نسخهٔ استیشن نسل جدید ب‌ام‌و سری 5 معرفی شد

نسخهٔ استیشن نسل جدید ب‌ام‌و سری 5 معرفی شد

پس از معرفی نسل جدید سدان سری 5 با کد G30 در ماه اکتبر سال 2016، حالا ب‌ام‌و نسخهٔ Touring یا همان استیشن سری 5 جدید را هم با کد G31 معرفی کرده است. این دومین مدل از خانوادهٔ سری 5 جدید محسوب می‌شود و به‌طور خاص برای بازارهای اروپایی توسعه یافته است. بدیهی است که سری 5 استیشن تمامی ویژگی‌های مثبت و مزایای نسخهٔ سدان سری 5 همچون پلت‌فرم جدید و سبک‌وزن CLAR را به ارث برده باشد. میزان کاهش وزن نسل جدید سری 5 استیشن هنوز اعلام نشده است اما انتظار می‌رود که این خودرو چیزی در حدود 100 کیلوگرم سبک‌تر از نسل قبلی خود شده باشد چراکه میدانیم در ساختار نسل جدید سری 5 از آلومینیوم استفاده شده است.

bmw-5-series_touring-2018-1024-04

bmw-5-series_touring-2018-1024-01

bmw-5-series_touring-2018-1024-15

همانند تمامی خودروهای استیشن، در سری 5 تورینگ هم ظرفیت حمل بار از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل در نسل جدید سری 5 استیشن حجم صندوق بار در حالت باز بودن صندلی‌های عقب به 570 لیتر افزایش پیدا کرده است اما اگر از این هم به فضای بیشتری نیاز داشته باشید می‌توان با خواباندن صندلی‌ها عقب فضای بار را به 1700 لیتر افزایش داد. همچنین ظرفیت حمل بار مجاز این خودرو نیز با افزایش قابل‌توجهی روبرو شده و از 120 کیلوگرم به 720 کیلوگرم رسیده است.

bmw-5-series_touring-2018-1024-3b

bmw-5-series_touring-2018-1024-3a

bmw-5-series_touring-2018-1024-3d

bmw-5-series_touring-2018-1024-3e

bmw-5-series_touring-2018-1024-3f

bmw-5-series_touring-2018-1024-40

فعلاً نسل جدید سری 5 تورینگ با چهار پیشرانهٔ مختلف ارائه شده است. شروع لیست موتورهای این خودرو با یک واحد 2 لیتری 4 سیلندر بنزینی توربو است که در مدل 530i ارائه شده و 252 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. نمونهٔ بنزینی بعدی، مدل 540i XDrive است که مجهز به یک پیشرانهٔ 3 لیتری شش سیلندر خطی توربو با 340 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور شده است. برای انتقال نیروی هردوی این موتورها انحصاراً یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده است.

bmw-5-series_touring-2018-1024-09

bmw-5-series_touring-2018-1024-24

bmw-5-series_touring-2018-1024-12

bmw-5-series_touring-2018-1024-25

bmw-5-series_touring-2018-1024-1a

اما میدانیم که همچنان پیشرانه‌های دیزلی نیز خریداران زیادی دارند. به همین دلیل در لیست مدل‌های مختلف کنونی سری 5 استیشن هم دو مدل دیزلی وجود دارد. مدل اول 520d است که با یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر دیزلی عرضه می‌شود. این مدل 190 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور داشته و برای انتقال نیروی آن هم دو گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا هشت سرعتهٔ اتوماتیک ارائه شده است. موتور دیزلی بزرگ‌تر این استیشن آلمانی هم از نوع 3 لیتری شش سیلندر خطی با 265 اسب خار قدرت و 620 نیوتن متر گشتاور است که در مدل 530d قابل خریداری است. در این مدل تنها یک گیربکس اتوماتیک ارائه می‌شود و امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک XDrive هم برای آن وجود دارد.

bmw-5-series_touring-2018-1024-48

bmw-5-series_touring-2018-1024-03

bmw-5-series_touring-2018-1024-16

bmw-5-series_touring-2018-1024-10

ب‌ام‌و سری 5 تورینگ جدید از همان ویژگی‌های تکنولوژیکی پیشرفتهٔ برادر چهاردرش برخوردار است که این یعنی در این ماشین شاهد ارائهٔ یک صفحه‌نمایش لمسی 10.2 اینچی با قابلیت کنترل از طریق حرکت دست، نسل جدید سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ب‌ام‌و، نمایشگر سربالا و طیف گسترده‌ای از سیستم‌های ایمنی فعال مانند سامانۀ هشدار خروج از خط، سیستم کمکی حفظ حرکت میان خطوط، هشداردهندهٔ ترافیک و کروز کنترل فعال با قابلیت توقف کامل و حرکت دوباره هستیم.

bmw-5-series_touring-2018-1024-26

bmw-5-series_touring-2018-1024-2e

bmw-5-series_touring-2018-1024-2b

bmw-5-series_touring-2018-1024-2a

bmw-5-series_touring-2018-1024-32

bmw-5-series_touring-2018-1024-30

bmw-5-series_touring-2018-1024-2f

اما علاوه بر این‌ها، ب‌ام‌و مجموعه‌ای از ویژگی‌های مفید دیگری را هم صرفاً در نسخهٔ استیشن نسل جدید سری 5 تورینگ ارائه کرده است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به صندلی‌های تاشو با نسبت 40:20:40، قابلیت باز شدن شیشهٔ عقب به‌صورت مجزا و درِ صندوق بار اتوماتیک که بدون دخالت دست با حرکت دادن پا در زیر سپر به‌صورت خودکار درِ صندوق را باز یا بسته می‌کند، اشاره کرد.

bmw-5-series_touring-2018-1024-18

bmw-5-series_touring-2018-1024-42

bmw-5-series_touring-2018-1024-47

همچنین صرف‌نظر از انتخاب هریک چهار مدل مختلف سری 5 تورینگ، تمامی آن‌ها مجهز به سیستم تعلیق بادی و تنظیم ارتفاع خودکار به‌صورت استاندارد هستند؛ اما در صورت تمایل می‌توان با پرداخت مبلغی بیشتر تعلیق M Sport را سفارش داد که شامل کاهش ارتفاع به میزان 10 میلی‌متر، کمک‌فنرهای پویا، سیستم رانندگی تطبیقی با میلهٔ تثبیت‌کنندهٔ فعال و سیستم فرمان Integral Active می‌شود. ب‌ام‌و نسل جدید سری 5 استیشن را در نمایشگاه ژنو آینده در ماه مارس رسماً به نمایش عمومی درخواهد آورد و فروش آن نیز از ماه ژوئن آغاز خواهد شد. همچنین قرار است سال آینده مدل‌های بیشتری هم به چهار مدل کنونی این ماشین اضافه گردد.

bmw-5-series_touring-2018-1024-17

bmw-5-series_touring-2018-1024-44

bmw-5-series_touring-2018-1024-45

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *