حذف 23 هزار فرصت شغلی فولکس‌واگن در 5 سال آینده

حذف 23 هزار فرصت شغلی فولکس‌واگن در 5 سال آینده

فولکس‌واگن اعلام کرده که در 5 سال آینده و به عنوان بخشی از برنامه‌ی بازسازی کمک‌کننده به خروج این شرکت از رسوایی آلایندگی دیزل گیت 23 هزار شغل را حذف خواهد کرد.

vw-factory

فولکس و اتحادیه‌های تجاری آن در حال کار روی یک برنامه به منظور احیای آینده‌ی برند بوده‌اند. انتظار می‌رود که این میزان حذف فرصت شغلی باعث صرفه‌جویی 3.7 میلیارد یورویی در سال شود و فولکس امیدوار است که حاشیه‌ی سود خود را از 2 به 4 درصد افزایش دهد.

vw-golf-production-plant-factory

این میزان حذف فرصت شغلی تنها در آلمان صورت خواهد گرفت اما این کاهش پرسنل بدون اجبار خواهد بود. به جای آن فولکس از طریق تنزیل رتبه و بازنشستگی پیش از موعد اقدام به این کار خواهد کرد. در حال حاضر تعداد پرسنل فولکس‌واگن در 31 کشور جهان برابر با 610 هزار نفر است.

صرفه‌جویی یک امر حیاتی برای فولکس‌واگن است چراکه این شرکت با روند رو به رشد پرداخت هزینه‌های قانونی روبروست. اوایل امسال فولکس با پرداخت 14.7 میلیارد دلار به مالکان خودروهای درگیر در ماجرای دیزل گیت موافقت کرد.

بخشی از توافقات فولکس دربردارنده‌ی تعهد این شرکت به ساخت خودروهای الکتریکی است. سال پیش شرکت استراتژی جدید 2025 خود را اعلام کرد، برنامه‌ای که بیان می‌دارد 30 خودروی الکتریکی در طی یک دهه‌ی آینده ساخته خواهند شد. بخشی از این استراتژی دربردارنده‌ی بهبود سودمندی کارخانه‌های آلمانی تا 25 درصد است.

فولکس‌واگن انتظار دارد که با تمرکز بیشتر روی الکتریکی سازی خودروها در آینده 9 هزار شغل جدید ایجاد کند. این شرکت آلمانی قول داده که 3.5 میلیارد دلار در بحث دگرگونی کمپانی سرمایه‌گذاری کند.

کارخانه‌های وولفسبورگ و زوویکو به تولید خودروهای الکتریکی بر پایه‌ی ساختار مدولار الکتریکی MEB ادامه دهند. کارخانه‌ی برانزویک نیز به تولید سیستم‌های باتری فولکس مشغول خواهد بود. کارخانه‌ی کاسل این شرکت سیستم MEB را توسعه خواهد داد و تأسیسات سالزگیتر نیز به تأمین قطعات و پشتیبانی سیستم MEB خواهد پرداخت. این کارخانه همچنین محل پایلوت تولید سلول‌های باتری جدید خواهد بود.

volkswagen-paint-shop-robots

دکتر هربرت دیس رئیس هیئت‌مدیره فولکس‌واگن گفته است:

با تعهد ما برای آینده، شرکت قدمی بزرگ روبه‌جلو خواهد برداشت. این تعهد نشان‌دهنده‌ی دگرگونی ساختاری، توسعه‌ی توانایی‌ها و سرمایه‌گذاری استراتژیک است.
ما ارزش اقتصادی و رقابت‌پذیری فولکس‌واگن را بیشتر خواهیم کرد و آینده‌ای مطمئن برای تأسیساتمان رقم خواهیم زد. این کاهش تعداد پرسنل در آینده با ایجاد شغل‌های جدید در دیگر کارخانه‌ها جبران خواهد شد.

منبع: autoexpress

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *