تجربهٔ رانندگی با بنتلی مولسان اسپید 2017، قصری روی چهارچرخ

تجربهٔ رانندگی با بنتلی مولسان اسپید 2017، قصری روی چهارچرخ

بنتلی می‌گوید نسخهٔ بروز شدهٔ مولسان اسپید لذت‌بخش‌ترین خودرو از لحاظ رانندگی و فضای جلو در بین دیگر سدان‌های مجلل است، اما لیموزین لاکچری و پرچم‌دار بنتلی هنوز هم نمی‌تواند ابعاد بزرگ خود را پنهان کند

مولسان سدان پرچم‌دار بنتلی است که در بالای فلاینگ اسپار قرار می‌گیرد. مولسان خودرویی است که اغلب قسمت عقب آن لوکس‌تر و لذت‌بخش‌تر بوده و عمدتاً مالکین در صندلی‌های عقب می‌نشینند. این سدان مجلل بریتانیایی سال گذشته فیس‌لیفتی را تجربه کرد که شامل تغییرات و به‌روزرسانی‌هایی در داخل و خارج می‌شود. این در حالی است که یک نسخهٔ فاصله محوری کشیده و حتی مجلل‌تر نیز به مدل‌های مولسان اضافه شده است. این مدل 5.5 سانتیمتر طول بیشتری دارد اما بااین‌حال مولسان استاندارد نیز در عقب برای مالکین ثروتمند حتی فضایی بیش‌ازاندازه ارائه می‌کند. در سوی دیگر، بنتلی نسخهٔ اسپید مولسان را هم عرضه کرده است. هرچند این مدل در ظاهر با دیگر نسخه‌های مولسان یکسان است اما خودرویی کاملاً متفاوت بوده و به گفتهٔ بنتلی، در بین سدان‌های سوپرلوکس لذت‌بخش‌ترین فضای جلو را دارد.

Bentley Mulsanne Speed 2017

حال ما برای اولین بار با بنتلی مولسان اسپید مدل 2017 در جاده‌های بریتانیا به رانندگی پرداخته‌ایم. نسخهٔ اسپید در تمامی قسمت‌های بیرونی با نسخهٔ استاندارد یکسان است به‌گونه‌ای که در فیس‌لیفت اخیر قسمت جلویی آن مورد تجدیدنظر قرار گرفته و به چراغ‌های LED، جلوپنجرهٔ عریض‌تر و سپر جدید مجهز شده است. در عقب نیز شاهد مجموعهٔ بهینه‌سازی شده‌ای از چراغ‌های عقب هستیم که حرف B به‌عنوان امضای بنتلی درون آن‌ها دیده می‌شود. این در حالی است که در هر چهارگوشهٔ خودرو نیز رینگ‌های آلیاژی 21 اینچی جدیدی قرار گرفته‌اند که خاص نسخهٔ اسپید هستند.

Bentley Mulsanne Speed 2017

در داخل، صندلی‌های چرمی مجللی ارائه شده‌اند که در دو سبک و 24 رنگ مختلف قابل سفارش هستند. نمونهٔ مورد آزمایش ما مجهز به تریم داخلی قرمزرنگ است و تا جایی که چشم می‌بیند در تمامی قسمت‌ها و در همهٔ قطعات از پوشش و تریم قرمزرنگ استفاده شده است. همچنان صفحه آمپر با سبک هوانوردی در مولسان حفظ شده است اما بنتلی یک صفحه‌نمایش کوچک رنگی دیگر را هم بین سرعت‌سنج و دورسنج نصب کرده است که نقشهٔ ناوبری، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و اطلاعات مربوط به خودرو و سفر را به نمایش درمی‌آورد. این نمایشگر نیز روشن و واضح است.

Bentley Mulsanne Speed 2017

Bentley Mulsanne Speed 2017

Bentley Mulsanne Speed 2017

Bentley Mulsanne Speed 2017

البته با مراجعه به بخش Mulliner بنتلی، خریداران با لیست به‌ظاهر بی‌پایانی از گزینه‌ها مواجه می‌شوند و می‌توانند مولسان خود را دقیقاً به همان صورتی که دوست دارند سفارشی کنند. خودروی مورد آزمایش ما نیز مجهز به پکیج سرگرمی 14,890 پوندی است که شامل تجهیزاتی چون صفحه‌نمایش صندلی‌های عقب، سیستم استریو Naim و اینترنت وای فای می‌شود. یخچال خنک‌کنندهٔ بطری به همراه جام‌های سفارشی نیز به قیمت 8,225 پوند ارائه می‌شوند درحالی‌که ترمزهای کربن سرامیکی نیز با قیمت 13 هزار پوند قابل سفارش هستند.

Bentley Mulsanne Speed 2017

Bentley Mulsanne Speed 2017

Bentley Mulsanne Speed 2017

در این سدان فوق لوکس همه‌چیز با بیشترین توجه به جزئیات ساخته شده است به‌گونه‌ای که مولسان جدید یک گام بالاتر از هر خودروی دیگری است که تاکنون برندهای بریتانیایی ساخته‌اند ازجمله بنتایگا. دکمه‌ها و سوئیچ‌های فلزی احساس مطلوبی به کنترلرهای خودرو بخشیده‌اند و پوشش تماماً چرمی داشبورد و رو دری‌ها نیز حس اعتبار بیشتری را ارائه می‌کند. همچنین یک صفحه‌نمایش لمسی هشت اینچی جدید نیز در کنسول وسط قرار گرفته که در حال حاضر به‌صورت استاندارد از کارپلی اپل هم پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر سریع و پاسخگو است اما منوهای فرعی گستردهٔ آن خصوصاً در هنگام رانندگی می‌تواند گیج‌کننده باشند.

Bentley Mulsanne Speed 2017

مولسان اسپید در جاده‌ها مانند یک کشتی موشکی احساس می‌شود و با وجود 1100 نیوتن متر گشتاور در زیر کاپوت، سرنشینان را به صندلی خود می‌چسباند. این سوپرسدان بریتانیایی با وزنی نزدیک به سه تن فقط در 4.9 ثانیه از صفر به‌ سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رسد درحالی‌که نهایتاً توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 305 کیلومتر در ساعت را دارا است. بااین‌حال هرچند مولسان اسپید برخلاف دیگر سدان‌های مجلل بیشتر با توجه به راننده ساخته شده است اما اسپید هنوز هم نمی‌تواند ابعاد بزرگ خود و یا وزن 2685 کیلوگرمی‌اش را پنهان کند.

Bentley Mulsanne Speed 2017

بنابراین به‌ندرت احساس می‌شود که مولسان مناسب جاده‌های انگلستان طراحی شده باشد تا جایی که تنها در بزرگراه‌های خلوت می‌توان با آن به سهولت رانندگی کرد. بااین‌حال در هنگام حرکت با سرعت 110 کیلومتر در ساعت تنها زمزمهٔ آرامی از صدای باد به گوش می‌رسد که نشان از پالایش واقعاً عالی مولسان دارد به‌گونه‌ای که تنها رولزرویس گوست عملکردی مشابه آن دارد؛ اما همه‌چیز هنگامی‌که خودرو را در حالت اسپرت قرار دهیم تغییر می‌کند. در این حالت تعلیق سفت شده و هرچند هنوز هم بادی رول وجود دارد اما گیربکس دنده‌ها را در دورهای بالاتری تعویض می‌کند و اگر مسابقه‌ای‌ترین حالت را انتخاب کنید، دنده‌ها از این هم در دور بالاتری تعویض می‌شوند تا پاسخ فوری دریچهٔ گاز حفظ شود.

Bentley Mulsanne Speed 2017

بااین‌وجود مهم نیست که کدام حالت رانندگی را انتخاب کنید چراکه مولسان همواره تعادلی عالی بین آرامش و راحتی برقرار می‌کند؛ اما مصرف سوخت این سدان عظیم‌الجثه نیز به میزان وحشتناکی بالا است. البته کسانی که 250 هزار پوند برای خرید مولسان اسپید هزینه می‌کنند مطمئناً در مورد هزینه‌های نگهداری مانند مصرف سوخت نگرانی ندارند. بااین‌حال هنگام حرکت با سرعت‌های بالا در درازمدت ما توانستیم به مصرف سوخت 13.1 لیتر در هر صد کیلومتر دست پیدا کنیم که 15 درصد بهتر از رقم اعلامی بنتلی است.

Bentley Mulsanne Speed 2017

نتیجه

بنتلی مولسان نهایت تجمل و لاکچری است و خودرویی است که از این لحاظ رقبای بسیار کمی در دنیا دارد؛ اما با وجودی که نمونهٔ مورد آزمایش ما از نوع اسپید بود که بیشتر به راننده توجه دارد اما هنوز هم در جاده‌های بریتانیا بسیار بزرگ احساس می‌شود؛ بنابراین برای کسب تجربهٔ رانندگی لذت‌بخش از صندلی جلو، خودروهای به‌مراتب ارزان‌تری چون پورشه پانامرا انتخاب بهتری خواهند بود؛ بنابراین در مولسان اسپید هم مثل تمامی مولسان‌ها بهتر است که از قسمت عقبی آن لذت ببرید.

Bentley Mulsanne Speed 2017

Bentley Mulsanne Speed 2017

مشخصات فنی

Bentley Mulsanne Speed 2017
قیمت 252 هزار پوند
پیشرانه 6.75 لیتری V8 توربو
قدرت 530 اسب بخار
گشتاور 1100 نیوتن متر
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب
شتاب صفرتاصد 4.9 ثانیه
حداکثر سرعت 305 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت 15 لیتر

منبع: AutoExpress

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *