تسلا در پی تولید خودرویی است که اکثریت مردم قادر به خرید آن باشند

تسلا در پی تولید خودرویی است که اکثریت مردم قادر به خرید آن باشند

همگان تصور می کردند که خودروی الکتریکی تازه معرفی شده Model 3 تسلا با قیمت ۳۵ هزار دلاری اش، همان محصول ارزان قیمتی باشدکه ایلان ماسک وعده آن را داده بود. از دیدگاه تسلا این اتومبیلجدید می تواند طیف مشتریان این شرکت را به مقدار زیادی افزایش دهد. اما صحبت های جدید موسس این شرکت، ایلان ماسک، ما را به این نتیجه می رساند که تسلا قرار است در آینده خودرویی باز هم ارزان تر به بازار عرضه نماید.

ماسک که در کنفرانس سالانه «راهکارهای حمل نقل آینده» در شهر اسلوی نروژ سخنرانی می کرد، اعلام داشت که شرکتش در آینده خودرویی بازهم ارزان تر ازModel 3را تولید خواهد کرد. او در ادامه افزود: «من بسیار مشتاقم خودرویی را روانه بازار کنیم که اکثریتمردم از عهده خرید آن برآیند.»

شاید عده ای بپرسند، اگر تسلا برنامه عرضهخودرویی باز هم ارزان قیمت تر را در ذهن دارد، پس ماشین ۳۵ هزار دلاریModel 3 برای چه قشری تولید شده؟ مدیرعامل این کمپانی به این سوال پاسخ می دهد: «Model 3 طوری طراحی شدهکه به زحمت نیمی از مردم توان خرید آن را دارند.»

این خبر می تواند عده زیادی را به وجد بیاورد، به خصوص طرفداران خودروهای الکتریکی و علاقه مندان به محیط زیست، اما باید به این نکته نیز توجه داشت که تسلا هنوز چالش تولید و تحویل به موقع ۴۰۰ هزار دستگاهModel 3 پیش فروش شده را در مقابل خوددارد. به علاوه، این شرکتابتدا باید بتواند برای اولین بار در یک سال مالی، کمپانی خود را به سوددهی برساند.

با همین استدلالاست که برخی افراد ماسک را مدیریرویاپرداز می دانندکه به دنبال آرزوهای محال است. اما این شخص جسور نشان داده که همواره به هدفی که به دنبالش است، دست خواهد یافت. همه ما بسیار مشتاقیم که ببینیم او و شرکتش چگونه خواهند توانست از چالش تولید و عرضه مطلوبModel 3 بربیایند.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *