احتمال ساخت آئودی SQ8 با استفاده از پیشرانهٔ SQ7

احتمال ساخت آئودی SQ8 با استفاده از پیشرانهٔ SQ7

در نمایشگاه دیترویت امسال آئودی از نسخهٔ کانسپت SUV جدید خود با نام Q8 رونمایی کرد که پیش‌نمایشی از نسخهٔ تولیدی آن محسوب می‌شود؛ اما احتمال دارد در کنار نسخهٔ معمولی Q8، نسخهٔ عملکرد بالای S آن هم با نام SQ8 تولید شود. عضو هیئت‌مدیرهٔ فروش و بازاریابی آئودی «Dietmar Voggenreiter» دراین‌باره به AutoExpress گفته است:

«Q8 برادر قدبلند A8 خواهد بود پس بنابراین در بالاترین سطح لاکچری در بین محصولات ما قرار خواهد گرفت؛ اما احتمال نسخهٔ عملکرد بالای SQ8 نیز وجود دارد و این کاری است که من انجام آن‌را می‌خواهم».

audi-q8_concept-2017

هنوز خیلی زود است که دربارهٔ اینکه چه موتوری می‌تواند در SQ8 مورداستفاده قرار گیرد صحبت کنیم اما این مجله می‌گوید که احتمال استفاده از پیشرانهٔ 4 لیتری V8 سه توربوی دیزلی SQ7 در این خودرو وجود خواهد داشت. این پیشرانه هم‌اکنون در SQ7 قدرتی برابر با 430 اسب بخار و گشتاور عظیمی معادل 900 نیوتن متر تولید می‌کند و این SUV اسپرت فول سایز را قادر می‌سازد در 4.8 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند درحالی‌که حداکثر سرعتش به‌صورت الکترونیکی بر روی 250 کیلومتر در ساعت محدود شده است. انتظار می‌رود SQ8 هم عملکرد مشابه SQ7 داشته باشد.

audi-sq7_tdi-2017

علاوه بر این، شایعه شده است که ممکن است همین پیشرانهٔ 4 لیتری TDI در نسخهٔ دیزلی مدل کوچک‌تر SQ5 هم مورداستفاده قرار گیرد اما این گفته‌ها هنوز تأیید نشده است. در همین حال، آئودی چندی پیش در نمایشگاه دیترویت نسل جدید SQ5 را رونمایی کرد که فعلاً بالاترین مدل خانوادهٔ Q5 جدید محسوب می‌شود. این SUV کامپکت لوکس مجهز به یک پیشرانهٔ 3 لیتری V6 بنزینی با 350 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور است.

audi-sq5_3-0_tfsi-2018

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *