هایپرکار آینده‌نگرانه و مرموز سنگاپوری

هایپرکار آینده‌نگرانه و مرموز سنگاپوری

سنگاپور حالا صاحب اولین هایپرکار خود است و این خودرو نامی گل‌دار و ظاهری گیرا و عصبی دارد. نام خودرو “دندروبیوم Dendrobium” است که گونه‌ای از ارکیده‌ها بوده و در حال پیوستن به لیست در حال رشد کوپه‌هایی بوده که راه جدید دست‌یابی خودروهای سبز به سرعت‌های بالا را نشان می‌دهد.

electric-hypercar-dendrobium

دندروبیوم بیش از آنکه طراحی شبیه به گل داشته باشد، بیشتر یادآور کشتی فضایی است. دو تصویر تیزری از این خودرو منتشر شده است. دماغه‌ی نوک‌دار خودرو توسط گلگیرها احاطه شده و طراحی‌ای مشابه در بخش عقبی وجود دارد. درب‌ها و سقف به‌صورت همزمان و هماهنگی باز شده و نمایی شبیه گل دندروبیوم باز شده را تداعی می‌کنند.

vanda-electric-dendrobium-0007

vanda-electric-dendrobium-0003

ما کنجکاویم تا معنی سخنان کمپانی را بفهمیم:

چیزی شبیه درب‌های گالوینگ مرسدس 300SL را اما با پیچیدگی بیشتر تصور کنید.

این را سام هاردی سخنگوی پروژه می‌گوید.

vanda-electric-dendrobium-00010

vanda-electric-dendrobium-00011

پیش از آنکه بیش‌ازحد درباره‌ی این هایپرکار هیجان زده شویم، Vanda Electrics کمپانی هدایت کننده‌ی این پروژه می‌گوید که خودروی موردنظر تنها به‌صورت یک کانسپت در نمایشگاه خودروی ژنو حضور خواهد یافت. کمپانی هیچ حرفی درباره‌ی قوای محرکه‌ی این خودرو نزده اما به‌صورت سربسته تضمین داده که هایپرکار سنگاپوری از “جدیدترین قوای محرکه‌ی الکتریکی” بهره می‌برد. هرچند کمپانی شرکت مهندسی پیشرفته‌ی ویلیامز را به عنوان شریک فنی استخدام کرده تا کارهای ابتدایی توسعه‌ی دندروبیوم را پیش ببرد.

vanda-electric-dendrobium-0008

vanda-electric-dendrobium-00012

dendrobium

dendrobium-teaser

vanda-electric-dendrobium-0005

Vanda Electrics همچنین در پشت صحنه‌ی ساخت اسکوتر الکتریکی Motochimp حضور داشته است. این مینی بایک ترجمه‌ای جدید از موتورهای کلاسیک هوندا سری Z است. این اسکوتر تنها محدوده‌ی الکتریکی 60 کیلومتری داشته و بیشتر مناسب تردد در شهرهای بسیار شلوغ و مسافت‌های کم است.

[دانلود ویدئو]

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *