مقایسه عملکرد بازار خودرویی کانادا و آمریکا

مقایسه عملکرد بازار خودرویی کانادا و آمریکا

در اولین ماه از سال 2017 فروش خودروهای سواری و تراک های سبک در بازار کانادا با افزایش همراه بوده است.

ram-dealership

در ماه ژانویه تعداد 110945 دستگاه خودروی سبک در این کشور فروخته شده که بیشتر از 108572 دستگاه مدت مشابه سال پیش است. این میزان فروش از ژانویه‌ی 2002 تاکنون بیشترین میزان فروش یک ماه بوده است. در آن زمان 110266 دستگاه خودروی جدید فروخته شده بود.

jeep-popup-dealership-4

گروه فیات-کرایسلر با اختلافی اندک توانست فورد را شکست داده و بیشترین سهم از بازار کانادا را در دست داشته باشد (16.6 درصد در برابر 15.5 درصد). البته فروش هر دو شرکت نسبت به مدت مشابه سال پیش افزایش داشته است.

ford-dealership

رئیس شرکت تحلیل بازار DesRosiers به رویترز می‌گوید:

صحبت درباره‌ی عملکرد قطعی بازار خودروی امسال بسیار زود است. ماه ژانویه یک عملکرد به ندرت قابل اتکا است اما حداقل شروعی مثبت به شمار می‌رود.

اگرچه بازار خودروی کانادا در شروع سال 2017 با تکانه‌های مثبت همراه بوده اما اوضاع در ایالات‌متحده به همین منوال نیست.

this-car-dealership-cut-down-on-auto-theft-without-needing-security-guards

به دلیل کاهش اجاره و خرید خودروهای سازمانی و تجاری و همچنین علاقه‌ی ادامه‌دار مصرف‌کنندگان به شاسی بلندها و کراس اوورها، فروش خودروهای سواری و تراک های سبک در آمریکا با افت 1.8 درصدی مواجه بوده است.

140417_EM_CarDealership

در ماه ژانویه 1.14 میلیون دستگاه خودرو در آمریکا به فروش رسیده است. با توجه به این عملکرد پیش‌بینی می‌شود امسال در مجموع 17.61 میلیون دستگاه خودرو در آمریکا فروخته شود. شایان ذکر است در سال 2016 کلاً تعداد 17.9 میلیون دستگاه خودرو در آمریکا فروخته شده بود.

منبع: reuters

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *