اطلاعات جدیدی از نسخهٔ سدان مرسدس AMG GT

اطلاعات جدیدی از نسخهٔ سدان مرسدس AMG GT

چند وقتی است که شایعاتی در مورد ساخت سدان عملکرد بالای منحصربه‌فردی توسط مرسدس-آام‌گ انتشار یافته است و در حال حاضر نشانه‌های جدیدی پدیدار شده که مشخص نموده‌اند این شرکت آلمانی واقعاً در حال کار بر روی این پروژه است. رئیس AMG «توبیاس موئرس» در مصاحبه‌ای با Motoring در مورد برنامه‌های آیندهٔ این شرکت صحبت نموده و به ساخت رقیبی برای پورشه پانامرا که گفته می‌شود در سال 2019 معرفی خواهد شد، اشاره کرده است.

mercedes-amg-gt4-2_1600x0w

با توجه به منابع مختلف، این خودرو که احتمالاً نسخهٔ سدان مدل اسپرت AMG GT خواهد بود، GT4 نام دارد و بر اساس نسخهٔ اصلاح‌شده‌ای از پلت‌فرم MRA ساخته خواهد شد که هم‌اکنون در مدل‌های C، E و S کلاس مورداستفاده قرار گرفته است. در AMG GT4 به جهت کاهش وزن از آلومینیوم و فولاد با مقاومت بالا استفاده خواهد شد درحالی‌که سیستم تعلیق منحصربه‌فردی هم در آن بکار خواهد رفت که GT4 را از دیگر محصولات AMG متمایز می‌کند.

mercedes-amg-gt4-2

اما نکتهٔ جالب دیگر اینکه موئرس در این مصاحبه همچنین تأیید کرده است که مرسدس-آام‌گ در حال حاضر در حال کار بر روی نسل بعدی GT است. این در حالی است که سازندهٔ آلمانی هفتهٔ گذشته در نمایشگاه دیترویت نسخهٔ کوپهٔ AMG GT C و نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ AMG GT را رونمایی کرد اما بنا بر گفته‌های توبیاس موئرس هم‌اکنون کار بر روی ساخت نسل جدید این خودرو آغاز شده و این ممکن است منجر به لغو پروژهٔ ساخت نسخهٔ Black Edition نسل کنونی AMG GT گردد.

mercedes-amg-gt4-11

توبیاس موئرس دراین‌باره گفته است:

«ما در حال حاضر نسخه‌های مختلفی از AMG GT را تولید کرده‌ایم و خانوادهٔ این خودرو تکمیل است. همچنین مدل GT R نیز نسخه‌ای شبیه به سری Black Edition است. علاوه بر این، چرخهٔ عمر عاقلانهٔ نسل کنونی AMG GT تقریباً رو به پایان است و به همین دلیل ما کار بر روی ساخت نسل جدید آن‌را آغاز کرده‌ایم؛ بنابراین ما باید بیشتر بر روی نسل جدید GT تمرکز کنیم و این شاید بدین معنا باشد که ما فضای کافی جهت ساخت مدل Black Edition این خودرو را ندشته باشیم».

mercedes-benz-amg-gt-2017-r

اما قبل از آن، مرسدس-آام‌گ قصد دارد قدرتمندترین و وحشی‌ترین پروژهٔ خود را در نمایشگاه فرانکفورت 2017 در ماه سپتامبر (شهریور 96) رونمایی کند. این هایپرکار که فعلاً پروژۀ One نامیده می‌شود، از یک سیستم هیبریدی فرمول یک سود می‌برد که انتظار می‌رود 1000 اسب بخار قدرت داشته باشد و آن‌را احتمالاً به جذاب‌ترین خودروی دونفره‌ای که تاکنون در جاده‌ها حرکت کرده است تبدیل کند.

mercedes-amg-hyperca_1600x0

mercedes-amg-hypercar-project-one

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *