معرفی اسپایکر C8 Preliator جدید با قلبی از کوئنیگ‌زگ

معرفی اسپایکر C8 Preliator جدید با قلبی از کوئنیگ‌زگ

اسپایکر پیش‌ازاین تیزری از محصول جدیدش یعنی C8 Preliator اسپایدر را منتشر کرده بود اما این خودروساز هلندی با رونمایی رسمی از این خودرو در هشتاد و هفتمین نمایشگاه خودروی ژنو همه را شگفت‌زده کرد چراکه این شرکت نه‌تنها محصول جدید خود را رونمایی کرده است که تکنولوژی آن‌را هم متحول نموده است. اسپایکر همزمان با رونمایی از C8 Preliator اسپایدر در ژنو اعلام کرد که در این خودرو پیشرانهٔ V8 قدیمی ساخت آئودی را با یک واحد جدید 5 لیتری V8 تنفس طبیعی ساخت کوئنیگ‌زگ جایگزین کرده است که 600 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور دارد.

2018-spyker-c8-preliator-sp

سوپراسپرت‌ساز سوئدی این موتور را به‌طور خاص با توجه به نیازهای اسپایکر طراحی کرده است. این موتور در هر دو نسخهٔ کوپه و اسپایدر C8 Preliator ارائه خواهد شد و نیروی آن از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی انتقال پیدا می‌کند که در قسمت عقب نصب شده است. اسپایکر گفته است که این تصمیم یعنی استفاده از گیربکس دستی را بنا به خواست خریداران گرفته است که به‌وضوح گیربکس دستی را برتر دانسته‌اند.

spyker-1

مؤسس و مدید اسپایکر «Victor R. Muller» دراین‌باره گفته است:

«از زمان تأسیس اسپایکر در سال 2000 این مهم‌ترین پیشرفت ما در تکنولوژی است. من همیشه فناوری‌های شگفت‌انگیز توسعه‌یافته توسط کریستین فون کوئنیگ‌زگ و تیم اختصاصی‌اش را قابل‌تحسین دانسته‌ام. تیمی که پیچیده‌ترین خودروها و پیشرانه‌های روی کرهٔ زمین را می‌سازد و من معتقدم که خریداران اسپایکر از این جهش بزرگ در عملکرد، فوق‌العاده لذت خواهند برد».

2018-spyker-c8-preliator-spyder-5

نسخهٔ اسپایدر C8 Preliator مجهز به یک سقف نرم چرمی است که به‌صورت خودکار به‌طور کامل درون صندوق خودرو جمع می‌شود. این سقف دارای یک پنجرهٔ عقب شیشه‌ای بوده و در شش رنگ مختلف قابل سفارش است. این مدل جدید که بر روی یک شاسی فضایی آلومینیومی ساخته شده است، کشیده‌تر از پیشینیان خود بوده و درنتیجه فضای پای بیشتری را در داخل کابین ارائه می‌کند. علاوه بر این، اسپایکر در ساختهٔ جدید خود از یک سیستم تعلیق کاملاً مستقل استفاده کرده است که توسط لوتوس تأمین می‌شود.

spyker-c8-preliator-spyder2

spyker-c8-preliator-spyder

پیشرانهٔ جدید ساخت کوئنیگ‌زگ پیکر 1390 کیلوگرمی C8 Preliator اسپایدر را در 3.6 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رساند و حداکثر سرعتی برابر با 322 کیلومتر در ساعت را نیز برای آن فراهم می‌کند. برای توقف این سوپراسپرت هلندی هم دیسک‌های ترمز 350 میلی‌متری در جلو و 322 میلی‌متری در عقب تعبیه شده است.

spyker-roadster-8

سازندهٔ هلندی همچنین در این مدل یک نمایشگر سربالا پیشرفته را ارائه کرده است که می‌تواند برنامه‌های مختلفی چون کنترل موسیقی را به نمایش درآورد درحالی‌که تجهیزات دیگری چون بلوتوث، کارپلی اپل و… هم به‌صورت استاندارد برای آن ارائه می‌شود. اسپایکر گفته است که تنها 100 دستگاه از این سوپر رودستر فوق‌العاده را تولید خواهد کرد که قیمت هرکدام بدون سفارش آپشن‌ها و مالیات از 429 هزار دلار شروع می‌شود.

spyker-roadster-6

spyker-roadster-3

پوشش کامل جدیدترین خبرها و رویدادهای نمایشگاه خودروی ژنو 2017 در پدال. همراه شما خواهیم بود…

geneva-motor-show-2017

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *