نسل دوم تویوتا GT 86 در سال 2019 عرضه خواهد شد

نسل دوم تویوتا GT 86 در سال 2019 عرضه خواهد شد

تویوتا با ساخت کوپه‌ی اسپورت GT 86 بازگشتی موفق به این سگمنت داشته و کمپانی برای عرضه‌ی نسل جدید این خودرو برنامه‌ریزی می‌کند.

toyota-gt86-render-12-background

Karl Schlicht رئیس بخش اروپایی شرکت به اتوکار گفته که نسل دوم این خودرو قطعاً عرضه خواهد شد. این کار احتمالاً در سال 2018 یا 2019 صورت خواهد گرفت.

gt86-3

او می‌گوید:

GT 86 هدف بزرگی را دنبال می‌کند. ما از این هدف دور نیستیم. ما باید با ساخت دومین نسل این خودرو حضور خود را در این کلاس ادامه می‌دهیم. نسل دوم این خودرو در مرحله‌ی تصمیم‌گیری است. سپس تیم مهندسی ارشد جمع‌بندی کرده و کارها پیش خواهد رفت.

کوپه‌ی فعلی به همراه سوبارو توسعه یافته و با نام BRZ نیز عرضه می‌شود. مدیر بلندپایه‌ی تویوتای اروپا درباره‌ی اینکه نسل بعدی GT 86 نیز با همکاری سوبارو توسعه خواهد یافت یا خیر با اطمینان سخن نگفته است:

آیا ساخت نسل دوم این خودرو با همکاری سوبارو خواهد بود؟ من نمی‌دانم؛ اما برای ساخت چنین خودرویی با پیشرانه‌ی سبک باید این کار را انجام دهیم. دلایل زیادی برای ادامه‌ی همکاری با سوبارو وجود دارد.

gt86-2

پیشرانه‌ی بوکسوری تویوتا GT 86 فاکتور کلیدی مرکز ثقل پایین این خودرو به منظور ارائه‌ی دینامیک رانندگی خوب است. تویوتا پیش‌ازاین اعلام کرده بود که قبل از سوبارو همکاری با مزدا را در نظر گرفته بوده اما با توجه به مرگ پیشرانه‌ی روتاری مزدا همکاری با سوبارو منطقی به نظر می‌رسد.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *