پورشه ساخت کراس‌اووری کوچک‌تر از ماکان را تکذیب کرد

پورشه ساخت کراس‌اووری کوچک‌تر از ماکان را تکذیب کرد

طی چند ماه گذشته شایعاتی مطرح شده بود مبنی بر اینکه پورشه قصد ساخت کراس‌اووری کوچک‌تر و ارزان‌تر از ماکان را دارد که احتمالاً ماجون نام خواهد داشت؛ اما رئیس فروش جهانی پورشه «Detlev von Platen» در طول مراسم افتتاحیهٔ مرکز Porsche Experience در لس‌آنجلس گفته است که قطعاً ساخت ماجون در دستور کار پورشه قرار ندارد. وی گفته است که این شرکت فقط بر روی خودروهای منحصربه‌فرد کار می‌کند و هیچ برنامه‌ای برای ساخت پورشه‌ای ارزان‌قیمت‌تر در آینده وجود ندارد چراکه در پورشه کیفیت و پرستیژ برند اهمیت دارد نه کمیت. به همین دلیل ساخت مدل ارزان‌تری از کیمن/باکستر هم در نظر گرفته نشده است.

رندر پورشه ماجون
رندر پورشه ماجون

رئیس فروش پورشه در ادامه گفته است که این شرکت مشخصاً به‌منظور توسعهٔ خدماتی جدید برای مدل‌های کنونی خود تلاش می‌کند مانند ویژگی پارکینگ هوشمند که به‌وسیلهٔ آن ماشین نقطه‌ای خالی در پارکینگ را پیدا کرده و راننده را به سمت آن هدایت می‌کند. بااین‌حال پورشه قصد دارد بدون ساخت کراس‌اووری کوچک‌تر از ماکان و خودروی اسپرتی ارزان‌تر از کیمن، سبد محصولات خود را افزایش دهد. یکی از این محصولات جدید، نسخهٔ استیشن پانامرا است که در نمایشگاه ژنو سال آینده رونمایی خواهد شد.

تصاویر جاسوسی از پورشه پانامرا استیشن یا اسپرت توریسمو
تصاویر جاسوسی از پورشه پانامرا استیشن یا اسپرت توریسمو

2018-porsche-panamera-sport-turismo-spy-photo3

2018-porsche-panamera-sport-turismo-spy-photo2

اما از این مهم‌تر، پورشه در حال آماده‌سازی اولین خودروی تولیدی تمام الکتریکی خود است که نسخهٔ کانسپت آن با نام Mission E معرفی شده است. این سدان بدون آلایندگی، بیش از 600 اسب بخار قدرت داشته و با یک‌بار شارژ کامل باطری‌ها توانایی پیمودن بیش از 480 کیلومتر را خواهد داشت. سدان تمام الکتریکی پورشه قبل از پایان دههٔ جاری به بازار خواهد آمد.

پورشه Mission-E کانسپت
پورشه Mission-E کانسپت

علاوه بر پانامرا استیشن و نمونهٔ تولیدی Mission E، پورشه در حال کار بر روی یک مدل اسپرت موتور وسط هم هست که 960 نام داشته و مجهز به پیشرانهٔ هشت سیلندر تخت خواهد بود. این خودرو احتمالاً بالاتر از 911 قرار گرفته و تا سال 2019 معرفی خواهد شد.

رندر پورشه 960
رندر پورشه 960

همچنین مدیرعامل پورشهٔ آمریکای شمالی «Klaus Zellmer» چند ماه پیش اشاره‌ای به برنامهٔ پورشه برای ساخت نسخه‌های کوپه و کانورتیبل پانامرا کرده بود اما تولید این مدل‌ها هنوز قطعی نشده است و تنها درصورتی‌که مهر تأیید را از سوی مدیران ارشد پورشه دریافت کنند بعد از سال 2020 به بازار خواهند آمد. بااین‌حال اگر ساخت پانامرا کوپه قطعی شود، بر روی پلت‌فرم MSB فولکس‌واگن مشترک با آئودی A9 و نسخهٔ تولیدی احتمالی بنتلی EXP 10 Speed 6 ساخته خواهد شد.

رندر پورشه پانامرا کوپه
رندر پورشه پانامرا کوپه

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *