احتمال فروش لوتوس به جیلی و پروتون به پژو-سیتروئن

احتمال فروش لوتوس به جیلی و پروتون به پژو-سیتروئن

خبرهای تازه منتشر شده بیان می‌کنند احتمال دارد DRB-Hicom سهام خودرو در پروتون را به پژو-سیتروئن و همچنین لوتوس را به شرکت چینی جیلی بفروشد.

Lotus-Elise_S_Cup-2015-5

یک منبع ناشناس به The Star گفته که جیلی و گروه پژو-سیتروئن دو رقیبی هستند که می‌خواهند 51 درصد سهام پروتون را به دست بیاورند. هرچند گزارش شده که شاید جیلی این شانس را داشته باشد که لوتوس را از پروتون بخرد زیرا کمپانی چینی تمایل کمی برای خرید خود پروتون دارد.

Proton-Persona-2016-01

این منبع گفته است: “پژو-سیتروئن آماده‌ی سرمایه‌گذاری زیاد در پروتون و ساخت تأسیساتی جدید در Tanjung Malim است. این شرکت بهترین پیشنهاد برای احیا و گسترش تأسیسات پروتون در ASEAN را ارائه کرده است.

2016-Proton-Persona-1.6L-Launch-57-990x660

پروتون به کار جیلی نمی‌آید. این شرکت چینی پروتون را بخاطر تکنولوژی خودرویی لوتوس می‌خواهد؛ و پژو-سیتروئن که دنبال شاسی‌بلند است علاقه‌ای به لوتوس ندارد.”

proton-vitara-theo-1-850x510

گروه پژو-سیتروئن و جیلی تنها شرکت‌هایی بودند که قبل از بسته شدن تأسیسات در هفته گذشته پیشنهادهایی را برای شراکت استراتژیک جدید ارائه کردند.

2010 Lotus Elise Concept
2010 Lotus Elise Concept

lotuselises-003

به نظر می‌رسد در آینده راه پروتون و لوتوس از هم جدا خواهد شد. از سال 2011 تاکنون خبرهایی مبنی بر جدایی این دو برند از همدیگر به گوش می‌رسد.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *