کولاک کوئنیگ‌زگ در ژنو

کولاک کوئنیگ‌زگ در ژنو

امسال سوپراسپرت‌ساز سوئدی، کوئنیگ‌زگ با دستی کاملاً پُر در نمایشگاه ژنو حاضر شده است. نخستین محصولات این شرکت در ژنو امسال دو دستگاه از اولین نمونه‌های تولیدی هایپرکار هیبریدی رگرا هستند که برای تحویل به اولین خریداران آماده شده‌اند. این دو مدل اولین نمونه‌های تولیدی رگرا هستند که قرار است در نمایشگاه ژنو به نمایش درآیند یعنی همان‌جایی که دو سال پیش نسخهٔ کانسپت و سال گذشته اولین نسخهٔ پیش‌تولید رگرا رونمایی شدند.

koenigseggregeragrgeneva2017-1-copy

رگرا پاسخی از سوی کوئنیگ‌زگ به پورشه 918، مک‌لارن P1 و فراری لافراری محسوب می‌شود. رگرا از همان پیشرانهٔ بنزینی مدل آگرا (و هر کوئنیگ‌زگ دیگری که تاکنون ساخته شده است) یعنی موتور 5 لیتری V8 توئین توربو استفاده می‌کند اما در کنار این موتور نه یکی، نه دوتا که سه موتور الکتریکی هم نصب شده است. خروجی کلی این قوای محرکهٔ هیبریدی 1500 اسب بخار قدرت است که بیشترین خروجی یک سیستم هیبریدی تولیدی دنیا محسوب می‌شود و به‌طور قابل‌توجهی بیشتر از رقبای آلمانی، بریتانیایی و ایتالیایی رگرا است.

koenigseggregeragrgeneva2017-2-copy

انتقال این نیرو نیز از طریق یک سیستم الکتریکی 800 ولتی صورت می‌گیرد که برای اولین بار توسط خود کوئنیگ‌زگ اختراع شده است. در این سیستم انتقال قدرت، خبری از گیربکس‌های سنتی نیست و موتورهای الکتریکی بجای گیربکس منسوخ‌شده به انتقال نیروی موتور می‌پردازند. نتیجهٔ استفاده از این قوای محرکهٔ فوق‌العاده و پیشرفته این است که رگرا می‌تواند در تنها 10 ثانیه از صفر به سرعت 300 کیلومتر در ساعت و در کمتر از 20 ثانیه به 400 کیلومتر در ساعت برسد که آن‌را حتی به خودرویی سریع‌تر از مدل One:1 تبدیل می‌کند که تا پیش‌ازاین سریع‌ترین ساختهٔ کوئنیگ‌زگ محسوب می‌شد.

koenigseggregeraredgeneva2017-2od-copy

حال دو شخص بسیار خوش‌شانس خواهند توانست پس از برگزاری نمایشگاه ژنو امسال، رگرای خود را به خانه ببرند. اولین نمونهٔ این خودروها بدنه‌ای سبزرنگ دارد که خودروهای مسابقه‌ای سبزرنگ بریتانیایی را تداعی می‌کند. فضای داخلی این مدل نیز از چرم قهوه‌ای تشکیل شده است. نمونهٔ دوم نیز در داخل و خارج به رنگ قرمز و مشکی است. همچنین هر دو رگرا مجهز به تجهیزاتی چون صندلی‌های برقی قابل تنظیم در شش‌جهت، کارپلی اپل، دو پورت USB و سیستم کمک پارک هستند.

koenigseggregeragrgeneva2017-3-copy

هردوی این خودروها بر روی رینگ‌های فیبر کربنی Tresex جدید قرار گرفته‌اند که در مقایسه با رینگ‌های آلیاژی معمولی موجب کاهش 40 درصدی وزن غیر فنر سوار خودرو شده‌اند؛ اما به نظر می‌رسد هردوی این رگراها فاقد کیت آئرودینامیکی سفارشی هستند که بالچه‌های اضافی را به بدنهٔ ماشین اضافه می‌کنند. بدین ترتیب کوئنیگ‌زگ با نمایش این دو رگرا در ژنو رسماً تولید این ابر خودروی هیبریدی را آغاز کرده است و نشان داد که کاملاً به وعده‌های خود عمل کرده و توانایی تولید این خودروی فوق‌العاده را دارد.

koenigseggregeraredgeneva2017-3-copy

اما دو رگرای تولیدی تنها محصولات کوئنیگ‌زگ در نمایشگاه ژنو امسال نیستند چراکه این شرکت در کنار این دو هایپرکار هیبریدی جدید، یک نسخهٔ ویژه و سفارشی از مدل آگرا RS را هم با نام Gryphon به نمایش درخواهد آورد. نام این هایپرکار ویژه از یک موجود افسانه‌ای گرفته شده است که بدن و پاهای عقب آن متعلق به شیر و سر، بال‌ها و چنگال‌های جلوی آن از عقاب هستند.

koenigseggagerarsgeneva2017-2

آگرا RS Gryphon مجهز به همان پیشرانهٔ 5 لیتری V8 توئین توربو کوئنیگ‌زگ است که قدرت آن به 1360 اسب بخار رسیده است؛ بنابراین این مدل ویژه با وزن 1395 کیلوگرمی خود، بسیار نزدیک به مدل One:1 با نسبت قدرت به وزن یک‌به‌یک است؛ اما آگرا RS Gryphon غیرازاین، در داخل و خارج هم به ویژگی‌های سفارشی مجهز شده است که آن‌را از دیگر مدل‌های آگرا RS متمایز می‌کند. این نسخه در بیرون دارای یک بدنهٔ فیبر کربنی است که در آن تریمی از طلای 24 عیار بکار رفته است. این تریم در خطوط بدنه و نشان‌ها استفاده شده است.

koenigseggagerarsgeneva2017-4

داخل Gryphon نیز با ترکیبی از آلکانترا مشکی، فیبر کربن جلا داده شده و آلومینیوم مشکی ساخته شده است درحالی‌که در اینجا هم از طلا در خطوط برجستهٔ روی صندلی‌ها، اطراف دریچه‌های تهویه و نوشتهٔ Gryphon روی داشبورد استفاده شده است. همچنین سقف خودرو نیز قابل جابجایی است که هنگام جمع کردن می‌توان آن‌را در صندوق جلو قرار داد. به همراه این ماشین یک کلاه ایمنی مسابقه سفارشی نیز ارائه می‌شود که آن‌هم با ورق‌های طلا تزئین شده است.

koenigseggagerarsgeneva2017-3

بدین ترتیب امسال کوئنیگ‌زگ مجموعاً 4365 اسب بخار قدرت را در نمایشگاه ژنو به نمایش خواهد گذاشت!

koenigseggagerarsgeneva2017-1

پوشش کامل جدیدترین خبرها و رویدادهای نمایشگاه خودروی ژنو 2017 در پدال. همراه شما خواهیم بود…

geneva-motor-show-2017-2

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *