چارجر SRT8 ؛ مدل 2012

چارجر SRT8 ؛ مدل 2012

به طور حتم دوج یكي از محبوب ترين و در عين حال برترين خودروهاي اسپرت عضلاني آمریكايي است.كرايسلر از بدو پيدايش دوج همواره سعي بر آن داشته تا برند دوج را در راس قدرتمندترين مدل هاي توليدي خود حفظ کند . . .

Dodge 2012 Charger SRT8
Dodge 2012 Charger SRT8

نسل جديد دوج SRT8 از پيشرانه اي پرتوان با قابليت‌هاي حركتي بالاتري برخوردار است كه طبق برنامه‌ريزي هاي صورت گرفته در كارخانه برامپتون كرايسلر در كانادا توليد مي‌شود و از اواخر سال 2011 نیز در اختيار خريداران قرار گرفته است.

طراحی ظاهری دوج چارجر SRT8 جدید در همان نگاه نخست تفاوت های ظاهری خود را با انواع استاندارد این خودرو نشان می دهد. درنمای جلو، به طور حتم جلو پنجره بزرگ جدید که نشان صلیب مانند دوج را در بر گرفته در کنار آرم برجسته SRT جلب نظر می کند. کاپوت عضلانی خودرو نیز برای جلب توجه بیشتر نشان L 6.4 را به نشانه پیشرانه پرتوان خود با همین حجم بر روی خود جای داده ضمن این که ورودی های هوای اضافی نیز برای خنک کردن پیشرانه در این کاپوت تعبیه شده است.

Dodge 2012 Charger SRT8
Dodge 2012 Charger SRT8

در نمای عقب همان طور که انتظار می‌رود بیشترین توجه معطوف به چراغ های بزرگ و پیوسته عقب است. این چراغ ها که از 164 دیود نورانی LED تشکیل شده اند ظاهری بسیار زیبا و اسپرت به خصوص در شب هنگام به وجود می آورند. همچنین خروجی های دوگانه اگزوز به قطر چهار اینچ در کنار نشان SRT8 بر روی لبه پایینی در صندوق عقب به خوبی ماهیت و DNA اسپرت این خودرو را به معرض نمایش می گذارد.

Dodge 2012 Charger SRT8
Dodge 2012 Charger SRT8

در داخل کابین چارجر SRT8 جدید نیز همانند نمای ظاهری، ترکیبی از تکنولوژی با مشخصه‌های اسپرت را می توان یافت. فرمان چند منظوره جدید با پوشش چرم منحصر به فرد و نشان SRT حک شده بر روی آن در کنار پدال های تعویض دنده پشت فرمان به صورت استاندارد، یکی از نکات برجسته این فضاست.

Dodge 2012 Charger SRT8
Dodge 2012 Charger SRT8

در عین حال برای القای بالاترین حالت اسپرتی، پوشش متشکل از فیبرکربن و آلومینیوم نیز برای پانل تجهیزات و داشبورد در نظر گرفته شده است همچنین یک سیستم صوتی حرفه ای مجهز به 19 بلندگو به قدرت 900 وات RMS محصول شرکت معتبر Harmon Kardon در کنار صفحه نمایش رنگی لمسی 8.4 اینچی تکمیل کننده اتمسفر داخلی چارجر SRT8 جدید هستند.

Dodge 2012 Charger SRT8
Dodge 2012 Charger SRT8

دوج در چارجر جديد از پيشرانه هشت سيلندر خورجيني HEMI با حجم دقيق6.4 ليتر بهره گرفته كه به نسبت نمونه قبلي 6.1 ليتري قدرت و گشتاور بيشتري را توليد مي كند. این درحالی است که در ميزان مصرف سوخت و آلايندگي نيز كاهش قابل توجهي رخ داده است.

اين پيشرانه در دوج چارجر SRT8 جديد توانايي توليد حداكثر قدرتي برابر با 465 اسب بخار و گشتاور 465 پوندبر فوتي ( معادل 630 نیوتن‌متر ) را دارد تا در دور موتور 2900 ، 108 نیوتن‌متر، بر پيشرانه قبلي برتري داشته باشد. چارجر با چنین پیشرانه‌ای می‌تواند در کمتر از 4 ثانیه به سرعت صد و نهایتا نیز به حداکثر سرعت 280 کیلومتر برساعت دست یابد.

Dodge 2012 Charger SRT8
Dodge 2012 Charger SRT8

دوج در اين خودرو به صورت استاندارد از تكنولوژي Fuel Saver استفاده کرده به طوريكه در مواقع مورد نياز اين امكان را فراهم مي‌کند تا پيشرانه 6.4 ليتري HEMI آن به صورت چهار سيلندر فعاليت كند. در عين حال یك سيستم كنترل سوپاپ هاي اگزوز نيز در اين پيشرانه در نظر گرفته شده تا به بهترين نحو ممكن تعادلي ميان قدرت مورد نياز راننده و ميزان مصرف سوخت فراهم کند.

همچنین برای نخستین بار در بخش خودروهای تولیدی قدرتمندSRT کرایسلر، دوج چارجر SRT8 جدید به صورت استاندارد مجهز به پدال‌های تعویض دنده پشت فرمان در کنار سیستم تعویض دنده نرمال اهرمی شده تا راننده بسته به شرایط رانندگی در سطح جاده یا پیست، عملکرد قابل قبولی را از جعبه دنده پنج سرعته اتوماتیک این خودرو به دست آورد ضمن اینکه در هر دو حالت تعویض دنده، یک سیستم کنترلی هوشمند، به صورت مستمر بر وضعیت تعویض‌ها نظارت دارد تا واکنش پیشرانه را در بهترین حالت خود حفظ کند.

Dodge 2012 Charger SRT8
Dodge 2012 Charger SRT8

یکی دیگر از آیتم‌های جدید به کار گرفته شده در چارجر SRT8 ، فرمان پذیری، شاسی و سیستم ترمز با بهره‌گیری از یک سیستم تعلیق تطبیق شونده جدید با قابلیت آنالیز اطلاعات دریافتی از سطح مسیر و همچنین فرامین راننده است. کمک‌فنرهای این سیستم تعلیق، اطلاعاتی همچون سرعت خودرو، زاویه چرخش فرمان، سرعت گردش فرمان، شتاب منفی حاصل از ترمز کردن، میزان فشار بر پدال گاز، شتاب جانبی و … را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و بصورت اتوماتیک خود را متناسب با شرایط مختلف رانندگی تغییر می دهد. در عین حال راننده به صورت دستی نیز می تواند از میان دو حالت اتوماتیک و اسپرت یکی را انتخاب کند تا میزان سختی و بازی کمک فنرها برای رانندگی روزمره متناسب تر باشد.

Dodge 2012 Charger SRT8
Dodge 2012 Charger SRT8

در ادامه رینگ های جدید پنج پره آلیاژ ریخته گری شده 20اینچی در نظر گرفته شده برای این خودرو با پوشش مشکی و آلومینیومی صیقلی که با استفاده از تایرهای چهار فصل روکش شده اند علاوه بر زیبایی بصری ، تاثیر بسزایی در بهبود فرمان‌پذیری این هیولای شهری دوج داشته‌اند.

Dodge 2012 Charger SRT8
Dodge 2012 Charger SRT8

چارجر جدید در محور جلو مجهز به کالیپرهای چهار پیستونه و دارای دیسک های خنک شونده 14.2اینچی و در محور عقب دیسک هایی مشابه به ابعاد 13.8 اینچ است همچنین انواع سیستم های کمکی ترمز همچون سیستم ضدبلوکه ترمز، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز بین چرخ ها، سیستم کمکی ترمز در شرایط اضطراری، سیستم کنترل ثبات پایداری به صورت استاندارد در این خودرو در نظرگرفته شده اند.

Dodge 2012 Charger SRT8
Dodge 2012 Charger SRT8

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *