پورشه و نقشه ساخت برادر کوچک پانامرا

پورشه و نقشه ساخت برادر کوچک پانامرا

بعد از معرفی پورشه ماکان بعنوان نمونه کوچکتر و ارزانتر کاین، حالا برنامه پورشه برای ساخت یک سدان کوچکتر، سبکتر و ارزانتر از پانامرا هم فاش شده است. برنامه تولید این خودرو برای سال 2017 طرح ریزی شده و فعلا با کد نام پاجون (Pajun: Panamera Junior) شناخته می شود.

Porsche Panamera
Porsche Panamera

بنا به گفته مجله اتوبیلد قیمت پاجون بین 65 تا 100 هزار یورو تخمین زده می شود اما مجله کار اند درایور قیمت آن را 60 تا 100 هزار دلار پیش بینی کرده است. بنابراین باید به مصاف خودروهایی نظیر مرسدس E کلاس و CLS و یا آئودی A7 ، جگوار XF و مازراتی کواتروپورته برود. گرچه مجله آتوبیلد بعنوان مرجع این خبر، منبع خود را برای اعلام این قیمتها اعلام نکرده است. فعلا چهار مدل اصلی پورشه بنامهای 911، باکستر/کایمن، کاین و پانامرا در این شرکت تولید می شوند. پنجمین خودرو هم پورشه ماکان خواهد بود. اما برنامه پورشه رساندن تعداد محصولات به هفت محصول/کلاس مختلف می باشد.
البته تا سال 2017 موتورهای محصولات پورشه ترقی بسیاری خواهند نمود اما آنچه که در گزارش این مجله آلمانی آمده، از احتمال استفاده از سه موتور بنزینی با قدرتهای 316، 414 و 513 اسب بخار و یک موتور شش سیلندر دیزلی 309 اسبی حکایت دارد.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *