بررسی رنو ZOE EV جدید

بررسی رنو ZOE EV جدید

پیش از این رنو ZOE یکی از متقاعدکننده‌ترین خودروهای الکتریکی حاضر در بازار بود چراکه بهایی مناسب، دینامیک رانندگی آشنا و ابعاد یک سوپرمینی را داشت. حالا رنو باتری جدیدی را به منظور افزایش محدوده‌ی حرکتی این خودرو به 402 کیلومتر ارائه کرده است.

Renault ZOE EV 2017

اگرچه که محدوده‌ی حرکتی ذکر شده به‌صورت رسمی توسط NEDC اعلام شده اما رنو پیش‌بینی می‌کند که در شرایط واقعی این خودرو محدوده‌ی حرکتی 290 کیلومتری (تابستان) و 193 کیلومتری (زمستان) داشته باشد. این رکورد به‌طور قابل‌توجهی بیشتر از محدوده‌ی حرکتی عجیب 161 کیلومتری باتری‌های کوچک مدل قبلی در شرایط مناسب است.

Renault ZOE EV 2017

هنوز هم مدل پایه‌ی این خودرو از باتری 22 کیلووات ساعتی کوچک‌تر استفاده می‌کند اما مدل ZE 40 حاضر در تست که از باتری 41 کیلووات ساعتی استفاده می‌کند آرامش خاطر بیشتری را برای خریداران خواهان محدوده‌ی حرکتی بیشتر هستند فراهم کرده است.

Renault ZOE EV 2017

ZOE جدید از همان پیشرانه الکتریکی قبلی استفاده کرده و البته شاسی، فرمان و سیستم تعلیق نیز نسبت به قبل بدون تغییر باقی مانده‌اند. ما تریم جدید Signature Nav را به همراه باتری جدید تست کردیم. این خودرو دارای صندلی‌های چرمی گرم شونده، دوربین پشتی، رینگ‌های آلیاژی جدی و سیستم استریوی مرغوب است.

Renault ZOE EV 2017

بهای خودرو از 19895 پوند (پس از مشوق‌های دولتی) آغاز می‌شود اما خریداران می‌توانند گزینه‌ی شارژ سریع را نیز برای زمان کمتر شارژ باتری 41 کیلووات ساعتی سفارش دهند. مدل‌های Q90 بهای آغازی 20645 پوندی داشته که کاملاً ارزش این اضافه پرداخت را دارند.

2017-renault-zoe-108

2017-renault-zoe-121

Renault ZOE EV 2017

البته ZOE برای خریدارانی که مسیرهای متوسط و کوتاهی را طی می‌کنند خودروی درخشانی است. این دسته از افراد می‌توانند در طول شب خودرو را با شارژر رایگان خانگی شارژ کنند.

renault-zoe-2017-mascoche_26

renault-zoe-2017-mascoche_25

Renault ZOE EV 2017

البته خودروهای الکتریکی مزیت‌های خاص خود را نیز دارند. ZOE در حال حرکت بسیار ساکت و آرام است. گشتاور 225 نیوتون متری رنو به این معنی است که کارایی خودرو در سرعت‌های پایین قوی بوده و رانندگی با آن در شهر هیجان خاص خود را دارد. شتاب صفر تا صد خودرو در 13.5 ثانیه ثبت می‌شود و اگرچه ZOE خیلی مناسب سرعت‌های بالا نیست اما هنوز هم در سبقت‌گیری‌ها خوب عمل می‌کند.

Renault ZOE EV 2017

در بزرگراه چالش‌ها و تقلاهای ZOE خود را نشان می‌دهند. شارژ باتری کم شده بنابراین اگر خواهان استفاده از حالت تمام الکتریکی باشید به زودی نگرانی‌تان درباره‌ی تمام شدن شارژ باتری افزایش خواهد یافت. صدای باد نیز مسئله‌ی دیگر است.

Renault ZOE EV 2017

مسیرهای کوچک‌تر بهتر با ذات ZOE همخوانی دارند. فرمان خودرو سبک و مبهم بوده اما در پیچ‌ها احساس اعتماد و پایداری کافی را ایجاد می‌کند. سواری خودرو در جاده‌های پرتغال خیلی راحت نبود. وجود پیشرانه‌ی الکتریکی تقریباً ساکت نیز باعث ایجاد تجربه‌ی رانندگی خونسردانه ای می‌شود.

Renault ZOE EV 2017

ZOE جدید فاقد تغییرات ظاهری است. کابین نیز کاملاً دست‌نخورده باقی مانده اما همچنان طراحی مدرنی دارد. برخی از مواد بکار رفته ظاهر ارزان بهایی را نسبت به پولی که پرداخت می‌کنید دارند اما سیستم ناوبری و صفحه لمسی آن کاربری آسانی داشته و عملکرد و ظاهر آن خوب است.

Renault ZOE EV 2017

علیرغم باتری‌هایی با ظرفیت بالاتر، فضایی که اشغال شده تغییری نکرده است؛ بنابراین صندوق بار هنوز هم ظرفیت 338 لیتری داشته که بهتر از نسخه‌ی بنزینی رنو کلیو است. به خاطر ارتفاع بالاتر کف خودرو فضای سر و پای سرنشینان محدود است اما کودکان احساس بهتری خواهند داشت.

Renault ZOE EV 2017

Renault ZOE EV 2017

2017-renault-zoe-uk-0

مشخصات رنو ZOE R90 Signature Nav

قیمت: 19895 پوند (پس از مشوق‌ها)
پیشرانه: واحد الکتریکی تنها
قدرت/گشتاور: 91 اسب بخار/225 نیوتون متر
گیربکس: تک سرعته، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 13.5 ثانیه
حداکثر سرعت: 135 کیلومتر در ساعت
محدوده حرکتی: 402 کیلومتر

منبع: autoexpress

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *