نیسان GT-R در انتظار یک تصمیم

نیسان GT-R در انتظار یک تصمیم

نسل بعدی نیسان GT-R در انتظار تصمیم مدیران این شرکت برای تایید یا عدم تایید تولید مانده است. یکی از منابع نزدیک به این پروژه در نیسان گفته که مدیر عامل شرکت به بخشهای مهندسی و طراحی برای کار روی نسل جدید GT-R چراغ سبزی نشان نداده است.

طرحی برای نسل آینده نیسان GT-R
طرحی برای نسل آینده نیسان GT-R

این می تواند باعث تعجب دوستداران این خودروی سوپراسپرت ژاپنی باشد. زیرا از پنج سال پیش تاکنون نیسان GTR یک پدیده جهانی بوده و شان و افتخارات زیادی برای برند نیسان به ارمغان آورده است. پیش بینی ها برای نسل جدید GT-R یا R36 برای رونمایی و معرفی در سال 2014 بود. اما اکنون شایعات از تعویق این تاریخ به سال 2018 خبر می دهند.

نسل فعلی نیسان GT-R
نسل فعلی نیسان GT-R

نیسان این روزها تمرکز بیشتری روی خودروهایی نظیر اتومبیل الکتریکی لیف دارد و این درحالیست که فروش GT-R در ایالات متحده از ابتدا تاکنون تنها 5914 دستگاه بوده و البته در سال جاری تنها 583 دستگاه از این خودرو به فروش رسیده است.

بروز رسانی:
به گفته یکی از مقامات نیسان، چراغ سبز برای تولید نسل آینده GT-R یا R36 داده شده و قرار است این خودرو در سال 2018 به نسل جدید ارتقا یابد. بنابراین چرخه تولید GT-R فعلی یا R35 به ده سال بالغ خواهد شد و طی پنج سال آینده نیز ارتقا و بروز رسانی و فیس لیفت را بر خود خواهد دید. اولین فیس لیفت نیز در سال 2014 (یا پایان سال 2013) و با تغییراتی در سپرها و چراغها و سیستم انتقال نیرو به بازار خواهد آمد.
گفته می شود نیسان بروی یک سیستم هایبریدی با توان مجموع 600 اسب بخار نیز کار می کند. این پیشرانه شامل یک موتور V6 با توربوی دوبل و یک موتور الکتریکی 160 اسبی می شود. بنابراین می توان به بهبود راندمان مصرف سوخت به میزان 7.8 تا 9.4 لیتر در صد کیلومتر امیدوار بود.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *