حراج گونه‌ای نادر از سیتروئن 2CV

حراج گونه‌ای نادر از سیتروئن 2CV

سیتروئن 2CV که برای سازگاری با آب‌وهوا و نواحی سخت و خشن ساخته شده بود ثابت کرده که یک همراه و همدم قابل‌اعتماد برای مالک اولیه خود است. تنها این نیست. خودروی موردنظر ما داستان بسیار جالبی نیز دارد.

citroen-2cv-1

خودروی موردبحث در دسامبر سال 1965 با کشتی به نیجریه منتقل شده و صاحب آن مردی انگلیسی بوده که به عنوان انسان‌شناس کار می‌کرده است. ظاهراً او باید یک لندروور را برای خود انتخاب می‌کرد اما نخواست که با یک بازرس دولتی اشتباه گرفته شود.

citroen-2cv-4

حدود دو سال بعد نیجریه درگیر جنگ شد بنابراین مالک خودرو قصد بازگشت به خانه کرد و از آنجایی که نمی‌خواست سیتروئن خود را تنها بگذارد، با خودروی خود سفری را آغاز کرد که طول آن 1600 کیلومتر بود؛ و سرانجام به بریتانیا رسید.

citroen-2cv-3

در سال 1969 او دوباره به نیجریه بازگشت و این بار نیز پشت فرمان همان 2CV خود بود. این بار نیز دومین سفر در طول صحرا رقم خورد. یک سال بعد این خودرو به یک دکتر فروخته شد. پس از مدت‌ها خودرو بلااستفاده ماند و تقریباً متروکه شد.

citroen-2cv-2

citroen-2cv-6

citroen-2cv-10

سیتروئن 2CV که تنها در 694 نمونه ساخته شده و باور بر این است که تنها کمتر از 100 دستگاه آن باقی مانده دارای دو پیشرانه بوده که یکی در جلو و دیگری در عقب قرار دارد. این خودرو دارای دو گیربکس، دو باک سوخت و سیستم چهارچرخ محرک بوده و توسط حراجی خودروی کلاسیک در بیرمنگام برای فروش آماده شده است. تخمین زده می‌شود این خودرو بهایی بین 60 تا 65 هزار پوند داشته باشد.

citroen-2cv-5

citroen-2cv

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *