استراتژی 3 مرحله‌ای فولکس‌واگن تا سال 2025

استراتژی 3 مرحله‌ای فولکس‌واگن تا سال 2025

با تمرکز روی بازسازی جایگاه فولکس‌واگن در بازارها و کلاس‌های مختلف و همچنین سرمایه‌گذاری وسیع روی ارتباطات و جابجایی‌های الکتریکی، این شرکت امید دارد که مردم را دوباره به سوی خود بکشد.

vw-strategy-next-decade-3

در حقیقت دید جدید این برند “فولکس‌واگن: انتقال مردم به جلو” است که شرکت با برنامه‌ی ترانسفورم +2025 به دنبال آن است بنابراین به نظر می‌رسد که فولکس به رشد پربازده و پایدار بازگردد.

vw-strategy-next-decade-1

دکتر هربرت دیز مدیرعامل اجرایی فولکس‌واگن می‌گوید:

اهداف ما متعالی بوده و استراتژی ما نیز بسیار جاه‌طلبانه است. ما می‌خواهیم تا از تغییر سود ببریم و فولکس‌واگن را به سوی صنعت جدید رهنمون سازیم. در چند سال آینده فولکس بسیار تغییر خواهد کرد. چیزهای بسیار کمی باقی خواهی ماند. در پله‌ی آخر استراتژی جدید یک برنامه‌ی دگرگونی بزرگ است.

vw-strategy-next-decade-4

جهت‌گیری فولکس‌واگن در سه فاز رخ خواهد داد. فاز 1 تا سال 2020 بوده و ما شاهد بازسازی هسته‌ی تجاری فولکس‌واگن و توسعه‌ی توان شرکت خواهیم بود. در فاز 2 که تا سال 2025 است این شرکت تا حد ممکن به سوی جابجایی الکتریکی رهسپار خواهد شد و به یک شرکت با سود بالا تبدیل می‌شود. فاز نهایی که شامل نقش کلیدی برند در شکل‌دهی این دگرگونی بزرگ در صنعت خودرو است انتظار می‌رود پس از سال 2025 و تا سال 2030 رخ دهد.

vw-strategy-next-decade-6

مدیرعامل اجرایی شرکت اضافه می‌کند:

از سال 2020 ما محصولات الکتریکی عمده‌ی خود را عرضه خواهیم کرد. به عنوان یک شرکت انبوه‌ساز، تلاش داریم که نقش کلیدی در بازار خودروهای الکتریکی داشته باشیم. تا سال 2025 می‌خواهیم سالانه یک‌میلیون خودروی الکتریکی بفروشیم و در این بخش پیشروی دنیا باشیم. خودروهای الکتریکی آینده‌ی ما نشانی جدید از فولکس‌واگن خواهند بود.

در بحث ارتباطات انتظار می‌رود تا سال 2025 فولکس حدود 80 میلیون کاربر فعال در سرتاسر دنیا داشته باشد و در همین بازه‌ی زمانی تخمین زده می‌شود درآمد و سود حاصل از سرویس‌های مرتبط به خودروهای شبکه‌ای در سال حدود 1 میلیارد یورو باشد.

vw-strategy-next-decade-5

در آمریکای شمالی فولکس‌واگن برنامه دارد روی لیموزین‌ها و شاسی بلندهای بزرگ تمرکز کند. این دو سگمنت بنا به گفته‌های مدیرعامل فولکس‌واگن بسیار گسترش یافته‌اند. در مرحله‌ی دوم این شرکت خودروهای الکتریکی جدید خود را به آمریکا خواهد آورد و تولید محلی خودروهای MEB شرکت از سال 2021 کلید خواهد خورد.

VW T-Prime Concept GTE

اما در چین فولکس عرضه‌ی شاسی بلندها را بلافاصله پس از تولید خودروهای الکتریکی شروع خواهد کرد. در دیگر بازارهای بزرگ مثل هند، آمریکای جنوبی و روسیه این شرکت توسعه‌ی بیشتر سگمنت خودروهای اقتصادی را در نظر خواهد داشت.

منبع: carscoops

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *