پرفروش‌ترین خودروهای بازار چین در سال 2016

پرفروش‌ترین خودروهای بازار چین در سال 2016

چین به عنوان بزرگ‌ترین بازار خودروی دنیا مطرح بوده و بیشتر از هر جای دیگر دنیا در آن خودرو تولید و فروخته می‌شود.

اما موضوع جالب‌تر ترکیب خودروهای آن است. چشم‌انداز بازار خودروی چین بسیار متفاوت‌تر از آن چیزی است که در آمریکا می‌بینیم. در این نوشته پرفروش‌ترین خودروهای بازار چین را بر مبنای آمار تهیه شده توسط China Auto Web و انجمن خودروهای سواری چین معرفی کرده‌ایم.

  1. بائوجون 560

baojun-560

بائوجون نتیجه‌ی همکاری جوینت ونچر جنرال موتورز، شرکت صنایع خودرویی شانگهای و Liuzhou Wuling است. علاوه بر بائوجون، این همکاری منجر به خلق برند Wuling نیز شده است. این برندهای چینی در بین مصرف‌کننده‌ها محبوبیت بالایی دارند به گونه‌ای که بائوجون 560 از نظر فروش در رتبه‌ی دهم پرفروش‌ها قرار دارد و در سال 2016 تعداد 321555 دستگاه از آن فروخته شده است.

این کراس اوور کامپکت که ظاهراً بر پایه‌ی شاسی کلاس جهانی لوتوس ساخته شده از پیشرانه‌ی 4 سیلندر 1.8 لیتری با قدرت 135 اسب بخار استفاده می‌کند.

  1. گک ترامپچی GS4

gac-trumpchi-gs4

کراس اوور کامپکت دیگری که در لیست پرفروش‌ترین خودروهای چین قرار گرفته گک ترامپچی GS4 است. شایعاتی مبنی بر حضور گک در آمریکا وجود دارد اما احتمالاً تنها از نام موفقیت‌آمیز ترامپچی استفاده خواهد شد و سال پیش تعداد 326906 دستگاه از GS4 فروخته شده است. پیشرانه‌ی 4 سیلندر 1.3 لیتری این خودرو قدرت 135 اسبی دارد.

  1. فولکس‌واگن Sagitar

vw-sagitar

Sagitar نسخه‌ی قدیمی از جتا بوده و در تأسیسات FAW و فولکس‌واگن در Changchun و با قطعاتی که از مکزیک می‌رسد ساخته می‌شود. این خودرو سال پیش فروش 341331 دستگاهی داشته است که آن را در رتبه‌ی هشتم پرفروش‌ترین خودروی بازار چین قرار داده است.

  1. فولکس‌واگن جتا

vw-jetta

به نظر می‌رسد که Sagitar برای ارضای حس جتا دوستی چینی‌ها کافی نبوده و نسخه‌ی جدیدتر این خودرو نیز فروش قابل‌توجهی دارد. در کل سیستم نام‌گذاری فولکس‌واگن در چین گیج‌کننده است اما هر چه که باشد باید گفت جتا سال پیش فروش 348437 دستگاهی داشته است.

  1. نیسان Sylphy

Nissan Sylphy

این خودرو اساساً یک سنترا است اما در چین با دو پیشرانه‌ی 4 سیلندر تنفس طبیعی عرضه می‌شود. مدل 1.8 لیتری مشابه مدل امریکای شمالی است و قدرت حدود 130 اسبی دارد. مدل دیگر نیز از پیشرانه 1.6 لیتری با قدرت کمتر استفاده می‌کند. دیگر تفاوت بزرگ بین نسخه‌ی چینی و آمریکایی محل ساخت آن‌هاست. مدل‌های چینی در تأسیسات دانگ فنگ در گوانگژو ساخته می‌شوند. سال پیش 367979 دستگاه Sylphy فروخته شد.

  1. بائوجون 730

baojun-730

بائوجون 730 فرم بدنه‌ی مینی ون داشته و حضور آن در لیست عجیب است. بیش از 370 هزار دستگاه از این خودرو در چین فروخته شده که برای یک مدل 7 نفره بسیار زیاد است! خریداران می‌توانند از بین پیشرانه‌های 1.5 لیتری و 1.8 لیتری یکی را انتخاب کنند و همانند بائوجون 560، این خودرو نیز در سیستم تعلیق خود از لوتوس کمک گرفته است.

  1. بیوک Excelle GT

buick-excelle-gt

بیوک با خودروی Excelle GT خود شهرتی زیاد در چین دست و پا کرده است. سال پیش 370370 دستگاه از این خودرو در چین فروخته شده است. این خودرو آشنا به نظر نمی‌رسد؟ بله خب این خودرو همان اوپل آسترا یا همان بیوک ورانویی است که می‌شناسیم.

  1. فولکس‌واگن لاویدا

vw-lavida

پرفروش‌ترین سدان بازار چین فولکس‌واگن لاویدا است و همان‌گونه که می‌توان حدس زد به نوعی فیس لیفت جتا به شمار می‌رود. ما نمی‌دانیم چرا این خودروها این‌قدر در چین محبوب هستند اما با اینکه دو خودروی جتا مانند نیز در لیست حضور دارند اما بازهم 478699 دستگاه از لاویدا در سال پیش فروخته شده است.

  1. گریت وال هاوال H6، H6 اسپورت و H6 کوپه

Haval H6 2016

بازار خودروی چین نیز همانند اکثر بازارها خواهان کراس اوورهای کاربردی و جادار است. گریت وال هاوال H6 یک خودروی خاص است زیرا برخلاف بسیاری از خودروهای حاضر در لیست، H6 واقعاً یک خودروی چینی است و از کمک هیچ خودروساز دیگر به عنوان همکاری جوینت ونچر بهره نبرده است. این خودرو با طیف زیادی از پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی عرضه می‌شود و دارای سیستم چهارچرخ محرک نیز هست. تعداد باورنکردنی 580683 دستگاه از این خودرو در سال گذشته فروخته شده که البته باید گفت این آمار دربردارنده‌ی نسخه‌های مختلف مثل اسپورت و کوپه است.

  1. Wuling Hong guang

wuling-hongguang

محبوب‌ترین خودروی فروخته شده در چین Wuling Hong guang است که تعداد 650,018 دستگاه از آن در چین فروخته شده‌اند. این خودرو 7 نفره بوده و بار دیگر ثابت کرده که مینی ون‌های انعطاف‌پذیر محبوبیت زیادی در چین دارند.

منبع: autoguide

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *