همکاری اینفینیتی و تیم فرمول 1 رنو برای Q60 هیبریدی

همکاری اینفینیتی و تیم فرمول 1 رنو برای Q60 هیبریدی

اینفینیتی تصمیم گرفته کانسپت پرقدرتی را بر مبنای خودروی زیبای Q60 توسعه دهد. این خودرو که با کمک‌های تیم فرمول 1 رنو توسعه یافته قوای محرکه‌ی هیبریدی خواهد داشت و اینفینیتی آن را به ژنو سوئیس خواهد آورد تا میزان محبوبیت آن را سنجیده و بر مبنای بازخوردهای صورت گرفته احتمال تولید آن وجود خواهد داشت.

infiniti-q60-project-black-s-concept

ما تا این لحظه تیزری از خودرو را داریم که در آن شاهد نمای جلوی بسیار اصلاح شده‌ای هستیم که دارای سپر گیرا با ورودی‌های هوای بزرگ است. اینفینیتی قول داده که این خودروی مفهومی طراحی برجسته و آئرودینامیکی خواهد داشت.

infiniti-q60-project-black-s-concept-02

در زمان توسعه‌ی این خودروی مفهومی، مهندسان با مهارت تیم فرمول 1 رنو با توجه به سیستم ریکاوری انرژی برگرفته شده از خودروی مسابقه‌ای خود اقدام به کمک کرده‌اند. اینفینیتی می‌گوید پروژه‌ی Black S قادر خواهد بود به لطف سیستم هیبریدی‌ای که هم‌اکنون در خودروی تولیدی در دسترس نیست انرژی یاد شده را جمع‌آوری کند تا قدرت و گشتاور خروجی افزایش یابد.

اتوموتیونیوز از رئیس اینفینیتی رولند کروگر شنیده که این تکنولوژی برگرفته از فرمول 1 بیش از آنکه روی مصرف سوخت تمرکز کند بیشتر درباره‌ی عملکرد خواهد بود. این کانسپت حالت تمام الکتریکی نخواهد داشت.

infiniti-q60-project-black-s-concept-teaser-04

اگر این کانسپت در سوئیس بازخورد مناسبی دریافت کند اینفینیتی جنبه‌های مختلف تبدیل پروژه‌ی Black S به مدل تولیدی را بررسی و تحلیل خواهد کرد.

infiniti-q60-project-black-s-concept-01

اطلاعات تکمیلی: این کانسپت بر پایه‌ی Q60 Red Sport 400 ساخته شده و از پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری بای توربو با قدرت 400 اسب بخار استفاده می‌کند. البته استفاده از واحدی الکتریکی باعث افزایش قدرت خودرو به 500 اسب بخار شده است.

این نیروی الکتریکی توسط واحدهای ژنراتور جداگانه‌ای که قادر به ذخیره کردن انرژی از ترمز و گازهای داغ اگزوز هستند تولید شده و در مجموعه باتری لیتیوم-یونی ذخیره می‌شود. سپس نیروی یاد شده به میل‌لنگ و همچنین کمپرسور توربو منتقل می‌شود تا این کانسپت زیبا شتاب بیشتری داشته باشد.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *