تنظیم از راه دور سیستم تعلیق کوئنیگ‌زگ

تنظیم از راه دور سیستم تعلیق کوئنیگ‌زگ

کونیگ‌زگ تنها خودروسازی نیست که از کمک‌فنرهای Öhlins استفاده می‌کند، ولی آن‌ها به شیوه‌ای متفاوت از سایر کمپانی‌ها از این کمک‌فنرها استفاده می‌کند. کمک‌فنرهای کونیگ‌زگ به‌طور الکترونیکی قابل تنظیم هستند، موضوعی که اصلاً غیرعادی نیست، ولی مهندسان این کمپانی می‌توانند آن‌ها را به‌صورت آنلاین و از راه دور تنظیم کنند، هرکجای دنیا که خودرو قرار داشته باشد!

koenigsegg

مثلاً تصور کنید که در پیست نوربرگ‌رینگ آلمان حضور دارید، کافی است به تکنسین‌های کونیگ‌زگ زنگ بزنید تا آن‌ها به‌صورت آنلاین تنظیمات کمک‌فنرهای خودروی شما را به‌دلخواه شما عوض کنند. آن‌هم بدون یک ارتباط فیزیکی با خودرو!

koenigsegg-suspension-8

این ابرخودروساز سوئدی این موضوع و جزئیات بسیاری در مورد تکنولوژِی سیستم تعلیق خود را اخیراً در وبلاگ خود منتشر کرده است. در این مطلب اطلاعات زیادی در مورد هندسه سیستم تعلیق، میله تعادل و این‌که چرا آن‌ها از فیبرکربن برای ساخت شاسی استفاده نمی‌کنند وجود دارد، ولی این توضیحات آن‌ها در مورد کمک‌فنرها می‌باشد که ما را بیش از همه شگفت‌زده کرده است.

koenigsegg-suspension-6

علاوه بر قابلیت تنظیم از راه دور آن‌ها، کونیگ‌زگ می‌تواند خودرو را به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که برای دستیابی به پرفورمنس ایده‌آل؛ خودرو به‌طور خودکار تنظیماتی را روی کمک‌فنرها اعمال نماید. سخنگوی کونیگ‌زگ دراین‌باره می‌گوید:

هر چهارگوشه خودرو می‌تواند به کمک این کمک‌فنرها به‌طور مستقل کنترل شود. به‌عنوان‌مثال اگر داخل پیست به یک پیچ وارد می‌شوید، سیستم می‌تواند کمک‌فنرها را به‌گونه‌ای تنظیم کند که بهترین حالت چسبندگی را در اختیار راننده قرار دهد. دست‌یابی به چنین تنظیماتی نیاز به کار فراوان دارد، ولی امکان‌پذیر است.

این بدین معنی است که اگر کونیگ‌زگ برای آزمایش یک خودرو در نوربرگ‌رینگ حضور پیدا کند، بدون شک مهندسان آن‌ها طوری خودرو را تنظیم می‌کنند که مناسب این پیست باشد.
سایر خودروها در سیستم تعلیق خود از تکنولوژِی GPS استفاده می‌کنند، ولی نه به روشی مشابه کونیگ‌زگ! حداقل در خودروهای جاده‌ای آن‌ها این‌گونه نیست.

koenigsegg-suspension-2

koenigsegg-suspension-3

koenigsegg-suspension-4

koenigsegg-suspension

koenigsegg-suspension-1781

koenigsegg-suspension-2513

koenigsegg-suspension-5

koenigsegg-suspension-9

koenigsegg-suspension-1581

koenigsegg-suspension-7

وبلاگ کونیگ‌زگ

منبع: roadandtrack

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *