توسعه خانواده مدل‌های کامپکت مرسدس بنز

توسعه خانواده مدل‌های کامپکت مرسدس بنز

مرسدس بنز در آینده نزدیک با تولید چند مدل جدید، بازه محصولات خود، به خصوص انواع کامپکت را گسترده‌تر کرده و با جدیت تمام وارد کارزار خودروهای الکتریکی خواهد شد.

2016-mercedes-benz-generation-eq-1

جِنز تِیمِر (Jens Theimer) معاون بازاریابی کمپانی در حاشیه نمایشگاه 2017 دیترویت طی مصاحبه‌ای با اتواِکسپرس (AutoExpress) گفت:

هاچبک کامپکت جدید به احتمال زیاد پیش از پایان دهه جاری میلادی (1399 خورشیدی) تحت زیرشاخه EQ مرسدس بنز (کد داخلی EQA) روی خط تولید می‌رود. وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: برند EQ در تمامی سگمنت‌های کوچک و بزرگ بازار حضور پررنگی خواهد داشت.

2016-mercedes-benz-generation-eq-10

2016-mercedes-benz-generation-eq-6

2016-mercedes-benz-generation-eq-8

در صورت صحت این اخبار، به نظر می‌رسد هاچبک کامپکت مذکور چیزی شبیه به نسل آینده کلاس A، البته با پلتفرمی جدید و اختصاصی باشد. در این صورت فضای لازم برای تعبیه موتور برقی در هریک از محورها و سامانه چهار چرخ محرکِ دائمی فراهم می‌گردد. همچنین امکان دارد برای کاهش هزینه‌ها تنها از یک موتور الکتریکی با بیشینه مسافت قابل پیمایش حدوداً 500 کیلومتر (310 مایل) استفاده کنند.

2016-mercedes-benz-generation-eq-7

2016-mercedes-benz-generation-eq-9

2016-mercedes-benz-generation-eq-2

2016-mercedes-benz-generation-eq-3

2016-mercedes-benz-generation-eq-5

از طرفی نسل آینده کلاس A هم یک نسخه چهار درب برای رقابت مستقیم با آئودی A3 و ب‌ام‌و سری 1 سدان در بازارهایی مثل چین خواهد داشت. بد نیست اشاره کنم که پلتفرم آن با GLB مشترک بوده و ازنظر کلاس‌بندی بین C و CLA جای دارد.

توضیح: تصاویر مربوط به مدل کانسپت EQ می باشند.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *