افزایش فروش خودرو در اروپا

افزایش فروش خودرو در اروپا

امروز ابری از شک و تردید آسمان اروپا را فراگرفته و وضعیت اقتصادی این قاره هم خیلی حال‌وروز خوبی ندارد، ولی بااین‌همه میزان فروش خودروهای جدید در اروپا در بالاترین میزان خود از سال ۲۰۰۷ به بعد قرار گرفته است. به گزارش اتوکار، میزان فروش خودرو در سال ۲۰۱۶ تا ماه نوامبر در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶.۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

VW-DEALERSHIP

طبق تحقیقی که توسط موسسه JATO صورت پذیرفته، اروپایی در سال ۲۰۱۶ تا به امروز، ۱۳۹۳۷۳۳۹ دستگاه خودرو خریده‌اند، از این تعداد ۱۱۸۴۱۴۰ خودرو فقط در ماه نوامبر فروش رفته که در مقایسه با همان ماه در سال ۲۰۱۵ تا ۵ درصد بیشتر شده است. برخلاف نگرانی‌های به وجود آمده در پی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، بریتانیا چهارمین بازار اروپا ازنظر سرعت رشد لقب گرفته است. اسپانیا و فرانسه بزرگ‌ترین بازارهای اروپا ازنظر میزان تقاضا هستند که به ترتیب با رشد تقاضایی ۱۳ و ۸.۲ درصدی مواجه بوده‌اند.

BMW-Auto-Dealership-Interior-Showroom-Architectural

بدون شک، پرفروش‌ترین خودروساز اروپا گروه فولکس‌واگن می‌باشد که علیرغم رسوایی‌های دیزل گیت، توانسته به این مهم دست یابد. این کمپانی غول خودروسازی اروپا سهمی ۲۴.۵۶ درصدی از بازار قاره سبز دارد که فقط ۰.۲۸ درصد در مقایسه با سال ۲۰۱۵ کاهش نشان می‌دهد. گروه رنو نیسان رتبه دوم را از این نظر با ۱۴.۱ درصد به خود اختصاص داده که افزایشی ۰.۷۲ درصدی برای آن‌ها می‌باشد. بیشترین میزان رشد با ۰.۸۳ درصد متعلق به دایملر است که در رده‌بندی کلی جایگاه پنجم را به دست آورده است. گروه خودروسازی پژو سیتروئن، علیرغم کاهش ۱.۱۹ درصدی رتبه سوم خود را توانسته حفظ کند.

car dealership

قطعاً شما هم می‌توانید حدس بزنید که کدام سگمنت محبوبیت بیشتری در اروپا داشته است. فقط در ماه نوامبر، ۳۱۶۲۷۸ دستگاه انواع مدل‌های شاسی‌بلند فروخته شده که افزایشی ۱۶.۱ درصدی در مقایسه با پارسال می‌باشد. این سگمنت همچنین توانسته با ۲۶.۷ درصد، بیش از یک‌چهارم میزان فروش خودرو در اروپا را مال خود کند.

renault-dealership

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، اعتماد مصرف‌کنندگان هم در این منطقه و هم در اروپا با کاهش شدیدی مواجه شود، موضوعی که به‌احتمال‌زیاد تا مدت‌ها ۲۰۱۶ را رکورددار میزان فروش خودرو در اروپا نگاه خواهد داشت. ولی سال قبل نیز کسی پیش‌بینی چنین فروش موفقی برای ۲۰۱۶ نداشت، بنابراین هرگز نمی‌توان قضاوت کاملاً درستی در مورد بازار خودروی اروپا داشت.

منبع: paultan

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *