یاریس 2012 و آزمون دشوار

یاریس 2012 و آزمون دشوار

راحتی راننده چقدر برای انتخاب یک خودرو تاثیر دارد؟ و اصولا چقدر از امتیازات یک ماشین بخاطر آسایش سرنشینان آن است؟ حتی وقتی در مورد یک خودروی زیر 20 هزار دلار صحبت می کنیم، نمی توان این پارامترها را نادیده گرفت. اما ظاهرا تویوتا در یاریس جدید، از راحتی چشم پوشی کرده است.

2012 toyota yaris se
2012 toyota yaris se

صندلی راننده با وجود امکان تنظیم ارتفاع، بسیار بالا قرار گرفته و متاسفانه فرمان نیز قابل تنظیم نیست. شیوه نشستن راننده (بسیار بالا) و قرارگیری زانوها، بسیار ناراحت کننده می باشند. صندلیهای عقب تقریبا روی چرخها قرار دارند. طراحی کابین هم برخلاف رقبایی مثل نیسان و هوندا، بسیار کسل کننده طراحی شده است. البته مرغوبیت مواد بکار رفته نسبت به قبل بسیار بهتر شده و افزایش یافته اند.

2012 toyota yaris se
2012 toyota yaris se

طراحی بیرونی یاریس بهتر از قبل و کمی شبیه تویوتا کرولا می باشد. چرخهای 16 اینچی در چهار گوشه ماشین جای گرفته اند. به نظر ما طراحی یاریس بهتر از نسل قبل آن شده اما قضاوت در این مورد با شما.
طول خودرو در این کلاس کمترین میزان است. اما در صندلیهای عقب خیلی احساس تنگی و فشردگی نمی کنید. فضای سرشینان پشتی حدود 38 فوت مکعب تقریبا برابر 1000 لیتر می باشد. که بعد از هوندا فیت در جایگاه دوم قرار می گیرد.

2012 toyota yaris se
2012 toyota yaris se

موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر تویوتا یاریس، 106 اسب بخار نیرو تولید می کند. گیربکس 5 سرعته دستی بصورت استاندارد و چهار سرعته اتوماتیک با پرداخت 800 دلار بصورت آپشن قابل انتخاب می باشند. گیربکس دستی کیفیت خوب و هماهنگی خوب دنده ها و احساس خوب و راحت در حین تعویض داشت. به هر حال رقبای آن حدود 140 اسب بخار قدرت و گیربکس شش سرعته را ارائه می کنند. بعد از 9 ثانیه سرعت شما به 100 کیلومتر می رسد و 17 ثانیه طول می کشد تا 400 متر را بپیمایید. بد نیست. از نیسان ورسا یا کیا ریو اتوماتیک و یا شورولت سونیک توربو و هیوندای اکسنت بهتر است.

2012 toyota yaris se
2012 toyota yaris se

با وزن 1077 کیلوگرمی، نسبت به سونیک توربو 195 کیلوگرم سبک تر است. انتقال قدرت تقریبا پر سر و صداست. صدای باد و تایرها هم زیاد است. شدت 73 دسیبلی صدا در سرعت 112 کیلومتر هم نشاندهنده این موضوع است.

2012 toyota yaris se
2012 toyota yaris se

به نکات مثبت برگردیم. وزن کم و هندلینگ خوب و کارکرد اقتصادی و آلودگی ناچیز و مرغوبیت قطعات و ارزش بالا و … یاریس تست شده با قیمت 17 هزار دلاری خود چندان گران بنظر نمی رسد (قیمت پایه 14 هزار دلار است). این خودرو نسبت به مدل سال قبل خود از همه جنبه ها بهتر شده است. بنابراین برای آنهایی که یک خودروی کم مصرف و کوچک می خواهند هنوز هم می تواند یکی از انتخاب های خوب باشداما لزوما بهترین نیست!

2012 toyota yaris se
2012 toyota yaris se

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *