بررسی پورشه پانامرا 4E-Hybrid

بررسی پورشه پانامرا 4E-Hybrid

کارایی و راندمان، دو موضوعی که پورشه با عرضه‌ی پانامرا 4 E-Hybrid جدید قول آن‌ها را داده است. این سدان بزرگ و لوکس از پیشرانه‌ی 6 سیلندر 2.9 لیتری توئین توربو به همراه واحدی الکتریکی استفاده می‌کند.

filename-19

اما اعدادی که برای خریدار پورشه مهم‌اند خروجی و قدرت پیشرانه است. با استفاده از تکنولوژی هوشمند 918 اسپایدر شاهد قدرت 456 اسب بخاری و گشتاور 700 نیوتون متری هستیم. این میزان خروجی بیشتر از پانامرا 4S بوده و بنابراین شتاب صفر تا 100 کیلومتر خودرو در 4.6 ثانیه ثبت شده و مدل هیبریدی پانامرا توانایی رسیدن به حداکثر سرعت 277 کیلومتر در ساعت را داراست.

filename-16

اما دیگر اعداد مهم عبارت‌اند از عملکردهای مربوط به مصرف سوخت و راندمان خودرو. مصرف سوخت ترکیبی رسمی 4 E-Hybrid حدود 2.5 لیتر در هر صد کیلومتر بوده و در هر کیلومتر نیز 65 گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند که باعث کاهش مالیات اعمال شده بر خودرو می‌شود. با این میزان آلایندگی ورود پانامرای هیبریدی به منطقه‌ی شارژ لندن ممکن است. البته که خرید این خودرو کاملاً ارزش دارد چراکه پانامرا 4 E-Hybrid خودرویی لوکس با عملکردی بالاست.

filename-9

در حالت تمام الکتریکی تنها می‌توان محدوده‌ی 50 کیلومتری را در شرایط عالی طی کرد و در این صورت به‌صورت پیش‌فرض خودرو از حالت E-Power استفاده می‌کند. از بین حالت‌های الکتریکی، هیبرید اتو، اسپورت و اسپورت پلاس می‌توان یکی را انتخاب نمود و البته بنا به میل خود نیز می‌توانید تنظیماتی شخصی را از صفحه‌نمایش بزرگ داشبورد انتخاب کنید.

filename-8

حالت تمام الکتریکی E-Power به سرعت‌های داخل شهری محدود نیست زیرا پانامرا قادر است تنهایی و با اتکا با قدرت باتری به سرعت 138 کیلومتر در ساعت برسد. حرکت با این سرعت فوراً محدوده‌ی حرکتی را کم می‌کند اگرچه که این شانس وجود دارد که از طریق حالت E-Charge راندمان را بهبود بخشید.

filename-20

حالت هیبرید اتو بهترین است چراکه مناسب‌ترین راندمان و کارایی را برای راننده ارائه می‌کند. در شهر از نیروی الکتریکی سود برده و با استفاده از ترمزها انرژی را احیا می‌کند. در حالت‌های اسپورت و اسپورت پلاس از حداکثر خروجی قوای محرکه برای ایجاد تجربه‌ی رانندگی فوق‌العاده بهره گرفته می‌شود.

filename-18

یکپارچگی سیستم هیبریدی مؤثرتر از نسل قبلی بوده بنابراین قدرت الکتریکی خودرو بدون لحظه‌ای تعلل در دسترس است (در نسخه‌ی هیبرید قبلی باید پدال گاز را تا 80 درصد فشار می‌دادید تا باتری‌ها وارد مدار شوند). البته باید نگاهی هم به نیمه‌ی خالی لیوان بیندازیم چراکه 4 E-Hybrid صندوق‌عقب کوچک‌تر دارند و ترمزهای احیا شونده واضح‌ترین تغییر خودرو به شمار می‌روند. این سیستم باعث شده ترمز پانامرا حس طبیعی نداشته باشد.

filename-13

اما احساس پدال ترمز در 918 اسپایدر طبیعی‌تر از ترمزهای پانامرای هیبریدی است. همچنین پدال گاز فاقد حس گیرا و خطی برادران عادی خود است. این موضوع مخصوصاً در حالت الکتریکی مشهودتر است. بجای گیربکس مبدل گشتاور نسل قبلی حالا از گیربکس 8 سرعته PDK استفاده می‌کند که اگرچه عملکرد خوبی دارد اما در برخی شرایط ضربه‌های خفیف و عجیبی دارد.

filename-6

filename-7

filename-5

filename-4

filename-14

اگر در داخل شهر زندگی کرده و پارکینگ و پول کافی دارید و خودرویی می‌خواهید که هم در داخل شهر و هم در آخر هفته‌ها در جاده بدرخشد، پانامرا 4 E-Hybrid یک انتخاب شایسته است.

filename-12

filename-15

filename-11

filename-10

مشخصات پورشه پانامرا 4 E-Hybrid

قیمت: 79715 پوند
پیشرانه: 6 سیلندر 2.9 لیتری توئین توربو و واحد الکتریکی
قدرت/گشتاور: 456 اسب بخار/700 نیوتون متر
گیربکس: 8 سرعته PDK اتوماتیک، چهار چرخ محرک
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 4.6 ثانیه
حداکثر سرعت: 277 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 2.5 لیتر در هر صد کیلومتر

[دانلود ویدئو]

منبع: autoexpress

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *