark-racing-technology-formula-e-rendering

سایت موتوراسپورت فهمیده که فیا دخالت‌های چشمگیر و مستقیمی در تولید و توسعه‌ی خودروی جدید فرمول E خواهد داشت. انتظار می‌رود عرضه‌ی مدل فصل پنجم پیش از پایان فصل 2017-2016 صورت پذیرد.

spark-racing-technology-formula-e-rendering2

SRT (شرکت تکنولوژی ریسینگ اسپارک) که تأمین‌کننده‌ی اولیه‌ی خودروهای فرمول E در سال 2014 بوده با شریک فنی خود یعنی Dallara بر روی طراحی شاسی جدیدی کار خواهد کرد. این شاسی با کد SRT-05 شناخته می‌شود.

spark-racing-technology-formula-e-rendering3

هرچند، این تصاویر تنها رندرهایی اولیه از ظاهر مدل فصل پنجمی بوده و خودروی واقعی کاملاً متفاوت خواهد بود. گفته شده در هفته‌های اخیر طرح‌های جداگانه‌ای به تیم‌ها نشان داده شده است. شاسی جدید طراحی آئرودینامیک بهتر و وزن کمتری خواهد داشت و باور بر این است که کاهش وزن 40 کیلوگرمی این شاسی با استفاده از مواد جدید به دست خواهد آمد. کاهش وزن همانند باتری قدرتمندتر بخش اصلی این مسابقات است. باتری‌های خودرو نیز توسط شرکت تکنولوژی مک لارن تأمین شده و سنگین‌تر از باتری‌های کنونی خواهند بود.

spark-racing-technology-formula-e-rendering4

تصاویر منتشر شده توسط اسپارک نشان دهنده‌ی خودرویی گیرا با شیشه‌ی جلوی بسط یافته است. باور بر این است که این شیشه یکی از چندین ویژگی ایمنی یکپارچه با طراحی خودرو خواهد بود.

خودروی موردبحث مدلی حیاتی است و تقریباً انرژی دو برابری را برای استفاده در اختیار تیم‌ها قرار خواهد داد. ارتقا یافتن از باتری 28 به 54 کیلووات ساعتی و آئرودینامیک بهتر باعث کاهش و یا حتی از بین رفتن پیت استاپ خواهد شد.

nick-heidfeld-mahindra-racing-antonio-felix-da-costa-amlin-andretti-formula-e-team-robin-frijns-amlin-andretti-formula-e-team

در هفته‌های آینده تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول E جزئیات بیشتری را درباره‌ی طراحی مدل فصل پنجم دریافت خواهند کرد.

sam-bird-ds-virgin-racing6

start-action5

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *