ب‌ام‌و برنامه‌ای برای بازگشت به فرمول 1 ندارد

ب‌ام‌و برنامه‌ای برای بازگشت به فرمول 1 ندارد

با مالکیت لیبرتی مدیا بر مسابقات فرمول 1 احساسی مضاعف برای افزایش محبوبیت این مسابقات در میان خودروسازها به وجود آمده است.

nick-heidfeld-bmw-sauber-f1-team-f107

فیا امیدوار است عدم حضور خودروسازها در فرمول 1 بتواند نقشی در برنامه‌ریزی و چارچوب‌بندی بحث‌ها درباره‌ی پیشرانه‌ها برای سال‌های پس از سال 2020 داشته باشد. در این زمان آینده‌ی پیشرانه‌های کنونی مورد استفاده در فرمول 1 مشخص خواهد شد.

اما طبق خبری که در پدال منتشر شد، غول خودروسازی آمریکایی یعنی فورد اعلام کرد که در فرمول 1 حضور نخواهد داشت. یکی از مدیران ارشد فورد اظهار داشته که هزینه‌های شرکت در فرمول 1 خیلی سنگین است.

اما یکی از مشهورترین کمپانی‌های خودروسازی یعنی ب‌ام‌و که آخرین بار در سال 2009 در فرمول 1 دیده شده در اطلاعیه‌ای گفته است:

تصمیم ما برای خروج از مسابقات فرمول 1 در سال 2009 یک استراتژی بلندمدت از سوی کمپانی بوده است.
ما خواستیم تا بخشی از منابع فرمول 1 خود را در بخش تحقیق و توسعه برای راه حل‌های قوای محرکه‌ی جانشین صرف کنیم و همین کار را نیز کردیم.

در ادامه‌ی این اطلاعیه می‌خوانیم:

در بحث حمل‌ونقل الکتریکی ما جایگاه خودمان به عنوان سازنده‌ی خودروهای لوکس را تثبیت کردیم. ما در حال تماشای پیشرفت‌های صورت گرفته در دنیای موتوراسپورت هستیم اما در حال حاضر برنامه‌ای برای حضور دوباره در فرمول 1 نداریم.

ب‌ام‌و در حال حاضر در مسابقات DTM و GT حضور دارد و برنامه‌هایی نیز برای بازگشت به مسابقات لمانز در سال 2018 را اعلام کرده است.

dtm bmw

این شرکت باواریایی همچنین شریک فنی تیم Andretti در فرمول E بوده و در حال بررسی و ارزیابی شرایط برای حضور کامل در فصل 2018/2019 این مسابقات است.

andretti_2

اولین حضور ب‌ام‌و در فرمول 1 در سال 1982 و به عنوان تامین کننده‌ی پیشرانه برای تیم برابم بود. نلسون پیکه در سال بعد با خودروی مجهز به پیشرانه ساخت ب‌ام‌و توانست قهرمان جهان شود.

ب‌ام‌و در سال 1987 مسابقات را ترک کرد اما دوباره در سال 2000 به فرمول 1 بازگشت و این بار تأمین‌کننده پیشرانه برای ویلیامز بود.

این برند در سال 2005 با تیم سائوبر همکاری نمود و در سال 2008 شاهد پیروزی رابرت کوبیکا در گرندپری 2008 بودیم.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *