مزدا، جایگزین احتمالی فولکس‌واگن در مدل‌های دیزلی پرمیوم

مزدا، جایگزین احتمالی فولکس‌واگن در مدل‌های دیزلی پرمیوم

دست‌اندرکاران Autoblog در زمان برگزاری نمایشگاه اتومبیل شیکاگو این فرصت را داشته‌اند که از نزدیک با جیکوب براون (Jacob Brown)، از مقامات مسئول مزدا و ژکس فلین (Jacques Flynn)، یک طراح ارشد بدنه در این کمپانی به گفتگو بنشینند؛ اینکه محصولات مزدا چگونه طراحی می‌شوند و این کمپانی چه راهی را طی خواهد کرد. در یکی از بخش‌های این گفتگو، تمایل مزدا به انتقال حس و جایگاه خط تولیدش به یک سطح پرمیوم‌تر، هم از نظر طراحی وسیله نقلیه و هم از نظر پیشرانه، به بحث گذاشته شد. به نظر می‌رسد که این کمپانی می‌خواهد جا پای فولکس‌واگن در امریکا بگذارد و خود را به عنوان تولید کننده اصلی اتومبیل‌های مقرون‌به‌صرفه، تولید انبوه، و مهمتر از همه، دارای لذت و هیجان رانندگی در این کشور مطرح کند.

3-mazda-cx-9-2016-3

در زمینه طراحی، «فلین» از افق آینده زبان طراحی کودو می‌گوید. هدف اصلی، ساده و بهینه‌ کردن چهره محصولات است؛ چیزی که نمونه‌ای از آن در CX-5 دیده می‌شود. مزدا در این مدل با کاستن از انحناهای به کار رفته در مدل قبلی، یک کشیدگیِ ظاهری بیشتر و چهره‌ای مستحکم‌تر برای آن ایجاد کرده است. همچنین در جلوپنجره، جزئیات و عمق بیشتری درنظر گرفته که البته با هدف «ساده‌سازی» چندان مطابقت ندارد، امّا حال و هوای پرمیوم خودرو را افزایش داده است.

2016-mazda-cx-99

موتورهای دیزلی آینده مزدا، قطعه‌ای دیگر از پازل پرمیوم این خودروساز است. این کمپانی بالاخره یک گزینه پیشرانه دیزلی در CX-5 ارائه خواهد کرد. در حالی که مزدا برنامه‌ای برای تزریق اوره ندارد، امّا سرانجام توانسته سیستم موتور را به گونه‌ای درآورد که هم به عملکرد موردانتظار دست پیدا کند و هم استانداردهای آلودگی لازم را داشته باشد. علاوه بر راندمان این موتورها، «براون» معتقد است که تکنولوژی موتورهای دیزلی جدید با اضافه کردن «ارزش» به محصولات، می‌توانند تأثیر زیادی در انتخاب خریداران داشته باشند.

2017-mazda-cx-5-30

2017-mazda-cx-5-37

2017-mazda-cx-5-8

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *