مزداهای گروه بهمن گرانتر می شوند

مزداهای گروه بهمن گرانتر می شوند

به گزارش خبرگزاری ایسنا، گروه خودروسازی بهمن برای مزدا3 تیپ 3 تولیدی خود قیمت 53 میلیون تومان و مزدا2 تیپ 2 نیز قیمت 37 میلیون تومان را به کمیته قیمت گذاری خودرو پیشنهاد کرده است. به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حدود دو ماه پیش گروه خودروسازی بهمن پیشنهاد خود برای افزایش قیمت محصولاتش را به کمیته قیمت گذاری خودرو ارائه کرده بود.

Mazda3
Mazda3

در حال حاضر مدل تیپ3 خودرو مزدا3 در نمایندگی های گروه بهمن به قیمت50 میلیون تومان و مدل تیپ2 مزدا2 نیز به قیمت 35 میلیون تومان عرضه می شود.
مدل های تیپ1 و 2 مزدا3 و تیپ 1و 3 مزدا2 طرفداران چندانی در بازار نداشته و تولید آن ها به حداقل رسیده است، اما با توجه به قیمت های فعلی، گروه بهمن برای مزدا3 تیپ 3 قیمت 53 میلیون و مزدا2 تیپ 2 نیز قیمت 37 میلیون تومان را به کمیته قیمت گذاری خودرو پیشنهاد کرده است.
گروه خودروسازی بهمن در حوزه محصولات سواری تولیدی خود تنها برای دو مدل مزدا3 و مزدا2 آن هم به میزان رشد قیمت ین، در حدود پنج درصد قیمت فعلی درخواست افزایش قیمت داشته است. در صورت موافقت کمیته قیمت گذاری خودرو با این درخواست، قیمت مدل تیپ3 مزدا3 مرز 50 میلیون تومان را نیز رد خواهد کرد، در حالیکه این خودرو حدود پنج ماه پیش نیز افزایش قیمت چند میلیونی را تجربه کرده بود. گروه بهمن در برنامه سال جاری خود تولید سه هزار دستگاه مزدا2 و حدود شش هزار و500 دستگاه مزدا3 را پیش بینی کرده است.
خودرو مزدا3 جدید این شرکت با موتور 1600cc نیز در شش ماه آینده وارد بازار خواهد شد. با توجه به این که موتور مزدا 3 فعلی این شرکت 2000cc است، قیمت مزدا 3 جدید تولیدی گروه بهمن با توجه به موتور 1600cc آن کمتر از مزدا 3 فعلی خواهد بود.

Mazda3 and MazdaSpeed3
Mazda3 and MazdaSpeed3

قیمت مزدا 3 مدل 2011 در خارج از ایران از 15 هزار دلار شروع شده و تا 23 هزار دلار می رسد. نمونه های مشابه تیپ 3 حدود 20 هزار دلار قیمت دارند. این درحالیست که خودروهای مزدای گروه بهمن مونتاژ داخل محسوب شده و تعرفه وارداتی آنها کمتر از 60 درصد می باشد. با احتساب این تعرفه ها مبلغ 13 میلیون تومان سود خالص بابت هر دستگاه اتوموبیل مزدا 3 در گروه بهمن قابل محاسبه است که می توانید آن را در 6500 دستگاه تولیدی سالانه آن ضرب نمایید تا سود 84 میلیاردی این شرکت از همین یک رقم خودرو بدست آید. البته رقمها تقریبی است! بنابراین همانطور که خودروسازان ما می گویند، خودروسازی در ایران جز ضرر چیزی نیست. باور کنید!

منبع: ایسنا

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *