واردات خودروهای ارزان، فروش خودروهای گران

واردات خودروهای ارزان، فروش خودروهای گران

گمرک ایران آمار خودروهای وارداتی در آبان ماه را اعلام کرد. طبق این آمار ارزانترین خودروهای وارداتی متعلق به کره و چین می باشند. البته تنها چهار دستگاه خودروی جیلی از چین و 5 دستگاه تویوتا یاریس از ژاپن و 208 دستگاه MG از چین وارد شده اند . سایر آمارهای واردات خودروهای ارزان متعلق به کیاموتورز کره و مدل سراتو می باشد.

kia cerato 2012
kia cerato 2012

نگاهی به این فهرست بیانگر این است که ارزانترین خودروی وارداتی کمتر از 6.5 میلیون ارزش گذاری شده است. کیا سراتو 2012 با موتور 2000 سی سی نیز گرانترین خودروی این فهرست است. حال با محاسبه عوارض قانونی و هزینه های ترخیص جمعا به میزان 110 درصد، گرانترین خودروی این لیست باید زیر 25 میلیون تومان به فروش برسد. البته گمرک نرخ دلار را در این فهرست 1060 تومان محاسبه کرده که نرخ دلار وارداتی (ویژه واردکنندگان کالا) است. این در حالیست که قیمت کیا سراتو 2000cc توسط نمایندگی نزدیک 47 میلیون تومان تعیین شده. قیمت MG6 نیز 45 میلیون است. تویوتا یاریس نیز 37 میلیون تومان به فروش می رسد.

قیمت خودروهای وارداتی ارزان
قیمت خودروهای وارداتی ارزان

درست است که باید هزینه هایی بعنوان حمل و نقل، خدمات، بازاریابی و پشتیبانی را نیز در نظر بگیریم اما نتیجه نهایی باز نشان دهنده سود کلان واردات خودرو در ایران است.
منبع: خبر آنلاین

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *