رنجروور اِووک نسخه ویکتوریا بکهام

رنجروور اِووک نسخه ویکتوریا بکهام

لندروور در سپتامبر سال گذشته ميلادى براى نخستين بار کوچک‌ترین لندروور-رنجروور تاريخ خود را با نام اووک روانه بازار كرد كه بلافاصله با استقبال منتقدان مواجه شد و به راحتى توانست بيش از 100 جایزه بين المللى را در زمينه هاى مختلف از آن خود كند. اووک (Evoque) در واقع اولين توليد اين شركت اصالتاً بريتانيايى كه در حال حاضر در مالكيت تاتا موتورز هند قرار دارد، محسوب می‌شود كه تنها به جنبه هاى ديناميک حرکتى توجه نكرده و تركيبى منحصر به فرد از طراحى دراماتيک با خصوصيات لوکس و توانایی‌های خاص يك لندروور را در قالب يك خودروى SUV در اختيار مشتريان قرار می‌دهد.

رنجروور اووک نسخه ویکتوریا بکهام
رنجروور اووک نسخه ویکتوریا بکهام

لندروور تاكنون دو مدل پنج در و كوپه از اووک را در فهرست فروش خود قرار داده كه هر كدام از اين خودروها به صورت استاندارد فهرست قابل قبولى از تزيينات داخلى و تجهيزات رفاهى را داراست. البته همان گونه كه انتظار می‌رفت فهرست بلند بالايى از آپشن هاى قابل سفارش نيز براى آن‌ها تدارك ديده شده تا هر فردى خودروى مخصوص را در اختيار داشته باشد.

در نمایشگاه خودروی پکن، لندروور پا را از این هم فراتر گذاشته و مدل بسیار ویژه و تولید محدودی از این خودرو را در معرض دید عموم قرار داده بود که حاصل همکاری طراح ارشد این شرکت گری مک گون و برنده جایزه بهترین طراح مد انگلستان در سال گذشته میلادی یعنی ویکتوریا بکهام است. در واقع اگر کمی جزئی‌تر به این موضوع نگاه کنیم درمی یابیم که هر دو شرکت لندروور و بکهام به نوبه خود در رده بهترین و محبوب‌ترین برندهای بریتانیا به حساب می‌آیند که حال تلفیق این دو منجر به تولد خودرویی شده که تنها 200 نفر در سرتاسر دنیا خواهند توانست آن را در اختیار داشته باشند.

Range Rover Evoque Victoria Beckham
Range Rover Evoque Victoria Beckham

رنجروور اووک ويكتوريا بكهام در كارخانه Halewood اين شركت در بندر ليورپول توليد می‌شود كه البته تمام تزيينات داخل كابين آن به صورت دست ساز و به صورت كاملا سفارشى از بهترين پوشش‌های طبيعى ممكن بر روى اين خودروى لوكس نصب می‌شوند.

Range Rover Evoque Victoria Beckham
Range Rover Evoque Victoria Beckham

رنجروور اووک حتى در مدل پايه و استاندارد نيز خودرويى متفاوت با ديگر رقبای خود به حساب می‌آید خط كمربند شانه اى بالا آمده، شانه هاى عضلانى طرفين خودرو، گل گير هاى ورم كرده، سقف كشيده و کوتاه همگى تنها به رويارويى با SUV اسپرت اشاره دارند. اما در اين مدل خاص بدون شك در همان نگاه نخست رنگ مالت خاكسترى بدنه كه در تضاد كامل با پوشش مشكى براق سقف و ستون‌ها قرار دارد گوياى متفاوت بودن آن با ساير لندروورهاى توليدى است. همچنين رینگ‌های غول پيكر 20 اينچى از جنس آلياژ آلومينيوم كه دقيقا از رنگى مشكى براقى همانند سقف بهره می‌برند تكميل كننده ظاهر متمايز آن محسوب می‌شود. در عين حال مهندسان لندروور براى حفظ جان سرنشينان اين مدل خاص ستون‌های و B را با استفاده از فولاد هاى بورون با مقاومت كششى و پيچشى بسيار بالا ساخته‌اند تا ضمن برهم نخوردن ظاهر جذاب و اسپرت مدل مفهومى ايمنى سرنشينان حتى در هنگام واژگون شدن به خوبى تضمين شود!

Range Rover Evoque Victoria Beckham
Range Rover Evoque Victoria Beckham

لندروور-رنجروور Evoque بكهام در واقع براى آن دسته از افرادى كه تمايل دارند از خودروى خود در مسيرهاى خارج جاده و سنگلاخ استفاده كنند نيز يك گزينه خوب محسوب می‌شود. (هر چند با توجه به ماهيت خودرو بعيد به نظر می‌رسد) اين خودرو با فاصله زياد كف بدنه از زمین در مقايسه با ديگر رقباى مشابه خود توانايى حركتى به مراتب بهترى را در مسيرها پرشيب، ناهموار و تپه مانند از خود به معرض نمايش می‌گذارد. وزن كلى Evoque برابر با 1600 كيلوگرم و با طولى برابر با 4350 ميلى متر تقريبا 430 ميلى متر جمع و جورتر از لندروور رنج روور اسپرت و 180 ميلى متر نيز در ارتفاع کوتاه تر از آن به حساب می‌آید تا همان گونه كه در ابتدا نيز بيان شد کوچک‌ترین ساخته لندروور تا به امروز باشد و در عين حال خودرويى لوكس و مناسب خانم‌ها نيز به حساب آيد!

Range Rover Evoque Victoria Beckham
Range Rover Evoque Victoria Beckham

در ترافیک‌های شهری لندروور Evoque بكهام همانند ظاهر هيجان انگير خود سوارى دل چسب و البته اسپرت و ديناميكى را براى سرنشينان خود به ارمغان می‌آورد و فرمان پذيرى و هدايت خودرو در حد اندازه هاى يك مدل اسپرت شهرى است. مهندسان لندروور در ساخت اين SUV در واقع تمام تلاش خود را به كار گرفته بودند تا همانند يك كوپه واقعى البته با ارتفاع اندكى بیش‌تر نسبت به معمول، خودرو به اندازه كافى سريع و لذت بخش در حين رانندگى احساس شود، به همين منظور تکنولوژی‌ها و سیستم‌های پيشرفته اى مانند سيستم تطبيق شونده ديناميك با سيستم تعليق MagneRide بر روى خودرو به کار گرفته شده تا درون همه افزايش پايدارى، پاسخ وسيله نقليه به فرامين راننده نيز بسيار سريع و آنى باشد.

Range Rover Evoque Victoria Beckham
Range Rover Evoque Victoria Beckham

با ورود به داخل كابين، فلسفه همكارى اين دو برند معتبر را به خوبى می‌توان مشاهده كرد. پوشش چرم منحصر به فرد اين Evoque كه به رنگ قهوه ای مايل به زرد توسط ويكتوريا بكهام انتخاب شده تقريبا در تمام هر چهار صندلى اسپرت اين خودرو از نوع دايموند است تا احساس لوكس بودن تنها با در نظر گرفتن اين مورد كامل به نظر برسد. براى هر چه جذاب‌تر شدن اين فضا دوخت چرم صندلی‌ها مشابه توپ بيسبال انجام شده تا در كنار پوشش چرم مشابه داخل پانل درها، جاى دستی‌ها و كنسول بين صندلی‌ها رنگ روشن داخل كابين تكميل شود.

range-rover evoque victoria beckham
range-rover evoque victoria beckham

براى افزايش هماهنگى رنگ بندى بدنه و اتمسفر كابين، تمام كليد هاى موجود به رنگ مشكى براق رنگ آميزى شده‌اند و كنسول مركزى، دريچه هاى خروجى هواى سيستم تهويه مطبوع و دستگيره درها نيز به رنگ مشكى پيانو در نظر گرفته شدند تا در كنار فریم‌های كنسول مركزى و پدال‌ها كه از جنس آلومينيوم ماشين كارى هستند فضايى فوق لوكس و در عين حال همراه با چاشنى اسپرت براى اين خودروى توليد محدود به وجود آيد.

Range-Rover Evoque Victoria Beckham
Range-Rover Evoque Victoria Beckham

لندروور سعى كرده تا بالاترين تکنولوژی‌های روز را در اختيار خريداران Evoque بكهام نيز قرار دهد. از جمله اين سیستم‌ها بايد به صفحه نمايش هشت اينچى چند منظوره قرار گرفته در كنسول مركزى اشاره كرد كه به گونه اى ساخته شده كه توانايى به نمايش درآوردن دو موضوع مستقل مختلف براى راننده و سرنشين كنارى را دارد ضمن اين كه دکمه‌ها به صورت سه بعدى طراحى شده‌اند تا استفاده از آن‌ها آسان‌تر نيز باشد.
همچنين قابليت اتصال از طريق بلوتوث و USB و ورودى براى آی پاد از ديگر مزاياى اين سيستم محسوب می‌شود. در عين حال سيستم صوتى حرفه اى مریدین با تعويض كننده 10 تايى دی وی دی به همراه 17 بلندگو فوق‌العاده قدرتمند كه در مجموع توان خروجى استثنايى 827 وات را توليد می‌کند به طور قطع هر فردى را مجذوب كيفيت خود خواهد كرد.

range-rover evoque victoria beckham
range-rover evoque victoria beckham

لندروور در اين مدل خاص بر خلاف مدل‌های كوپه و پنج در كه امكان سفارش دو پيشرانه ديزلى به قدرت‌های 150 و 190 اسب بخار را براى آن‌ها فراهم كرده بود در Evoque بكهام تنها از يك پيشرانه معروف بنزين سوز خود به حجم دو ليتر استفاده كرده است. بدين ترتيب تنها پيشرانه بنزين سوز قابل سفارش بر روى اين خودرو نيز از نوع Si4 به حجم دو ليتر مجهز به توربوشارژر و تزريق مستقيم سوخت انتخاب شده كه توانايى توليد بيشينه قدرتى برابر با 240 اسب بخار و گشتاور قابل قبول 340 نيوتن متر را دارد ضمن اين كه اين پيشرانه در حدود 40 كيلوگرم سبک‌تر از پيشرانه 3/2 V6 ليترى قبلى و در حدود هفت اسب بخار نيروى بیش‌تری را در اختيار قرار می‌دهد تا خلع قدرتى در اين بخش احساس نشود. در ادامه نيروى توليدى اين پيشرانه به وسيله يك جعبه دنده شش سرعته اتوماتيك به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

rangerover evoque victoria beckham
rangerover evoque victoria beckham

در عين حال اووک بكهام اولين رنجرووری به حساب می‌آید كه به صورت ديفرانسيل جلو (بنا به سفارش مشترى) و يا همانند گذشته به صورت دو ديفرانسيل و چهار چرخ متحرک به بازار عرضه می‌شود تا براى افرادى كه نياز به سيستم انتقال نيرو به هر چهار چرخ را ندارند در حدود 75 كيلوگرم وزن کم‌تر و در نتيجه مصرف سوخت اقتصادی‌تر را به همراه داشته باشد.

نویسنده: آيدين وحيد محمدى

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *