گران‌ترین مک‌لارن P1 دنیا را بشناسید!

گران‌ترین مک‌لارن P1 دنیا را بشناسید!

به‌تازگی یک دستگاه مک‌لارن P1 آبی‌رنگ مدل 2015 در حراجی مجموعه Gooding & Company با بهای عجیب 2.39 میلیون دلار فروخته شد و عنوان گران‌ترین P1 دنیا را آنِ خود کرد.

mclaren-p1-blue-auction-1

رقم مذکور از تمامی قیمت‌های تعیین‌شده قبلی برای سوپرماشین بریتانیایی بالاتر است و آن را به گران‌ترین نمونه موجود در دنیا بدل می‌سازد. این عنوان پیش‌تر متعلق به نمونه سبزرنگ کربنی بود که سال گذشته به قیمت 1.85 میلیون دلار فروخته شد.

mclaren-p1-blue-auction-3

بدنه تماماً با رنگ آبی سفارشی موسوم به Professor 2 Blue کار شده و در ناحیه سپر جلو، درب‌ها و دیفیوزر عقب نوارهایی قرمزرنگ بر خود دارد. جالب است بدانید که آبی مذکور چندین بار توسط کمپانی دستخوش تغییرات مختلف گردیده تا با ایده موردنظر مالک تطابق کامل پیدا کند. پرداخت بیرونی رینگ‌ها هم طوسی-نقره‌ای مات بوده و بسته به شرایط نوری محیط منظره متفاوتی را به نمایش می‌گذارد.

mclaren-p1-blue-auction-2

همانند بیرون، فضای کابین هم دقیقاً مطابق سلیقه خریدار طراحی شده است. از ویژگی‌های اختصاصی این قسمت می‌توان به صندلی‌ها و تودوزی سفارشی با اقتباس از نمای اتاق فِراری 365 GTB/4 دِیتونا، آینه مخصوص سرنشین کناری منقش به پیام ابراز علاقه مالک به همسرش و امضای افتخاری فرانک اِستِفنسِن (Frank Stephensen) مدیر طراحی و ران دِنیس (Ron Dennis) رئیس کمپانی اشاره کرد.

4-mclaren-p1

گران‌ترین مک‌لارن P1 دنیا (تا به امروز) تنها 1770 کیلومتر راه رفته و تقریباً تفاوتی با نمونه صفر کیلومتر ندارد.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *