DS 6 به بازار کراس اوور های 200 میلیونی پیوست؛ طراحی فرانسوی و تکنولوژی آلمانی

DS 6 به بازار کراس اوور های 200 میلیونی پیوست؛ طراحی فرانسوی و تکنولوژی آلمانی

برند DS زیرمجموعه لوکس ساز سیتروئن فرانسه است که از حدود 8 ماه قبل به بازار ایران راه یافته است. شب گذشته نمایشگاه مرکزی این برند در خیابان اندرزگو تهران میزبان مراسم رونمایی از مدل SUV کوچک (کراس اوور) این برند با عنوان DS6 بود.

خودروهای این برند با تکیه بر طراحی چشم نواز، کابین با کیفیت و پیشرانه های کم مصرف قصد دارند روحی متفاوت (DS مخفف Different Spirit) از خودروهای فرانسوی را تجسم کنند.

پس از عرضه DS 5 در ایران، شرکت آتی موتور تصمیم به ارایه DS 6 گرفته که در ادامه به معرفی این خودروی جدید می بپردازیم.

DS 6 به بازار کراس اوور های 200 میلیونی پیوست؛ طراحی فرانسوی و تکنولوژی آلمانی

DS 6 یک شاسی بلند کامپکت است که در کارخانه مشترک پژو-سیتروئن و چانگان در چین تولید می شود. در ابتدا این خودرو بصورت انحصاری برای بازار چین در نظر گرفته شده بود، اما احتمالا به دلیل تغییرات سیاسی صورت گرفته ایران نیز به بازار هدف DS 6 تبدیل شده است.

در برخورد اول با این خوش استیل فرانسوی، به احتمال بسیار زیاد از ظاهر پویا و تهاجمی آن خوشتان خواهد آمد؛ زیرا همه بخش های بیرونی در نهایت دقت و ظرافت طراحی شده اند.

DS 6 به بازار کراس اوور های 200 میلیونی پیوست؛ طراحی فرانسوی و تکنولوژی آلمانی

مخصوصا ترکیب قسمت جلو پنجره و چراغ های اصلی که بسیار زیبا از آب درآمده است. در بخش طراحی خارجی DS 6 نه تنها چیزی از رقبای خود کم ندارد، بلکه حتی به لطف ویژگی های ذکر شده برتر از برخی از آنهاست.

داخل کابین اولین چیزی که جلب توجه می کند، فرمانی اسپرت با لبه صاف در قسمت پایینی است که اصطلاحا D CUT خوانده می شود. بعد از آن داشبورد و کنسول مرکزی با طراحی جذاب خودنمایی می کنند.

DS 6 به بازار کراس اوور های 200 میلیونی پیوست؛ طراحی فرانسوی و تکنولوژی آلمانی

جنس مواد به کار رفته در داخل کابین در مجموع رضایت بخش است؛ اما می توان انتقادهایی جزیی بهبرخی از قسمت ها وارد کرد.

همچنین DS6 همانند DS5 با بالاترین سطح آپشن ها و تجهیزات رفاهی قابل سفارش در بازار ایران عرضه می شود و از این حیث نسبت به خودروهایی مانند تویوتا RAV4 برتری قابل توجهی دارد.

DS 6 با طراحی ظاهری و کابین بسیار خوب انتظارها را از خود بالا می برد، ولی در بخش فنی مشخصات آن چنان هیجان انگیز نیست.

موتور در نظر گرفته شده برای این اتومبیل یک نمونه 1.6 لیتری توربو است که توانایی تولید 165 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور را دارد.

DS 6 به بازار کراس اوور های 200 میلیونی پیوست؛ طراحی فرانسوی و تکنولوژی آلمانی

وظیقه انتقال نیروی تولید شده به چرخ ها، بر عهده یک گیربکس 6 سرعته خودکار ساخت آیسین ژاپن (یکی از برترین سازندگان گیربکس در جهان) گذاشته شده است.

با این مشخصات DS 6 شتابی در حدود 9.5 ثانیه دارد که تقریبا با همکلاسان خود هم تراز است. اما جالب ترین نکته در بخش فنی مصرف سوخت بسیار پایین این خودرو است که در 100 کیلومتر ترکیبی فقط به 6.7 لیتر بنزین نیاز دارد.

DS 6 به بازار کراس اوور های 200 میلیونی پیوست؛ طراحی فرانسوی و تکنولوژی آلمانی

ناگفته نماند در بخش موتور و سیستم تعلیق امضای آلمانی ها دیده می شود، برای مثال موتور این خودرو با تکنولوژی مشترک ب ام و و PSA ساخته شده است و یکی از موتورهای رایج مورد استفاده برای مینی کوپر است.

شاسی بلند لوکس فرانسوی در قبال ارائه روحی متفاوت، 218 میلیون تومان از شما طلب خواهد کرد که البته این رقم در صورت خرید به شکل نقلی تا حدود 214 میلیون کاهش می یابد.

DS 6 به بازار کراس اوور های 200 میلیونی پیوست؛ طراحی فرانسوی و تکنولوژی آلمانی

از لحاظ قیمتی DS 6 باید با خودروهای جا افتاده ای از شرق آسیا مثل هیوندای سانتافه، تویوتا RAV4، کیا سورنتو و حتی هوندا CRV رقابت کند.

برگ برنده نماینده DS را در این رقابت می توان طراحی زیبا، کابینی لوکس و مصرف سوخت بسیار بهینه دانست. انتخاب این خودرو انعکاسیخواهد بود از خوش سلیقگی، خاص بودن و علاقه به محیط زیست.

DS 6 به بازار کراس اوور های 200 میلیونی پیوست؛ طراحی فرانسوی و تکنولوژی آلمانی

اما در نقطه مقابل بازار دست دوم این مدل به اندازه سانتافه یا راو 4 داغ نیست و همچنین DS 6 به عنوان تنها خودرو توربو در میان خودروهای هم قیمت خود، حساسیت بیشتری نسبت به کیفیت سوخت و روغن از خود نشان می دهد.

DS 6 به بازار کراس اوور های 200 میلیونی پیوست؛ طراحی فرانسوی و تکنولوژی آلمانی

گفتنی است که برنامه های DS در ایران، معرفی محصولات DS 5 SL (مدل سدان از سری 5) و DS4 خواهد بود. همچنین در بلند مدت احتملا عرضه هاچ بک تند و فرز DS 3 نیز دور از ذهن به نظر نمی رسد.

DS 6 به بازار کراس اوور های 200 میلیونی پیوست؛ طراحی فرانسوی و تکنولوژی آلمانی

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *