معرفی رسمی نسل سوم مزدا 6 [ویدئو]

معرفی رسمی نسل سوم مزدا 6 [ویدئو]

طرفداران مزدا و کسانی که اخبار این شرکت را پیگیری می کنند، از چندی پیش منتظر معرفی و نمایش رسمی مدل جدید مزدا 6 می باشند. خودرویی که امروز در نمایشگاه مسکو به نمایش گذاشته شد. مزدا 6 که بزرگترین و گرانترین خودروی مزدا محسوب می شود، در مدل تازه خود بر روی تجربه لذت رانندگی زوم کرده است.

Mazda 6
Mazda 6

با بهره گرفتن از تعاریف جدید طراحی مزدا موسوم به سبک کودو، مزدا 6 جدید طرحی اسپورت و جوان پسند دارد و از چهره محافظه کارانه سابق فاصله گرفته است. اندازه خودرو نسبت به نسل پیشین اندکی کاهش یافته است. اما فاصله بین دو محور جلو و عقب به 2.83 متر افزایش یافته تا فضای مفید داخلی توسعه یابد.

mazda 6
mazda 6

مهمتر از اندازه، وزن این خودرو است که یک رژیم بزرگ را شاهد است. این اتومبیل بین 100 تا 170 کیلوگرم نسبت به مدلهای قبلی سبکتر می باشد. کاملترین مدل همراه با تمام امکانات تنها 1410 کیلوگرم وزن دارد که برای این کلاس و ابعاد عالیست و در مقایسه می توان آن را تنها کمی سنگینتر از خودروی اسپرت پورشه باکستر S دانست!

Mazda 6
Mazda 6

اما سبکتر شدن باعث کاهش کیفیت یا مقاومت نشده و مثلا مقاومت پیچشی 30 درصد افزایش یافته است. بعلاوه میزان سروصدا و ارتعاش و لرزش بطور محسوسی کاهش یافته اند. ضریب مقاومت در برابر هوا نیز به رقم عالی 0.26 رسیده است.

Mazda 6
Mazda 6

مدلهای اولیه تنها با موتور چهار سیلندر و با تکنولوژی اسکای اکتیو ارائه خواهند شد. موتور 2 لیتری 148 اسب بخار نیرو و 210 نیوتن متر گشتاور و موتور 2.5 لیتری با تنفس طبیعی می تواند 189 اسب بخار قدرت و 256 نیوتن متر گشتاور تولید کنند که برای این کلاس ارقامی معمولی به شمار می روند. موتورهای شش سیلندر 3.7 لیتری مشترک با فورد یا حتی نمونه های توربو و مدلهای دیزل نیز برای این خودرو پیش بینی می شوند.

mazda 6
mazda 6
mazda 6
mazda 6
mazda 6
mazda 6

گیربکس درنظر گرفته شده برای مزدا 6 جدید هم در دو نوع دستی یا اتومات شش سرعته است. بهره گیری از تکنولوژی هایی نظیر استارت-استاپ و فرمان برقی باعث بهبود بهره وری و کاهش مصرف سوخت شده اند. یکی دیگر از سیستمهای جالب، سیستم ذخیره کننده انرژی ترمز است که انرژی جنبشی را بصورت الکتریکی در یک خازن مخصوص ذخیره می کند. مزدا مصرف سوخت متوسط مدلهای 2 لیتری را تنها 6.1 لیتر و مدلهای 2.5 لیتری با گیربکس اتوماتیک را تنها 6.4 لیتر عنوان کرده است.

mazda 6
mazda 6
mazda 6
mazda 6
mazda 6
mazda 6

فضای داخلی طراحی دلپذیری دارد. با اینحال قرار گیری نمایشگر بزرگ در بالای داشبورد کمی قدیمی بنظر می رسد.

مزدا مسکو را برای رونمایی این محصول انتخاب کرده زیرا یکی از بزرگترین بازارهای این مدل طی چند سال اخیر در روسیه بوده و البته پایان یافتن عملیات مونتاژ خودروهای مزدا در آمریکا توسط شریک آن یعنی فورد، نیز باعث خواهد شد که پس از این مزدا تنها در ژاپن تولید شده و به سایر بازارها از جمله آمریکا صادر شود. تولید نسل سوم مزدا 6 در ژاپن آغاز شده و تا اواخر سال یا اوایل 2013 به اروپا و سایر بازارها هم صادر خواهد شد.

mazda 6
mazda 6
mazda 6
mazda 6
mazda 6
mazda 6

فعلا اطلاعاتی از قیمت گذاری برای مزدا 6 جدید منتشر نشده است.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *