پژو BB1 مفهومی

پژو BB1 مفهومی

ﭘـﮋﻭ BB1 ﻣﻔﻬﻮﻣﻰ ﺑﺎﻋﺚﺷـﺪﻩ ﺗﺎ ﺍﻳﻦ ﺷـﻴﺮ ﺩﺭﻧﺪﻩ ﻓﺮﺍﻧﺴـﻮﻯﺑﺪﻭﻥ ﻫﻴﭻﮔﻮﻧﻪ ﻫﺮﺍﺳﻰ ﺑﺎ ﮔﺬﺭ ﺍﺯ ﻣﺤﺪﻭﺩﻳﺖﻫﺎﻯ ﺻﻨﻌﺖ ﺧﻮﺩﺭﻭﺳﺎﺯﻯ ﺩﺳﺖﺑﻪ ﺧﻠﻖ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﺷـﻬﺮﻯ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﻧﻴﺎﺯﻫﺎﻯ ﺁﻳﻨﺪﻩ ﺟﺎﻣﻊ ﺑﺸـﺮﻯ ﺑﺰﻧﺪ!

2009 Peugeot BB1 Concept
2009 Peugeot BB1 Concept

ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭﻯ 2,5 ﻣﺘﺮﻯ ﺑﺎﻇﺮﻓﻴﺖ ﺣﻤﻞ ﭼﻬﺎﺭﺳﺮﻧﺸﻴﻦ ﻭ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺣﺮﻛﺘﻰ ﺗﻤﺎﻣـﺎ ﺍﻟﻜﺘﺮﻭﻧﻴﻜـﻰ ﺑﺎﻟﻮﺍﻗﻊ ﺩﺭ ﻫﻤـﻪ ﺟﻬﺎﺕ ﺍﺯﺟﻤﻠـﻪ ﻣﻌﻤـﺎﺭﻯ ﺳﺎﺯﻩ، ﺍﺳـﺘﺎﻳﻞ ﺑﺪﻧﻪ، ﻃﺮﺍﺣـﻰﺩﺍﺧﻠﻰ، ﺣﺮﻛﺖ ﻭ ﺳﻴﺴـﺘﻢﻫـﺎﻯ ﺍﺭﺗﺒﺎﻃﻰ ﺧﻮﺩ،ﭘﺪﻳـﺪﻩﺍﻯ ﻣﻨﺤﺼﺮ ﺑﻪ ﻓﺮﺩ ﺑﻪ ﺣﺴـﺎﺏ ﻣﻰﺁﻳﺪ. ﺿﻤﻦ ﺍﻳﻦ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻫﻤﻪ ﺣﺎﻝ ﺩﻭﺳـﺖﺩﺍﺭ محیط ﺯﻳﺴﺖ ﻧﻴﺰ هست.

ﭘﮋﻭ BB1 ﻣﻔﻬﻮﻣﻰ، ﻭﺳﻴﻠﻪﺍﻯ ﺍﺳــﺖ ﻛﻪ ﺑﺮﺍﻯ ﻫﻤﻪ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺴــﺘﮕﻰ ﺑﻪ ﻧﻴــﺎﺯﻯ ﻛﻪ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﮔﺰﻳﻨﻪ ﻣﻨﺎﺳﺒﻰ ﻣﺤﺴﻮﺏ ﻣﻰﺷﻮﺩ. ﺍﻳﻦﻭﺳﻴﻠﻪ ﻧﻘﻠﻴﻪ ﺭﺍ ﻣﻰﺗﻮﺍﻥ ﺗﺮﻛﻴﺒﻰ ﺍﺯ ﺩﻭﭼﺮﺧﻪ، ﻣﻮﺗﻮرﺳــﻴﻜﻠﺖ ﻭ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺩﺍﻧﺴﺖ.

2009 Peugeot BB1 Concept
2009 Peugeot BB1 Concept

ﺍﻳﺪﻩﺍﻯ ﻛﺎﻣﻼ ﺑﻜﺮ ﭘﮋﻭ BB1 ﻣﻔﻬﻮﻣﻰ ﻛﻪ نخستین‌بار ﺩﺭ ﺷﺼﺖ ﻭ ﺳﻮﻣﻴﻦ ﻧﻤﺎﻳﺸﮕﺎﻩ ﺑﻴﻦﺍﻟﻤﻠﻠﻰ ﻓﺮﺍﻧﻜﻔﻮﺭﺕ ﺩﺭ ﻣﻌﺮﺽ ﺩﻳﺪ ﻋﻤﻮﻡ قرﺍﺭﮔﺮﻓﺘــﻪ، ﺑﻪ ﻭﺿﻮﺡ ﻧﻴﺎﺯﻫﺎﻯ ﺭﻭﺯﺍﻧﻪ ﺍﻓــﺮﺍﺩ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻗﺎﻟﺐ ﻳﻚ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻣﺪﺭﻥ، ﻓﻮﻕﺍﻟﻌﺎﺩﻩ ﺟﻤﻊ ﻭ ﺟﻮﺭ ﻭ ﺩﻳﻨﺎﻣﻴﻚ ﺑﺎ ﺣﺪﺍﻛﺜﺮ ﺍﻧﻄﺒﺎﻕﭘﺬﻳﺮﻯ ﭘﺎﺳﺦ ﻣﻲﺩﻫﺪ.

ﺑﺪ ﻧﻴﺴﺖ ﺑﺪﺍﻧﻴﻢ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺍﻧﻌﻄﺎﻑﭘﺬﻳﺮ ﺑﻮﺩﻥ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺷــﻌﺎﻉﮔﺮﺩﺵ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﭘﺎﻳﻴﻦ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻓﻀﺎﻳﻰ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﺗﻨﻬﺎ 3,5 ﻣﺘﺮﻯ ﻗﺎﺑﻠﻴﺖ ﺩﻭﺭ ﺯﺩﻥ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﺩ.

2009 Peugeot BB1 Concept
2009 Peugeot BB1 Concept

ﺑﺮﺍﻯ ﻫﺮ ﭼﻪ ﻣﺘﻤﺎﻳﺰ ﻛﺮﺩﻥ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ، ﻣﺘﺨﺼﺼﺎﻥ ﭘﮋﻭ دست به ﺟﺎﺳﺎﺯﻯ ﭼﻬﺎﺭ ﺳﺮﻧﺸﻴﻦ ﺩﺭ ﺧﻮﺩﺭﻭﻳﻲ ﺑﻪ ﻃﻮﻝ 2,5 ﻣﺘﺮ زده‌اند! ﺗﻮﻳﻮﺗﺎ IQ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻛﻮﭼﻚﺗﺮﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭﻯ ﺗﻮﻟﻴﺪﻯ ﭼﻬﺎﺭ ﻧﻔﺮﻩ ﺟﻬﺎﻥ ﻃﻮﻟﻰ ﻛﻤﺘﺮ ﺍﺯ ﺳــﻪﻣﺘﺮ ﺩﺍﺭﺩ. ﺑﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﭼﻨﻴﻦ طوﻟﻰﺩﺭ ﻋﻴﻦ ﻧﺎﺑــﺎﻭﺭﻯ ﺩﺍﺧﻞ ﻛﺎﺑﻴﻦ ﺍﺯ ﻓﻀﺎﻳﻰ ﺟﺎﺩﺍﺭ ﺑﻬﺮﻩ ﻣﻰﺑﺮﺩ ﺗﺎ ﻟﺬﺕ ﭘﺎﺭﻙ ﻛﺮﺩﻥ ﺩﺭ ﻛﻮﭼﻚ ﺗﺮﻳﻦ ﻧﻘﺎﻁ ﺧﻴﺎﺑﺎﻥ ﺑﻪ ﻗﻴﻤﺖ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺭﻓﺘﻦ ﺭﺍﺣﺘﻰ ﺳﺮﻧﺸﻴﻨﺎﻥ ﺗﻤﺎﻡ ﻧﺸﻮﺩ!

2009 Peugeot BB1 Concept
2009 Peugeot BB1 Concept

ﻣﻜﺎﻧﻴــﺰﻡ ﺑــﺎﺯ ﺷــﺪﻥ ﺩﺭبﻫﺎ ﻋﻜــﺲ ﺍﻛﺜﺮ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﻯ ﻓﻌﻠﻰ ﺍﺳﺖ ﺗﺎ ﺩﺳﺘﺮﺳﻰ ﺑﻪ ﺩﺍﺧﻞ ﻛﺎﺑﻴﻦ ﺑﺮﺍﻯﻫﺮ ﺩﻭ ﺭﺩﻳﻒ ﺻﻨﺪﻟﻰ ﻫﺎ ﺁﺳﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﺿﻤﻦ ﺍﻳﻦﻛﻪ ﺣﺠﻢ ﺻﻨﺪﻭﻕ ﺑﺎﺭ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﺖ ﺍﺳﺘﺎﻧﺪﺍﺭﺩ ﻭ ﺑﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﭼﻬﺎﺭ سرﻧﺸﻴﻦ 160 ﻟﻴﺘﺮ ﺍﺳــﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﻭﺟﻮﺩ ﻓﻘﻂ ﺭﺍﻧﻨﺪﻩ ﺗﺎ 855 ﻟﻴﺘﺮ ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ﻣﻰﻳﺎﺑﺪ.

2009 Peugeot BB1 Concept
2009 Peugeot BB1 Concept

ﺧﻄﻮﻁ ﻧــﺮﻡ ﻭ ﺭﻭﺍﻥ ﻧﻤﺎﻯ ﺟﻠﻮ، ﺳــﻘﻒ ﺗﻘﺮﻳﺒﺎ ﺷﻴﺸﻪﺍﻯ ﺩﻭﺗﻜﻪ ﻫﻤﺎﻧﻨﺪ ﻣﺪﻝ RCZ ﺑﺎ ﺩﻳﺪ بسیار ﻋﺎﻟﻰ، ﺩﺭبﻫــﺎﻯ ﻛﻮچک، ﮔﻠﮕﻴﺮﻫﺎﻯ ﻭﺭﻡ ﻛﺮﺩﻩ ﻫﺮ ﭼﻬﺎﺭﭼﺮﺥ ﻭ ﺍﺯ ﻫﻤﻪ ﻣﻬﻢﺗﺮ ﻓﺮﻡ ﺧﺎﺹ ﺩﻭ ﺳﺘﻮﻥ A ﻭ C ﻛﻪ ﺑﺎﻋﺚ ﺷــﺪﻩ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻧﻘﻄﻪ ﻣﺸﺘﺮﻛﻰ ﺑﺎ ﻧﻴﺎﻛﺎﻥ ﺍﻭﻟﻴﻪ ﺧﻮﺩ ﻧﻴﺰ ﭘﻴﺪﺍ ﻛﻨﺪ، ﺩﺭ ﻧﻤﺎﻯ ﻇﺎﻫﺮﻯ ﺁﻥ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺟﻠﺐﺗﻮﺟﻪ کرده است.

2009 Peugeot BB1 Concept
2009 Peugeot BB1 Concept

ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺭﻋﺎﻳﺖ ﻛﺎﻣﻞ ﻣﺴــﺎﺋﻞ ﺍﻳﻤﻨﻰ ﺑﻪﻭﺿــﻮﺡ ﺩﺭ ﺗﻜﻨﻮﻟــﻮژﻯ ﻫﺎﻯ ﺑﻪ ﻛﺎﺭ ﺭﻓﺘــﻪ ﺩﺭ ﺗﻚﺗﻚ ﺟﺰﻳﻴﺎﺕ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﭼﺮﺍﻍﻫﺎﻯ ﺟﻠﻮ ﻭ ﻋﻘﺐ ﺗﻤﺎﻣﺎ ﻣﺠﻬﺰ ﺑﻪ ﺗﻜﻨﻮﻟــﻮژﻯ LED ﻭ ﺩﻭﺭﺑﻴﻦﻫﺎﻯ ﺩﻳﺪ ﻋﻘﺐ ﻗﺎﺑﻞ ﺭﻭﻳﺖ ﺍﺳﺖ.

2009 Peugeot BB1 Concept
2009 Peugeot BB1 Concept

ﭘﮋﻭ BB1 ﻣﻔﻬﻮﻣﻰ ﮔﺴﺘﺮﻩ ﻭﺳﻴﻌﻰ ﺍﺯ ﺗﻜﻨﻮﻟﻮژﻯﻫﺎﻯ ﺟﺬﺍﺏ ﺭﺍ ﺍﺭﺍﻳﻪ ﻣﻰﺩﻫﺪ. ﺻﻔﺤــﻪ ﻧﻤﺎﻳﺶ ﺭﻧﮕﻰ ﻭ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺻﻮﺗﻰ ﭘﻴﺸﺮﻓﺘﻪ ﺑﺎ ﺗﻨﻈﻴﻤﺎﺕ ﺍﻳﺪﻩﺁﻝ ﺑﺮﺍﻯ ﺍﺗﺼﺎﻝ ﺗﻠﻔﻦ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﻳﺎ ﻛﺎﻣﭙﻴﻮﺗﺮ ﺟﻴﺒﻰ ﺧﻮﺩ ﺑﻪﺁﻥ، ﺗﻠﻔﻦ، ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺭﺩﻳﺎﺏ ﻣﺎﻫﻮﺍﺭﻩﺍﻯ، ﺩﺳﺘﺮﺳﻰ به ﺍﻳﻨﺘﺮﻧﺖ، ﭘﺨﺶﺭﺍﺩﻳﻮ، ﻟﻮﺡﻫﺎﻯ ﻓﺸــﺮﺩﻩ ﻭ… ﺑﻪ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺩﺭﮔﺎﻩ USB ﻭ ﺧﺮﻭﺟﻰ 12 ﻭﻟﺖ ﺑﺮﻕ ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﺍﻳﻦ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺑﻪ ﺷﻤﺎﺭ ﻣﻰﺁﻳﻨﺪ.

2009 Peugeot BB1 Concept
2009 Peugeot BB1 Concept

ﭘﮋﻭ BB1 ﺑﻪ ﻳﻚ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺍﻟﻜﺘﺮﻳﻜﻰ ﺟﺪﻳﺪ ﻣﺠﻬﺰ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻧﻴﺮﻭﻯ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑــﻪ ﭼﺮﺥﻫﺎﻯ ﻋﻘﺐ ﻣﻨﺘﻘﻞ ﻣﻰﻛﻨﺪ. ﺍﻳﻦﻣﻮﺗﻮﺭ ﻛﻪ ﺑﺎ ﻫﻤﻜﺎﺭﻯ ﺷﺮﻛﺖ ﻣﻴﺸﻠﻦ ﻃﺮﺍﺣﻰ شده، ﻓﻮﻕﺍﻟﻌﺎﺩﻩ ﻛﻢ ﺣﺠﻢ ﺍﺳــﺖ ﺗﺎ ﺑﻴﺸﺘﺮﻳﻦ ﻓﻀﺎﻯ ﻣﻤﻜﻦ ﺑﺮﺍﻯ ﺩﺍﺧﻞ ﻛﺎﺑﻴﻦ ﻭ ﺳﺮﻧﺸﻴﻨﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺁﻳﺪ. ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺍﻟﻜﺘﺮﻳﻜﻰ ﺍﻳــﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺣﺪﺍﻛﺜﺮ ﻗﺪﺭﺗﻰ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺑﺎ 15 ﻛﻴﻠﻮﻭﺍﺕ ( 20 ﺍﺳــﺐ ﺑﺨﺎﺭ) ﺗﻮﻟﻴــﺪ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ.

Peugeot BB1 Concept
Peugeot BB1 Concept

ﺷــﺘﺎﺏ ﺍﻭﻟﻴﻪﺍﻳﻦﺧﻮﺩﺭﻭﻱ ﻣﻔﻬﻮﻣﻰ ﺑﺮﺍﻯ ﺭﺳﻴﺪﻥ ﺑﻪ ﺳﺮﻋﺖ 30 ﻛﻴﻠﻮﻣﺘﺮ ﺩﺭ ﺳــﺎﻋﺖ ﺍﺯ ﺣﺎﻟﺖ ﺳﻜﻮﻥ 2,8 ﺛﺎﻧﻴﻪ ﻭ ﺷﺘﺎﺏ ﻣﻴﺎﻧﻰ ﺁﻥﺍﺯ 30 ﺗﺎ 60 ﻛﻴﻠﻮﻣﺘﺮ ﺩﺭ ﺳــﺎﻋﺖ ﭼﻬﺎﺭ ﺛﺎﻧﻴﻪ است. ﺑﺎﺗﺮﻯﻫــﺎﻯ ﻟﻴﺘﻴﻮﻡ-ﻳﻮﻥ BB1 ﻧﻴﺰ ﺭﻧﺞ ﺣﺮﻛﺘﻰ ﻣﻨﺎﺳﺒﻰ ﺑﺮﺍﻯ ﺳﻔﺮﻫﺎﻯ ﺷﻬﺮﻯ ﺗﺎ 120ﻛﻴﻠﻮﻣﺘﺮ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﻣﻰﻛﻨﺪ.

2009 Peugeot BB1 Concept
2009 Peugeot BB1 Concept

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *