فِراری J50 رونمایی شد

فِراری J50 رونمایی شد

فِراری روز 13 دسامبر (23 آذر ماه)، در جریان جشن سالگرد پنجاه سالگی حضور خود در بازار ژاپن که در مرکز ملی هنرِ توکیو برگزار شد، از مدل تولید محدود جدیدی با نام J50 پرده برداشت.

ferrari-j50-03

عضو جدید اصطبل مارانللو یک خودروی دو نفره، پیشرانه وسط و رودستر است که با سقف تارگا (Targa) خود مدل‌های محبوب دهه‌های هفتاد و هشتاد میلادی را به یاد بیننده می‌آورد. طراحی آن را تیم مرکز طراحی کمپانی بر عهده داشته و ساخت‌وسازش را دپارتمان پروژه‌های خاص به دست گرفته است. نمونه موجود در مراسم رونمایی در هردو بخش بیرونی و درونی ترکیب رنگ قرمز و مشکی داشت، با این تفاوت که در بیرون قرمز خاص سه لایه و داخل اتاق چرم و آلکانتارای مشکی‌رنگ غالب بود.

ferrari-j50-01

نمای ظاهری کاملا جدید می‌باشد و با هدف خلق یک رودستر کم ارتفاع و به‌اصطلاح تیز طراحی شده است. با دیدن دماغه به یاد مدل کانسپ و نمونه تولیدی سرجیو (Sergio) می‌افتیم. سپر طرح تازه‌ای داشته و چراغ‌های LED به‌صورت افقی قرار گرفته‌اند. دو خروجی هوا فیبر کربنی روی کاپوت جلو خودنمایی می‌کنند. در دید جانبی، ارتفاع کم، رینگ‌های پنج پر بسیار زیبا، رکاب عریض‌تر، گلگیرهای پف‌کرده و وردی هوای طولی روی گلگیر عقب خصائصی هستند که شخصیت منحصربه‌فردی بدان می‌بخشند. یکپارچگی سقف و پنجره‌های کناری و بخش پشتی سرنشینان هارمونی فوق‌العاده‌ای را تشکیل داده است. بخش عقب نیز عضلانی و تهاجمی می‌نماید و چراغ‌های جفت در هر طرف، سپر جدید با دیفیوزر بزرگ‌تر و اسپویلر مشکی‌رنگ مجموعه‌ای بدیع خلق کرده‌اند که در هیچ جای دنیا نمی‌توان مثال دومی از آن یافت.

ferrari-j50-02

در بخش فنی همان پیشرانه 3.9 لیتری V8 توربو دوقلوی مدل 488 با خروجی 680 اسب بخار انجام‌وظیفه می‌کند. می‌دانید که بلوک مذکور همین امسال جایزه بین‌المللی پیشرانه برتر سال (Engine of the Year) را از آن خود کرد.

ferrari-j50-04

آئرودینامیک بدنه نیز با جزئیات بسیار زیادی کنترل می‌شود که از آن جمله می‌توان طراحی کاملاً متفاوت سپر جلو، قرارگیری رادیاتورها با فاصله کمتر نسبت به هم و زاویه خاص شیشه جلو برای افزایش جریان هوا در اطراف اسپویلر عقب را نام برد.

ferrari-j50-05

فِراری J50 تنها به تعداد بسیار محدود 10 دستگاه، آن هم به‌صورت کاملاً سفارشی برای مشتریان خاص مارانللو روی خط تولید خواهد رفت. با ما همراه باشید تا در آینده نزدیک جزئیات بیشتری از این کُره جوان را مورد بررسی قرار دهیم.

منبع: ferrari

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *