آزمایش رانندگی با لینکلن MKZ توربو مدل ۲۰۱۷

آزمایش رانندگی با لینکلن MKZ توربو مدل ۲۰۱۷

در گذشته‌ای نه‌چندان دور بود که لینکلن به شرکت زیرشاخه کمپانی خودروسازی فورد تبدیل شد. زمانی که آخرین خودروی شهری کمپانی به استخدام برخی شرکت‌های کرایه خودرو در آمدند، مجموعه‌های مدل‌های لینکلن به چند خودروی بازسازی‌شده فورد تبدیل شدند که به دنبال حضور فعال در بازار بودند. اکنون لینکلن MKZ مدل ۲۰۱۷ آمده است، یک نسخه به‌روزرسانی شده از نسل دوم این سدان که از سال ۲۰۱۳ در بازار حضور داشته است.

2017 Lincoln MKZ 3.0T AWD

درحالی‌که MKZ مدل ۲۰۱۳ ظاهری کاملاً عادی دارد، مدل ۲۰۱۷ این خودرو به لطف جلوپنجره و چراغ‌های جدید، اکنون بیشتر به یک جگوار XJ شباهت دارد که همانند یک ساندویچ پانینی تلاش می‌کند تا چیزی متفاوتی باشد. طراحی جدید یکی از نکات خوب این خودرو می‌باشد، ولی این اولین نمونه از یک زبان طراحی جدید دیگر لینکلن است که به احتمال زیاد طی دو سال آینده با یکی دیگر جایگزین خواهد شد!

2013 Lincoln MKZ
2013 Lincoln MKZ

2017 Lincoln MKZ 3.0T AWD

ورود به باشگاه ۴۰۰ برخلاف هیاهوهای طعنه‌آمیز گذشته در مورد این خودرو، تغییرات مکانیکی جدیدی زیر پوست MKZ جدید به چشم می‌خورد. این تغییر را در فرم یک موتور ۳.۰ لیتری توربو دوقلو شش سیلندر V شکل با سیستم تزریق سوخت مستقیم و زمان‌بندی سوپاپ متغیر می‌توانید دید که حداقل تا این لحظه، فقط مختص لینکلن می‌باشد. این موتور که از خانواده موتور ۲.۷ لیتری اکوبوست V۶ استفاده شده در فورد فیوژن ۲۰۱۷ اسپرت می‌باشد (لینکلن از آن با نام ۳.۰GTDI و نه اکوبوست یاد می‌کند) تغییراتی را به خود دیده است که ازجمله آن می‌توان به افزایش کورس پیستون از ۸۳.۰ میلی‌متر به ۸۵.۳ و افزایش ۳.۰ میلی‌متری قطر آن به ۸۶.۰ میلی‌متر اشاره کرد که موجب بالا رفتن حجم موتور شده است. همچنین جنس بلوک موتور در فورد فیوژن چدنی و در موتور ۳.۰ لیتری لینکلن آلومینیومی می‌باشد.

2017 Lincoln MKZ 3.0T AWD

با سیستم دو دیفرانسیل، این موتور در لینکلن نیرویی معادل ۴۰۰ اسب بخار را در دور موتور نسبتاً کم ۵۵۰۰ دور در دقیقه ارائه می‌نماید. در ۲۷۵۰ دور در دقیقه نیز ۵۴۲ نیوتن متر گشتاور کامل نیز در اختیار راننده قرار می‌گیرد. درصورتی‌که مدل دیفرانسیل جلو را خریداری کنید، نیروی موتور خودروی شما به‌صورت الکترونیکی روی ۳۵۰ اسب بخار محدود می‌شود ولی گشتاور خودرو در مقایسه با مدل دو دیفرانسیل تغییری نمی‌کند. با ۴۰۰ اسب بخار نیرو، لینکلن دو دیفرانسیل در مقایسه با ۳۲۵ اسب بخاری نیروی موتور ۲.۷ لیتری اکوبوست در مدل فیوژن اسپرت عملکرد بسیار بهتری دارد.

2017-lincoln-mkz-3-0t-awd-139

موتور خودرو بهترین تغییر در خودرو جدید و متحول شده MKZ مدل ۲۰۱۷ می‌باشد. این موتور توربو V۶ با قدرت بالا، انتقال گشتاور یکپارچه و عملکرد بدون نقص همگام با افزایش دور موتور عملکردی فوق‌العاده از خود نشان می‌دهد. این نیروهای خروجی از طریق یک گیربکس اتوماتیک شش دنده با ضرایب فشرده به چرخ‌ها انتقال می‌یابند. کسی در مورد سریع بودن این خودرو نمی‌تواند شک کند، MKZ ۳.۰T با وزن تقریباً ۲ تنی‌اش صفر تا صد را در ۴.۸ ثانیه پر و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۳.۴ ثانیه طی می‌کند.

2017 Lincoln MKZ 3.0T AWD

طبق گزارش‌ها صفر تا صد MKZ جدید ۱.۵ ثانیه و درگ ۴۰۰ متر آن ۱.۴ ثانیه در مقایسه با نسخه ۲۰۱۳ این خودرو که از یک موتور ۳.۷ لیتری V۶ تنفس طبیعی بهره می‌برد سریع‌تر می‌باشد. همچنین شتاب ۵.۵ ثانیه‌ای خودرو جدید از سرعت ۸ تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت خودروی قبلی را با یک ثانیه زمان زودتر شکست می‌دهد. یک مشکل کوچک: تعویض دنده‌های گیربکس شش سرعته اتوماتیک خودرو گاهی اوقات کمی تنبل به نظر می‌رسد.

2017 Lincoln MKZ 3.0T AWD

2017 Lincoln MKZ 3.0T AWD

لاستیکی که با جاده آشنا می‌شود

2017 Lincoln MKZ 3.0T AWD

2017 Lincoln MKZ 3.0T AWD

2017 Lincoln MKZ 3.0T AWD

2017 Lincoln MKZ 3.0T AWD

2017 Lincoln MKZ 3.0T AWD

اگر تایرها را در نظر نگیریم، بقیهٔ MKZ یک خودروی لوکس عادی اوایل قرن بیست و یکمی می‌باشد. صندلی‌ها راحت و نرم می‌باشند و حالت تهاجمی ندارند. فضای کافی برای چهار فرد با اندازهٔ عادی وجود دارد، هرچند در داخل خودرو کمربند ایمنی برای ۵ سرنشین تعبیه شده است؛ و صفحه کیلومتر خودرو موقعیت مناسبی داشته و به‌راحتی قابل خواندن است. سیستم فرمان رک و پینیون ضریب نسبتاً سریع ۱۴.۸: ۱ داشته ولی خیلی نرم نیست و حس خوبی به راننده انتقال نمی‌دهد.

2017 Lincoln MKZ 3.0T AWD

2017 Lincoln MKZ 3.0T AWD

2017 Lincoln MKZ 3.0T AWD

همان‌طور که انتظار می‌رود، مجموعه‌ای کامل از تجهیزات و آپشن‌ها تکنولوژیکی در این خودرو عرضه شده‌اند: سیستم هشدار خروج از لاین، سیستم دستیار پارک دوبل و عمود، کروز کنترل سازگار شونده و تقریباً تمامی آنچه خریداران این سگمنت می‌توانند انتظار آن را داشته باشند! سیستم هشداردهندهٔ قبل از تصادف و همچنین سیستم تشخیص عابر پیاده نیز در این خودرو عرضه شده است، بنابراین اگر عابری را با این خودرو زیر گرفتید، پلیس خواهد توانست شما را به جرم قتل عمد دستگیر کند!

2017 Lincoln MKZ 3.0T AWD

2017-lincoln-mkz-3-0t-awd-131

2017 Lincoln MKZ 3.0T AWD

2017-lincoln-mkz-3-0t-awd-126

2017-lincoln-mkz-3-0t-awd-125

2017-lincoln-mkz-3-0t-awd-133

2017-lincoln-mkz-3-0t-awd-127

2017-lincoln-mkz-3-0t-awd-136

2017-lincoln-mkz-3-0t-awd-134

2017 Lincoln MKZ 3.0T AWD

2017-lincoln-mkz-3-0t-awd-138

caranddriver

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *