بوگاتی گرند اسپرت ویتس SE [ویدئو]

بوگاتی گرند اسپرت ویتس SE [ویدئو]

این نخستین باری نیست که بوگاتی از مدل گرند اسپرت ویتس رونمایی می کند چرا که سال گذشته نیز در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی شده بود. اما اندکی صبر کنید؛ ترکیب رنگ بکار گرفته شده در این خودرو برای اولین بار استفاده شده و همین هم دلیل خوبی برای رونمایی مجدد آن است!

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse SE
Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse SE

گرند اسپرت ویتس (با تلفظ VITES) در حقیقت پلی میان مدل های روباز ویرون و مدل های جدید سوپر اسپرت است. این خودرو با قدرت خالص 1200 اسب بخار در 6400rpm و گشتاور 1500 نیوتن متر در فاصله 3000 تا 5000rpm و همچنین گیربکس هفت سرعته دو کلاچه خود که وظیفه انتقال قدرت به همه چرخ ها (AWD) را دارد، می تواند در 2.6 ثانیه به سرعت 100، در 7.1 ثانیه به سرعت 200 و در نهایت نیز به حداکثر سرعت 410 کیلومتر برساعت دست یابد که البته در نسخه های خیابانی آن با محدود کننده الکترونیکی، حداکثر سرعت را به 375 کیلومتر برساعت کاهش داده اند.

گرند اسپرت ویتس با مصرف 37.2 لیتر در سیکل شهری، 24.9 لیتر در سیکل جاده ای و همچنین با تولید 867 گرم CO2 در هر کیلومتر سازگاری چندانی با محیط زیست ندارد که البته کاملا هم منطقی است!

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse SE

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse SE

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse SE

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse SE

Bugatti Type 37A 1928

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse SE

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse SE

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse SE

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse SE

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse SE

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse SE

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse SE

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse SE

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse SE

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse SE

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse SE

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse SE vs. Bugatti Type 37A 1928

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse SE

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse SE

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse SE

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse SE

اما بوگاتی با نسخه ویژه ای از گرند اسپرت ویتس به گردهمایی امسال Pebble Beach آمده بود. با دیدن ترکیب رنگ سفید Bianco و آبی روشن در این مدل، می بایست به یاد مدل جاودانه Type 37A محصول سال 1928 افتاد که برای نخستین بار توانست بوگاتی را فاتح اولین دوره مسابقات گرندپریکس کند؛ بوگاتی Type 37A دارای پیشرانه ای چهارسیلندر بود که حداکثر قدرتش به کمک یک سوپرشارژ به 80 اسب بخار می رسید. قیمت این نسخه خاص از گرند اسپرت هنوز اعلام نشده اما هرچه باشد از قیمت 2.5 میلیون دلاری ویتس کمتر نیست.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *