نمایشگاه دیترویت: رونمایی از فولکس واگِن تیگوآن LWB

نمایشگاه دیترویت: رونمایی از فولکس واگِن تیگوآن LWB

فولکس واگِن مدل تیگوآن را با فاصله محوری بلند و مشخصات اختصاصی بازار آمریکا به نمایشگاه 2017 آمریکای شمالی (NAIAS 2017) در شهر دیترویت آورد.

2018-volkswagen-tiguan-long-wheelbase-front-three-quarter-2

طول و فاصله محوری با افزایش به ترتیب 111.7 و 271.7 واحدی نسبت به مدل کنونی، به 4704 میلی‌متر و 2791 میلی‌متر رسیده‌اند. طبق ادعای فولکس واگِن حجم صندوق بار 57 درصد افزایش پیدا کرده و برای دستیابی به فضای بیشتر می‌توان (برای نخستین بار) صندلی‌های ردیف دوم را نیز به همراه ردیف سوم تا کرد.

2018-volkswagen-tiguan-long-wheelbase-side-profile

تیگوآن جدید بر پایه پلتفرم MQB مورداستفاده در اطلس (Atlas) شکل گرفته و همچنان که متوجه شدید، برای اولین بار به ردیف سوم صندلی‌ها تجهیز شده است. یکی از مزایای چشمگیر شاسی مذکور، جدای از افزایش قابل‌توجه فاصله بین دو محور، عرض بیشتر و ارتفاع کمتر خودرو می‎‌باشد؛ به‌طوری‌که زاویه approach به 26 درجه رسیده و کف محفظه بار فاصله کمتری با سطح زمین دارد. نمای خارجی کاملاً آشنا بوده و از همان خط‌مشی طراحی و چراغ‌های LED موجود در مدل عادی سود می‌برد. سقف ماه (MoonRoof) پانوراما و درب عقب فعال خودکار نیز به‌صورت سفارشی قابل انتخاب هستند.

2018-volkswagen-tiguan-long-wheelbase-front-dashboard

چینش داخل اتاق تا حدودی چندضلعی است و سبک کاملاً منظمی دارد. از موارد در دسترس می‌توان گرم‌کن غربیلک فرمان و صندلی‌های جلو، نمایشگر پشت فرمان دیجیتالی کاملاً جدید، صندلی راننده با قابلیت تنظیم در هشت جهت، پخش صوتی و تصویری ساخت فِندِر (Fender) و مجموعه خدمات ارتباطی فولکس واگِن (Car-Net) شامل اپل کارپلی، آندورید اتو و میرِرلینک (MirrorLink) را نام برد. صندلی‌های ردیف دوم 40:20:40 بوده و می‌توانند حداکثر تا هفت اینچ به جلو یا عقب تا شوند. ردیف سوم هم در نسخه‌های دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل به ترتیب در فهرست موارد استاندارد و سفارشی جای دارد.

2018-volkswagen-tiguan-long-wheelbase-front-seats-and-dashboard

کمی هم از مسائل فنی بگویم. قوای محرکه تیگوآن LWB از طریق پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربو TSI با توان 184 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتون‌متر تأمین و توسط جعبه‌دنده هشت سرعته خودکار تحویل محور(های) محرک می‌گردد. سامانه چهار چرخ محرک این خودرو تمامی چرخ‌ها را به‌طور فعال کنترل کرده و به چهار حالت رانندگی مختلف جهت استفاده در انواع سطوح تجهیز گردیده است.

2018-volkswagen-tiguan-long-wheelbase-rear-three-quarter-1

در بحث ایمنی هم فناوری‌های کاملاً پیشرفته‌ای مورداستفاده قرار گرفته که در مقابل به چند مورد اشاره می‌رود: دوربین عقب و سامانه ترمز اضطراری پیش از برخورد استاندارد؛ کمکی‌های رانندگی شامل کروز کنترل انطباقی (ACC)، هشدار برخورد از جلو، نمایشگر عابرپیاده در جلو به همراه ترمز اضطراری خودکار، سامانه تشخیص نقطه کور، هشدار ترافیک در عقب و هشدار خروج از خط حرکت (LA).

Volkswagen Tiguan

اطلاعات تکمیلی فولکس واگِن تیگوآن در بازار آمریکا هنوز منتشر نشده و برای باخبر شدن از مسائلی چون شرایط قیمتی و زمان عرضه باید لَختی بیشتر درنگ کنیم.

vw-tiguan-allspace

همراه شما هستیم با پوشش کامل آخرین و جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی دیترویت 2017، لحظه‌به‌لحظه در دیترویت با پدال…

detroit-autoshow-2017

منبع: motortrend

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *