همکاری اوبر و مرسدس بنز برای ارائه‌ی تاکسی‌های خودران

همکاری اوبر و مرسدس بنز برای ارائه‌ی تاکسی‌های خودران

مرسدس و کمپانی مادر یعنی دایملر برنامه‌های خود برای همکاری با برنامه‌ی اوبر را به منظور تهیه‌ی ناوگانی از تاکسی‌های خودران در سراسر جهان را اعلام کرده است.

uber

مدل‌های بدون راننده مرسدس سرانجام از طریق برنامه موبایل اوبر قابل درخواست خواهند بود هرچند این دو شرکت برنامه‌ی زمانی مشخصی برای حاضر شدن تکنولوژی‌های موردنیاز را اعلام نکرده‌اند. البته Financial Times گفته که شاید چندین سال طول بکشد تا چنین شبکه‌ای راه‌اندازی گردد.

مدیرعامل اوبر تراویس کالانیک در پستی نوشته است:

خودروسازانی چون دایملر برای توسعه‌ی استراتژی ما حیاتی هستند زیرا اوبر تجربه‌ای در ساخت خودرو ندارد.
ساخت خودرو واقعاً سخت است. این موضوع پس از بازدید من از تأسیسات ساخت خودرو دیدن میزان تلاش‌های صورت گرفته برای طراحی، تست و ساخت خودروها کاملاً معلوم شد.

بنابراین به نظر می‌رسد که اوبر از تجارب مهندسی دایملر استفاده خواهد کرد و در بحث تکنولوژی دایملر دانش قابل‌توجهی را در اختیار این شرکت قرار خواهد داد.

black_car_driver_color-01

پیش از شروع تست‌های گسترده‌ی خودروها قانون‌های پیشرفته‌تری باید وضع شوند. این خودروها برای استفاده در کل آمریکا به تأییدیه نیاز خواهند داشت. دولت بریتانیا در حال سرمایه‌گذاری چندین میلیون پوندی به منظور انجام چنین تست‌هایی بوده هرچند قبلاً دسته‌ای از این خودروهای آزمایشی در انگلستان دیده شده‌اند.

هنوز جزئیات توافق نهایی بین دایملر و اوبر آشکار نشده اما گفته شده که این توافق انحصاری نخواهد بود به این معنی که کمپانی‌های دیگر نیز می‌توانند با این دو کمپانی همکاری کنند.

2018 Mercedes-Benz E-Class Coupe

مسابقه‌ای بین خودروسازان و به منظور ارائه اولین خودروی بدون راننده‌ی واقعی در جریان بوده و مرسدس بنز با E کلاس خود تکنولوژی نیمه خودران را عرضه کرده است. این سیستم بدون دخالت راننده می‌تواند اعمال مربوط به فرمان، ترمز و شتاب را انجام دهد. جدیدترین خودروهای ولوو نیز از سیستم‌های مشابهی استفاده می‌کنند.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *