فروش لیموزین مرسدس ولادیمیر پوتین

فروش لیموزین مرسدس ولادیمیر پوتین

مالکیت چهره‌های شاخص دنیا اغلب باعث افزایش ارزش و بهای یک خودرو می‌شود؛ مثلاً بودن اسم “استیو مک کوئین” روی تاریخچه‌ی یک خودرو سریعاً باعث افزایش بهای آن می‌شود. فروشنده‌ی این مرسدس بنز کشیده به وضوح معتقد است که تاریخچه‌ی مالکیت مرسدس یاد شده به ارزش این خودرو می‌افزاید حتی اگر مالک قبلی آن فردی مشکوک باشد!

vladimir-putins-mercedes-s600-pullman-guard

برای شفافیت بیشتر باید گفت هیچ شکی درباره‌ی صحت گفته‌های مالک فعلی این لیموزین ویژه وجود ندارد. مالک قبلی این خودرو ولادیمیر پوتین بوده است.

vladimir-putins-mercedes-s600-pullman-guard2

خب خودروی موردبحث یک مرسدس بنز S600 پولمن گارد 1995 بوده که ساخت کارخانه اصلی و مسلح است.

vladimir-putins-mercedes-s600-pullman-guard4

در بخش عقبی دو جفت صندلی مجلل روبروی هم قرار گرفته‌اند و البته هر یک توسط کنسولی بزرگ از هم جدا شده‌اند.

vladimir-putins-mercedes-s600-pullman-guard1

قلب تپنده‌ی این خودرو پیشرانه‌ی 12 سیلندر 6 لیتری با قدرت 394 اسب بخار است که در آن زمان قدرت زیادی محسوب می‌شده است؛ اما خب این هیولا نیروی زیادی احتیاج دارد. W140 به هیولایی بسیار سنگین‌وزن تبدیل شده زیرا فاصله‌ی بین محورها افزایش یافته و سطح حفاظت فول B6/B7 بالستیک را ارائه می‌کند. گمان نمی‌کنیم وزن آن کمتر از 4500 کیلوگرم باشد.

vladimir-putins-mercedes-s600-pullman-guard5

ازآنجایی‌که لیموزین موردبحث در سال 1995 ساخته شده به نظر می‌رسد که احتمالاً پولمن وظیفه‌ی ساخت این خودرو برای دولت روسیه را چندین سال پیش از تصدی سمت نخست‌وزیری پوتین در سال 1999 بر عهده داشته است. او در سال 2000 به مقام ریاست جمهوری رسید. میزان و مدتی که پوتین از این خودرو استفاده کرده مشخص نیست. اما کارکرد کم خودرو (25 هزار کیلومتر) نشان می‌دهد لیموزین پوتین زندگی مناسبی داشته است؛ و البته مشخص نیست مالک فعلی چگونه به این خودرو دست یافته است.

به نظر می‌رسد این خودرو در زمان صفرکیلومتر بودن احتمالاً بهایی حدود 500 هزار دلار داشته باشد. حالا فروشنده بهایی 1 میلیون و 351 هزار دلاری را طلب می‌کند!

ازآنجایی‌که این خودرو بسیار نادر است تخمین بهای معمول این خودرو سخت است اما شاید تنها 10 تا 20 درصد بهای تعیین شده را داشته باشد. آیا لیموزین سابق پوتین ارزش قیمت تعیین شده را دارد؟ بستگی به این دارد که شما طرفدار سرسخت پوتین باشید یا خیر!

منبع: motor1

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *