مقایسه گروهی سوزوکی ویتارا، هوندا HR-V و پژو 2008

مقایسه گروهی سوزوکی ویتارا، هوندا HR-V و پژو 2008

شاسی بلندهای کوچک مورد توجه خانواده‌های بسیاری هستند زیرا فضای صندوق بار مناسب و ظاهری خشن را با قابلیت‌های نسبتاً مناسب خارج از جاده ترکیب کرده‌اند. از جمله خوبان این کلاس خودرویی می‌توان به سه مدل محبوب سوزوکی ویتارا، هوندا HR-V و پژو 2008 اشاره کرد. کدام‌یک از این خودروها بهتر از دیگران است؟ با ما باشید تا پاسخ این سؤال را بیابید.

  • قیمت

suzuki-vitara-vs-honda-hr-v-vs-peugeot-2008

پژو 2008 کمترین قیمت پایه (13615 پوند) را دارد. سوزوکی ویتارا با بهای 13999 پوند اندکی گران‌تر است اما هوندا HR-V فاصله‌ی قیمتی چشمگیرتری دارد. پایه‌ترین مدل HR-V بهای آغازین 18495 پوندی دارد.

از بین این سه خودرو، در بحث قدرت و قیمت و تجهیزات سوزوکی ویتارا بهترین ارزش را نشان می‌دهد. هرچند نسخه‌ی فول S بهای بیشتر از 20 هزار پوندی دارد بنابراین نسخه‌ی SZ-T با بهای 17 هزار پوند بهترین خودرو است.

2017-honda-hr-v

هر سه شاسی‌بلند کوچک به‌صورت استاندارد با کروز کنترل و سیستم تهویه مطبوع عرضه می‌شوند اما پایه‌ترین مدل 2008 فاقد رینگ‌های آلیاژی یا دیگر جزئیات زینتی بدنه است. البته همین موضوع باعث شده تا بهای آن کمتر از دو رقیب دیگر باشد.

  • استایل و طراحی ظاهری

suzuki-vitara-vs-honda-hr-v-vs-peugeot-2008-03

بی شک پژو 2008 فیس لیفت شده گران‌بهاترین ظاهر را در بین سه خودرو داشته و از ویژگی‌های طراحی آن می‌توان به جلوپنجره‌ی بزرگ‌تر، قوس چرخ‌های پف‌کرده و چراغ‌ترمز سه‌بعدی جدید اشاره کرد. نشان پژو که در جلوپنجره نقش بسته را می‌توان با طرح مشکی انتخاب کرد.

New Peugeot 2008 FL

در طرف دیگر ویتارایی را می‌بینیم که استایل جعبه‌ای دارد. در تریم فول S، این خودرو به لطف تریم قرمز و سپرهای منحصربه‌فرد نمایی اسپورت تر دارد.

طراحی هوندا آینده‌نگرانه‌تر بوده و در آن خطوط تیز، اشکال برجسته و دستگیره‌های درب عقب پنهان شده را می‌بینیم. از نظر ما این خودرو به اندازه‌ی پژو گران‌بها به چشم نمی‌آید و از نظر خشن بودن نیز نمی‌تواند با ویتارا رقابت کند. از نظر طراحی در واقع هوندا بین پژو و سوزوکی قرار می‌گیرد.

  • کابین

طراحی خشن بیرونی ویتارا به بخش داخلی نیز کشیده شده است. مواد و پلاستیک‌های بکار رفته در کابین احساس خشن و کیفیت پایین را منتقل کرده اگرچه که کیفیت ساخت به خودی خود بی‌عیب است. طراحی کابین ساده و ارگونومیک بوده و همچنین سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه‌نمایشی دارد که استفاده از آن آسان‌تر از دو خودروی دیگر است.

Suzuki Vitara S

در مقام مقایسه، هوندا احساس بسیار بهتری در کابین داشته و پلاستیک‌های به کار کیفیت بهتری دارند در کابین خودرو برخی ویژگی‌های جالب همانند نشان‌دهنده‌های جلو راننده وجود دارند که در زمان استارت زدن روشن می‌شوند. استفاده از سیستم اطلاعات سرگرمی هوندا چندان آسان نیست اما صفحه لمسی آن خوب بوده و تکنولوژی بالایی دارد. متأسفانه سیستم اطلاعات سرگرمی HR-V بسیار ضعیف بوده و پاسخی به دستورات نمی‌دهد، طراحی آن نیز گیج‌کننده است.

2016 Honda HR-V FWD

2016 Honda HR-V Interior

New-Peugeot-2008-FL-16

  • کاربردی بودن

suzuki-vitara-vs-honda-hr-v-vs-peugeot-2008-06

HR-V از نظر کاربردی بودن مناسب ارزیابی می‌شود. درب‌های خودرو محدوده‌ی باز شدن وسیعی داشته و فضای زیاد آن باعث می‌شود تا به راحتی بتوان صندلی مخصوص کودک را نصب نمود. فضای زانو و پای عقبی خوب بوده اما فضای سر نسبتاً کم بوده و به خاطر بدنه‌ای کم‌عرض هوندا جا شدن سه نفر در صندلی عقب با سختی همراه است. هرچند فضای صندوق 453 لیتری آن مناسب یک خانواده کم‌جمعیت است.

2016 Honda HR-V Interior

Honda HR-V trunk

Suzuki Vitara

Suzuki Vitara

suzuki-vitara-vs-honda-hr-v-vs-peugeot-2008-04

Peugeot 2008 2016

Peugeot 2008 2016

  • پیشرانه‌ها

suzuki-vitara-vs-honda-hr-v-vs-peugeot-2008-05

پیشرانه‌ی 1.4 لیتری توربوی سوزوکی در این تست تجربه‌ی رانندگی لذت بخشی داشته و البته مصرف 6.9 لیتری را بر جای گذاشت. این پیشرانه گزینه‌ای گران‌بها بوده بنابراین نسخه‌ی 1.6 لیتری غیرتوربوی آن احتمالاً برای اکثر خریداران کافی خواهد بود. پیشرانه‌ی دیزلی ویتارا کمی قدرتمندتر بوده و اگر مسافت‌های زیادی را طی می‌کنید احتمالاً انتخاب بهتری خواهد بود.

Suzuki Vitara S

پیشرانه‌های قابل سفارش در هوندا HR-V محدودتر بوده و نسخه‌ی 1.5 لیتری بنزینی در این تست حاضر شده است. این پیشرانه مصرف 7.3 لیتری داشته و به اندازه‌ی ویتارا اسپورت نیست. پیشرانه‌ی 1.6 لیتری دیزلی این خودرو بیشتر مناسب شهر بوده و مصرف سوخت کمتری دارد. گیربکس دستی این خودرو یکی از بهترین‌های کلاس است اما گیربکس CVT اتوماتیک آن یکی از بدترین‌ها است زیرا کند عکس‌العمل نشان داده و با مکث همراه است.

Honda HR-V 2015 engine

پژو 2008 با پیشرانه‌ی 1.2 لیتری توربو عرضه شده است. علیرغم اینکه پیشرانه‌ی یاد شده تنها سه سیلندر دارد اما قدرتمند عمل کرده و در مقایسه با دو خودروی دیگر به‌طور شگفت‌آوری ساکت است. این پیشرانه مصرف سوخت قابل‌احترام 6.4 لیتر را بر جای می‌گذارد. همچنین پیشرانه‌های دیزلی نیز برای این خودرو قابل سفارش هستند که اندکی گران‌تر بوده و البته در میان کم‌مصرف‌ترین نمونه‌های غیر الکتریکی جای می‌گیرند.

New Peugeot 2008 2017

  • سواری

suzuki-vitara-vs-honda-hr-v-vs-peugeot-2008-02

ویتارا تنها خودروی حاضر در تست است که به‌صورت سفارشی با سیستم چهارچرخ محرک ارائه می‌شود. اگرچه این سیستم برای آفرود مناسب‌تر است اما تست آفرود سبک ما برای نشان دادن تفاوت‌های ویتارا با دو خودروی دیگر کافی نبود. در روی جاده ویتارا سواری لذت بخشی داشته و همانند یک هاچبک قدرتمند با ارتفاع بالا احساس می‌شود. ویتارا احساس پایداری و راحتی داشته و نسبت به دو خودروی دیگر در سطح کاملاً جداگانه‌ای قرار دارد.

Suzuki Vitara

هوندا به اندازه‌ی سوزوکی آرام نبوده و سواری آن چندان لذت‌بخش نیست اما راحت‌تر است. گیربکس CVT خودروی حاضر در تست صدای عجیبی ایجاد کرده و تجربه‌ی رانندگی HR-V را خراب می‌کند. همچنین دید عقب خودرو به خاطر ستون عقب بزرگ مختل شده است.

Honda HR-V

2008 به اندازه‌ی ویتارا اسپورت نبوده و همچنین به اندازه‌ی هوندا پاسخگو و روان نیست اما هنوز هم نقاط قوت خود را دارد. سیستم تعلیق خودرو مناسب بوده و به همین علت عبور از دست اندازها به آسانی صورت می‌گیرد. در سرعت‌های بالا کمی صدای باد وجود دارد اما در کل پژو خودروی خوبی برای مسافرت ساخته و در کل سواری آن بی‌آزار است.

peugeot 2008

  • قضاوت نهایی

اگرچه پژو گران‌بهاترین استایل و ظاهر را داشته و هوندا نیز خلاقانه‌ترین خودرو است اما سوزوکی با تجربه رانندگی لذت‌بخش و البته پایدار خود برنده‌ی این مقایسه می‌شود. ظاهر خشن خودرو به همراه فضای مناسب و البته تجهیزات استاندارد کافی باعث شده ویتارا خوش بدرخشد و البته بهترین ارزش را در برابر بهای پرداختی نشان دهد.

[دانلود ویدئو]

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *