احضار ماسک به کمیته تحقیق سنا در خصوص تصادف مرگبار خوروی تسلا در حالت Autopilot

احضار ماسک به کمیته تحقیق سنا در خصوص تصادف مرگبار خوروی تسلا در حالت Autopilot

همان طور که مدتی قبلبه اطلاعتان رساندیم، یک خودرویModel Sکمپانی تسلا در شرایطی که سامانه «Autopilot»آن فعال بود با یک خودروی دیگرتصادف کرد، که در این حادثه رانندهچهلساله آن جان خود را از دست داد. همچنین گفتیم که سازمان امنیت ملی ترافیک اتوبان های آمریکا (NHTSA) به دنبال تکرار حادثه ای دیگر از این دست، اقدام به انجام تحقیقاتی جامع در خصوص سامانه مورد نظر و میزان کارایی آن نموده است. حالا نیز خبر می رسد که قرار است کمیته ای در مجلس سنای آمریکا با حضور ایلان ماسک تشکیل و به بررسی ابعاد این حادثه پرداخته شود.

سناتور جان تان «John Thune» مسئول تشکیل کمیته مذکور شده و در اولین اقدام از ایلان ماسک مدیرعامل و موسس کمپانی تسلا دعوتکرده تادر این کمیته حاضر شده و توضیحات لازم را در خصوص جزئیات این تصادف و نقش سیستم هدایت خودکار اتومبیل تسلا در آن ارائه دهد.

تصادف مذکور در تاریخ 7 می (18 اردیبهشت) در شهر ویلیستون فلوریدا به وقوع پیوست که در جریان آن جاشوا براون (Joshua Brown) راننده خودرویModel S تسلا جان خود را از دست داد. مدتی از این حاثه نگذشته بود کهیکی از اعضای کلوب تسلا موتورز ادعا کرد مدل X دوست او نیز هنگام استفاده از حالت Autopilot در نیمه شب،با سرعتی بین 56 الی 60 مایل بهسمت راست منحرف شده و با گاردریل برخورد کرده است، گرچهبه سرنشینان آسیبی وارد نشده.

ماسک قرار است در کمیته تحقیق حاضر شده و علاوه بر تشریح جزئیات حادثه به دو سوال اساسی پاسخ دهد، اول این که آیا شرکتش تمام تلاش خود را برای حصول اطمینان از ایمنی سیستم ناوبری خودکار ماشین هایش به کار بسته است یا نه؟ اوهمچنین باید تحقیق کنندگان را متقاعد سازد که تسلا آموزش های لازم را پیش از استفاده از سیستم Autopilot به خریدارانش داده است.

لازم به ذکر است کهNHTSA به زودی سیاست های جدید مربوط به تولید و استفاده از اتومبیل های خودران را منتشر خواهد کرد تا از بروزتصادفاتی مشابه جلوگیری به عمل بیاد.در هر حال بعید است حادثه فوق خللی در مسیر توسعه این محصولات و گسترش استفاده از آنها داشته باشد. البته منتقدین اعتقاد دارند که این سیاست ها می بایست قبل از عمومی شدن تکنولوژی هایی چون Autopilot تسلا و پیش از بروز حوادثی چون مرگ جاشوا براون تدوین و عملیاتی می شدند.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *