معرفی سدان تمام الکتریکی هزار اسبی لوسید

معرفی سدان تمام الکتریکی هزار اسبی لوسید

پس از انتشار تیزرهای متعدد سرانجام شرکت تازه تأسیس Lucid Motors، اولین محصول خود را که یک سدان لوکس تمام الکتریکی است، معرفی کرده است. این خودرو Air نام دارد. Lucid Air به‌طور مستقیم نمونهٔ دارای بیشترین برد از تسلا مدل S را هدف قرار داده است. البته Lucid با این خودرو قصد رقابت با دیگر سدان‌های لوکس بازار مانند مرسدس بنز S کلاس و ب‌ام‌و سری 7 را نه‌تنها در طراحی که در عملکرد و سطح لوکس بودن نیز دارد. قیمت این خودرو از حدود 160 هزار دلار در ایالات‌متحده آغاز می‌گردد که هرگز ارزان نیست اما وعده‌های زیادی داده است.

lucid-air-34

Lucid Air در بیرون کوچک‌تر از رقبایی چون S کلاس و سری 7 است اما در داخل به لطف پکیج هوشمند باطری‌ها و نصب آن‌ها در کف خودرو، فضایی یکسان با سدان‌های مذکور ارائه می‌کند. Lucid Air دارای دو موتور الکتریکی است که یکی چرخ‌های جلو را به حرکت درآورده و دیگری نیروی موردنیاز چرخ‌های عقب را تأمین می‌کند. مجموع نیروی تولیدی این دو موتور برابر با 1000 اسب بخار است. همچنین خریداران می‌توانند از بین پکیج باطری‌های 100 کیلووات ساعتی یا 130 کیلووات ساعتی یکی را انتخاب کنند که دومی بُردی بیش از 650 کیلومتر را با یک‌بار شارژ برای خودرو فراهم می‌کند.

lucid-air-30

lucid-air-7

lucid-air-12

مانند تسلا مدل S P100D، سدان Air هم به لطف موتورهای الکتریکی قدرتمندش، در یک خط مستقیم فوق‌العاده سریع است به‌گونه‌ای که سازنده ادعا کرده است که این خودرو تنها در 2.5 ثانیه می‌تواند از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند که با تسلا P100D یکسان است. اگرچه هنوز نسخهٔ تولیدی Air به نمایش درنیامده است اما نمونهٔ کانسپت یا پروتوتایپ آن نشان از ارائهٔ ترکیبی از طراحی بیرونی خیره‌کننده با بخش داخلی مربوط به آینده و مسحورکننده دارد.

lucid-air-11

lucid-air-4

lucid-air-28

ازجملهٔ نکات برجستهٔ بیرونی این سدان الکتریکی لوکس می‌توان به اوورهنگ جلویی کوتاه و کاپوت کوتاه و پهن به همراه چراغ‌های جلوی LED و چراغ‌های روشنایی در روز عمودی اشاره کرد. در قسمت دیگری از سدان Air شاهد یک سقف شیشه‌ای پانورامیک و شیشهٔ جلویی هستیم که تا بالای سر راننده کشیده شده و بی‌شباهت به تسلا مدل X نیست. در عقب نیز صندوق باری کوتاه و خط سقف کشیده‌ای هستیم که با هدف افزایش فضای داخلی طراحی شده است. قسمت عقبی این خودرو فرمی لیفت‌بک مانند دارد.

lucid-air-23

lucid-air-15

lucid-air-18

در داخل، Lucid اولین محصول خود را فوق‌العاده لوکس و مجلل طراحی کرده است. کابین Air شامل مجموعه‌ای از صندلی‌های پوشیده شده با چرم سفید می‌شود که توسط شیشه‌ها احاطه شده است. در جلو، شاهد یک داشبورد ساده‌گرایانه هستیم که دو صفحه‌نمایش در آن نصب شده است. یکی از این نمایشگرها به‌عنوان صفحه آمپر انجام‌وظیفه می‌کند و دیگری صفحه‌نمایشی بزرگ و مربع شکل است که در کنسول وسط نصب شده است. البته این نمایشگر درون داشبورد قرار می‌گیرد و در مواقع موردنیاز از جای خود بیرون می‌آید. همچنین برای سرنشینان عقب هم نمایشگرهایی در نظر گرفته شده است.

lucid-air-8

lucid-air-24

lucid-air-27

Lucid در نظر دارد Air را در سال 2018 به بازار عرضه کند و اعلام کرده است که 250 دستگاه اول، از نوع فول آپشن و کاملاً مجهز خواهند بود و قیمتی حدود 160 هزار دلار خواهند داشت. همچنین از هم‌اکنون امکان سفارش این خودرو با پیش‌پرداخت 25 هزار دلاری فراهم شده است. پس از عرضهٔ نسخهٔ بالا ردهٔ Air به بازار، نسخهٔ ارزان‌تری از آن هم ارائه خواهد شد. تولید این خودرو در سال 2018 در تأسیسات Lucid Motors در آریزونا آغاز خواهد شد.

lucid-air-13

lucid-air-32

lucid-air-29

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *